Till alla er som har mini’sar eller tänkt skaffa...

larsaw

Aktiv medlem
... bland dom bästa stunderna jag själv haft på stigarna, är när jag kunnat tillbringa dom med mina barn :)
Tyvärr var jag nog lite sent ute med att introducera stigcykling (inkl införskaffande av utrustning m.m.)
MEN till er som precis börjat resan som småbarnsföräldrar vill jag tipsa om denna inovativa barn(spring)cykel: https://enduro-mtb.com/en/black-mountain-pinto-review-the-bike-that-grows-with-your-kid/

6AC517D8-7FF2-498D-98A5-9D81A49248E4.jpeg

076F80DA-FFAB-4D71-9A7A-87C69608F721.jpeg

1CCE7558-3DB4-487E-B480-6E14F4DE747E.jpeg

Klart vettigt alternativ till alla blytunga barncyklar som dom ändå växer ur på ett år eller två.
Tyvärr lär nog inte konceptet funka för lite ändra barn 6 år o uppåt, eftersom en liknande konstruktion behöver göras så mycket kraftigare (tung) då barnet nu börjar väga mer...
Men Black Mountains Pinto borde iaf bidra till en riktigt god start på (cykel)livet :)

Mycketvillhamer sa:
Ser väldig hög ut för en springcykel? Når en normalhög tvååring ner?

Jo, jag håller med där, känns mer som den skulle passa från 3-år.
Å då blir det inte så jätte många cyklar den kan ersätta...

Bortsett ifrån att den är hög så är den dessutom dyrare än att köpa två eller tre cyklar, i synnerhet om en köper begagnat!

Jo, men här har du en liten hoj som varken blir för stor eller liten (nåja beror ju på hur länge en väntar till att gå över till större cykel när det väl är dax...) och som dessutom inte väger bly (som många andra barncyklar gör).

Tillbaka
Topp