Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi vet att du helst cyklar genom att titta på red bull tv .-)ForesterGuy sa:Själv kör jag givetvis med en elektrisk, batteridriven pump. ;-)emmer sa:Du vet - det där är inte lätt att veta när den ser i stort sett lika dan ut ännu :-)ForesterGuy sa:;-DFrankenstein's Bike sa:Hej Emmer,emmer sa:Är det samma som tidigare så: -Nej. Det är rena skiten.Luzen sa:Någon som provat golvpumpen?
Funkar den ge tryck till racer också?
Nej, det år fortfarande inte samma pump som tidigare, dvs den du köpte för några år sedan och som krävde någon form av avancerad o-ringstransplantation. Det har inte varit samma pump någon av de sista 3-4 gångerna. Och, precis som påpekat (flera gånger tidigare), den nya pumpen är ok. Inte en SKS rennkpmressor el liknande, men en helt ok pump.
Vi ses väl här till höstkampanjen igen, och drar det här ett varv till? Det är ju mysigt med traditioner.
Man tycker ju att de borde ändrat något på utseendet (mer än foten/mätaren och färgen) när de gör om den från rena skiten till duglig (tydligen, jag tänker inte prova förrs utseendet skiljer).
emmer sa:Vi vet att du helst cyklar genom att titta på red bull tv .-)ForesterGuy sa:Själv kör jag givetvis med en elektrisk, batteridriven pump. ;-)emmer sa:Du vet - det där är inte lätt att veta när den ser i stort sett lika dan ut ännu :-)ForesterGuy sa:;-DFrankenstein's Bike sa:Hej Emmer,emmer sa:Är det samma som tidigare så: -Nej. Det är rena skiten.Luzen sa:Någon som provat golvpumpen?
Nej, det år fortfarande inte samma pump som tidigare, dvs den du köpte för några år sedan och som krävde någon form av avancerad o-ringstransplantation. Det har inte varit samma pump någon av de sista 3-4 gångerna. Och, precis som påpekat (flera gånger tidigare), den nya pumpen är ok. Inte en SKS rennkpmressor el liknande, men en helt ok pump.
Vi ses väl här till höstkampanjen igen, och drar det här ett varv till? Det är ju mysigt med traditioner.
Man tycker ju att de borde ändrat något på utseendet (mer än foten/mätaren och färgen) när de gör om den från rena skiten till duglig (tydligen, jag tänker inte prova förrs utseendet skiljer).
Masjevel sa:Vad är det som gör att så många upplever just den där sadeln så skön?
Borde finnas snarlika sadlar av andra märken som är likvärdiga om än lite dyrare och kanske lättare.
Någon som vet vilken bredd MTB sadlarna har?
Du har provat sadeln själv då eller?Konkret sa:Masjevel sa:Vad är det som gör att så många upplever just den där sadeln så skön?
Borde finnas snarlika sadlar av andra märken som är likvärdiga om än lite dyrare och kanske lättare.
Hypen gör den bekväm.
Konkret sa:Masjevel sa:Vad är det som gör att så många upplever just den där sadeln så skön?
Hypen gör den bekväm.
Sambal Oelek sa:Du har provat sadeln själv då eller?Konkret sa:Masjevel sa:Vad är det som gör att så många upplever just den där sadeln så skön?
Hypen gör den bekväm.
ok, ja även den smala MTB-modellen ser rätt mycket mindre sportig ut än en vanlig sadel. Men skön ändå tycker jag. Har en på racern sedan över ett år tillbaka och gillar den, den innan gick ju sönder också så det var bra timing förra kampanjen.Konkret sa:Jag har tittat på den på bauhaus. Den liknar ingen av sadlarna jag har. jag har ännu aldrig köpt en cykel med en sadel som inte fungerat för mig men jag tror att den här sadeln har mer likheter med en kärringcykelsadel ( inget ont om damtrallor här) och pga av bredden och utformning så känns det som att den är gjord för en väldigt upprätt sittställning. Inget för mig.Sambal Oelek sa:Du har provat sadeln själv då eller?Konkret sa:Hypen gör den bekväm.
Miss Lycka sa:Lite att tänka på inför inköp?
https://www.cervelo.com/en/engineering-field-notes/the-four-and-a-half-rules-of-road-saddles
emmer sa:Någon som lyckats se slang med presta någonstans?
(Bil och dunlopventil verkar det ju finnas gott om :-) )
geologen sa:Aha, så Wittkop är ett riktigt märke? Trodde det var ett av Lidls oräkneliga mimikrymärken.
