Tips om AM 29er

Tips om AM 29er
Tips om AM 29er
dirtragmag:
"To accommodate such a short chainstay, Specialized also partnered with SRAM to create a new front derailleur mount system, though a 1x or SRAM XX1 setup will likely prove very popular."

Ah, äntligen en ny standard från Spesh!

Tips om AM 29er
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
>>
> Och nu är den officiell!
>
> http://www.dirtragmag.com/webrag/going-big-special
> ized-unveils-155mm-travel-enduro-29er

Gött! Då är jag fortfarande ensam (i världen?) om min 650b enduro, perfekt! ;-)
IMAG0601.jpg

Tips om AM 29er
Riktigt coolt att de fått till 150+ i slag, framväxel och 430 mm kedjestag på en heldämpad tjunia. Inte för att jag tror att det är cykeln för mig men ändå väldigt imponerande!

Tips om AM 29er
mytomspunnen skrev:
> Riktigt coolt att de fått till 150+ i slag, framväxel och 430 mm kedjestag på en heldämpad tjunia.

Imponerande var ordet!

Den inte jätteflacka styrvinkeln håller ju ner hjulbasen även framtill så det skulle kunna bli en relativt hanterbar cykel trots stora hjul och massor av slag. Skulle gärna prova den på AM-resa. Även om det blir stoooora cyklar med stora hjul och långa gafflar, det kommer man ju aldrig ifrån. Höga hästar.

Men den där kabeldragningen under vevlagret alltså... den var usel redan 2002 och borde vara borta sedan länge.

Tips om AM 29er
erik h skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Men den där kabeldragningen under vevlagret
> alltså... den var usel redan 2002 och borde vara
> borta sedan länge.

Den ser dummare ut än vad jag tycker att den är. Jag har aldrig hört någon som har haft problem med kablarna(utöver skrivbordsproblem) och jag det värsta som hänt min hoj på 2 år är att en sten sprätte upp och slog hål på höljet till bakväxeln, men den fungerade fortfarande.

Tips om AM 29er
Luthman Photography skrev:
> Jag har aldrig hört någon som har haft problem med kablarna(utöver skrivbordsproblem)

Jag körde Läggesta-Gnesta med nymonterade och för korta höljen på min Enduro för 10 år sedan. Det var ingen höjdare. Fick till slut Leatherman-modda i skogen för att komma någon vart eftersom den växlade varje gång bakhjulet kom halvvägs in i slaget.

Därför måste man ha sådär mycket extra hölje som fabrikskittet, ser ju inte riktigt friskt ut ut tycker jag. Men inte fastnade jag heller i något när jag körde med rätt längd på höljena och jag körde ju oerhört mycket på Enduron faktiskt.

Men sammanfattningsvis bra bygge av Specialized där.

Tillbaka
Topp