Tipps pa Tubdack.

Deore XT

Ny medlem
Tipps pa Tubdack.
Tippsa gjarna om ett bra tubdack for 700c, max bredd 23mm.
Har sokt lite pa forumet, men jag gav upp, dels for att modemet inte klarade alla mina sokningar och dels for att jag ar lat.

Tipps pa Tubdack.
Själv har jag bara hunnit köra på Vittoria Rally och Schwalbe Milano,
där den senare är skönare men inte lika tålig.

Tipps pa Tubdack.
Tufo är bra på en sak. Och det är inte så lite det. De är nämligen ordentligt punkteringståliga specielt med lite goo i. Rullmotstånden är helt åt pipan.

Tipps pa Tubdack.
Scott tokig skrev:
-------------------------------------------------------
> Tufo är bra på en sak. Och det är inte så lite
> det. De är nämligen ordentligt
> punkteringståliga specielt med lite goo i.
> Rullmotstånden är helt åt pipan.

Efter 2000km på ett par Tufo S3-lite kan jag hålla med Scott tokig om att känslan i Tufo inte är den bästa (smaksak iofs), det är lite trädgårdsslangskänsla över dem. Om de verkligen rullar sämre, dvs har högre "tyskt-test-med-färgglada-diagram"-rullmotstånd vet jag inte. De är iaf som sagt punkatåliga och slitstarka (en och annan däckslåsning under Tour Transalp syns öht inte på bakdäcket) samt relativt lätta med 215 gram. När de är slut ska jag iaf prova Contis nya 4000-tubular som ser mkt lovande ut. När de sedan är slut ska jag prova Veloflex eftersom alla lovordar "känslan" i dem. Det lär dock inte bli i år...

Tipps pa Tubdack.
Förr i tiden fanns det dyra italienska och billiga statliga tjeckiska tubdäck.

Tufo är dom billiga statliga numera privatiserade tjeckiska.

Tipps pa Tubdack.
Jag kör med Deda Olympico på mina Zipp 404:or. Det är en grymt rejsig känsla med dom, dom har inte svikit mig ännu. Däcken säljs på cykelcity.se

/Rickard Mattsson

Tillbaka
Topp