Tips om budgetprylar på Lidl

Den ska finnas på Bauhaus för 5-6ggr högre pris (400 har jag för mig, se tidigare i tråden), men vet tusan om jag inte skulle säga att den är värd det nästan.

Potatismos sa:
tobo sa:
nästa gång Lidl säljer dem

Brukar de vara återkommande eller?

Lidl brukar ha cykelkampanjer 2-3 gånger om året, Sadeln brukar vara med minst en gång av dessa tre.

Konkret sa:
Vilka Lidl affärer är bra i Göteborg? Lerum hade ju bara ena sadel modellen...

Alla Lidl får alla sadelmodeller, men kanske ojämn fördelning mellan modellerna t.ex. 60-20-20 (%), så de mest attraktiva tar slut på en gång.

Så var det dags för årets Radler/Panache säljstart, från måndag säljs Radlern i 25cl 10-pack för 20 kr.

Uppdatering 3: Wittkop Medicus, Sadeln är grym, sadelklämman är skit. Har dragit åt så jag blir blå, men den vrider sig ändå. Gissar att det är den mjuka svarta färgen klämman är lackad med som är boven.

Frankenstein's Bike sa:
Så var det dags för årets Radler/Panache säljstart, från måndag säljs Radlern i 25cl 10-pack för 20 kr.

Uppdatering 3: Wittkop Medicus, Sadeln är grym, sadelklämman är skit. Har dragit åt så jag blir blå, men den vrider sig ändå. Gissar att det är den mjuka svarta färgen klämman är lackad med som är boven.

Om man nånsin skulle komma på tanken att dricka nåt så vedervärdigt som radler blandar man den själv. Öl och fanta, cola, sockerdricka whatever. Usch.

Nå, köpte en Wittkop MTB på Bauhaus, där den fö heter Fischer, och den känns bra
Monterat utan klämma. :)

Pfaff sa:
Frankenstein's Bike sa:

Om man nånsin skulle komma på tanken att dricka nåt så vedervärdigt som radler blandar man den själv. Öl och fanta, cola, sockerdricka whatever. Usch.
En bättre lösning är att sluta dricka saker du tycker är vedervärdiga?

Pfaff sa:
Nå, köpte en Wittkop MTB på Bauhaus, där den fö heter Fischer, och den känns bra
Gratulerar till ett bra köp, men 429 :- är lite dyrare än 79:-, även om sadeln definitivt är värde det högre priset också.

Frankenstein's Bike sa:
Pfaff sa:
Frankenstein's Bike sa:

En bättre lösning är att sluta dricka saker du tycker är vedervärdiga?

Pfaff sa:
Gratulerar till ett bra köp, men 429 :- är lite dyrare än 79:-, även om sadeln definitivt är värde det högre priset också.

Men ändå billigare än ett par tusen för en fancy märkessadel :)
Nå, vem kan vänta på nästa Lidl-drive efter alla lovord? Håller inte sadeln måttet på den ena cykeln får den hålla måttet på en annan.
Dessutom var sadeln slut även på Lidls tyska näthandel :)

Bilagor

• Panache.png
    Panache.png
    69.3 KB · Besök: 1,160
En av mina bästa köp på lidl, näst efter witkopf sadeln är deras digitala skjutmått. Grymt prisvärd tycker jag. Den kommer igen i kampanjen som börjar på Torsdag.

MVH
Magnus

kimkimano sa:
vart såg du den kampanjen?

Konkret sa:
tropfrog sa:
En av mina bästa köp på lidl, näst efter witkopf sadeln är deras digitala skjutmått. Grymt prisvärd tycker jag. Den kommer igen i kampanjen som börjar på Torsdag.

MVH
Magnus

Finns bara sadeln i 3 modeller? Mtb, trekking och touring?

Såg inte den på kampanjen men jag såg sadlarna på bauhaus men tyckte alla såg breda ut.

Jag har aldrig sett mtb varianten på bauhaus (bromma). Och för bauhaus pris är de inte prisvärda längre. Personligen gillade jag wittkopf mtb tills jag bytte till en bredare sadel (från cykelcitys reakorg). Mao, om wittkopf-sadeln känns bra beror på vad man har för arsle och vad andra sadlar man provat.

Det digitala skjutmåtet är vad som gör en comeback på torsdag. Det är väl ok. Men efter att det yttre glaset på skärmen spruckit på min (orkar inte släppa runt på lådan) har jag gått tillbaka till analogt - kostar en tjuga på loppis, måste aldrig skjutas tillbaka till 0 för att få aktuellt läge, går inte sönder så lätt och behöver aldrig nytt batteri.

Edit:+bromma

Senast ändrad:
Konkret sa:
kimkimano sa:
vart såg du den kampanjen?

Konkret sa:
tropfrog sa:

MVH
Magnus

Finns bara sadeln i 3 modeller? Mtb, trekking och touring?

Såg inte den på kampanjen men jag såg sadlarna på bauhaus men tyckte alla såg breda ut.

Wittkop gör massor av modeller.

WS2000-6.jpg

Men om dom finns på Lidls kampanjer är en annan sak.
Bauhaus Malmö har mtb-modellen på hyllan.
Finns även på flea-bay, amazing mfl.

Jäha!! Snart är det dags igen visst. Nu när Jenny tog OS-guld i MTB så kommer väl cykelprylarna gå åt som smör i solsken så man får vara snabb :)

Bilagor

• IMG_3197.jpg
    IMG_3197.jpg
    106.6 KB · Besök: 52
Köpte pumpen till jobbet. tryckmätaren brukar fastna lite då och då så blir en osäker pumpning om man är ute efter ett visst tryck. Men att pumpa en standarcykel 1 gång i månaden duger den till ännu iaf.

Tillbaka
Topp