Sambal Oelek sa:ok, ja även den smala MTB-modellen ser rätt mycket mindre sportig ut än en vanlig sadel. Men skön ändå tycker jag. Har en på racern sedan över ett år tillbaka och gillar den, den innan gick ju sönder också så det var bra timing förra kampanjen.Konkret sa:Jag har tittat på den på bauhaus. Den liknar ingen av sadlarna jag har. jag har ännu aldrig köpt en cykel med en sadel som inte fungerat för mig men jag tror att den här sadeln har mer likheter med en kärringcykelsadel ( inget ont om damtrallor här) och pga av bredden och utformning så känns det som att den är gjord för en väldigt upprätt sittställning. Inget för mig.Sambal Oelek sa:Du har provat sadeln själv då eller?Konkret sa:Hypen gör den bekväm.
...även om de inte går sönder tycker jag det känns som de åldras lite, en jag haft i fem år eller så är en sådan "normalsadel", Selle Sportourer, med gel, den är inte alls lika skön nu som den brukar vara. Så det är dags att byta ut även om den kunde gått många år till.
Lustigt att du nämnde Bauhaus, var där idag och blev rätt förvånad när jag såg de där faktiskt, för 429 kronor!! Det som gjorde att jag såg dem däremot var en enormt bred sadel som fångade min uppmärksamhet. Det var liksom svårt att gå förbi cykelhyllan och missa den sadeln, kolla här, bredvid den bredaste Wittkopen:
1888 sa:Yxskaft, det kan väl ändå inte vara skönt att sitta på? ?
Konkret sa:geologen sa:Aha, så Wittkop är ett riktigt märke? Trodde det var ett av Lidls oräkneliga mimikrymärken.
Vadå? Dom kör ju med Crivit kläder på touren osv?
Vilket lag har kört på Critvit? Inget jag känner igen.Konkret sa:geologen sa:Aha, så Wittkop är ett riktigt märke? Trodde det var ett av Lidls oräkneliga mimikrymärken.
Vadå? Dom kör ju med Crivit kläder på touren osv?
geologen sa:Aha, så Wittkop är ett riktigt märke? Trodde det var ett av Lidls oräkneliga mimikrymärken.
sheitt! de har gjort en hel del finatobo sa:geologen sa:Aha, så Wittkop är ett riktigt märke? Trodde det var ett av Lidls oräkneliga mimikrymärken.
Wittkop är en anrik tysk sadeltillverkare med start 1898 som tillverkar allt från handgjorda lädersadlar a la "brooks"-style via kolfibersadlar till ortopediska Lidl-sadlar.
T.ex:
Då får jag nog köpa en pump ändå. Hur många bar har ni lyckats få ur den?ForesterGuy sa:emmer sa:Vi vet att du helst cyklar genom att titta på red bull tv .-)ForesterGuy sa:Själv kör jag givetvis med en elektrisk, batteridriven pump. ;-)emmer sa:Du vet - det där är inte lätt att veta när den ser i stort sett lika dan ut ännu :-)ForesterGuy sa:;-DFrankenstein's Bike sa:Hej Emmer,emmer sa:Är det samma som tidigare så: -Nej. Det är rena skiten.Luzen sa:Någon som provat golvpumpen?
Nä.
Kan ju av uppenbara skäl bara tala för den gamla modellen som pallade 3,5 - 4 bar innan ombyggnad och 5 - 5,5 efter.Luzen sa:Då får jag nog köpa en pump ändå. Hur många bar har ni lyckats få ur den?ForesterGuy sa:Nä.emmer sa:Vi vet att du helst cyklar genom att titta på red bull tv .-)ForesterGuy sa:Själv kör jag givetvis med en elektrisk, batteridriven pump. ;-)emmer sa:Du vet - det där är inte lätt att veta när den ser i stort sett lika dan ut ännu :-)ForesterGuy sa:;-DFrankenstein's Bike sa:Hej Emmer,emmer sa:Är det samma som tidigare så: -Nej. Det är rena skiten.Luzen sa:Någon som provat golvpumpen?
Suzuki Hasse sa:Var oxå in i går i Uppsala och köpte mekställ fans flera stycken kvar. Dock inga sadlar :(
SörenS sa:Suzuki Hasse sa:Var oxå in i går i Uppsala och köpte mekställ fans flera stycken kvar. Dock inga sadlar :(
För de som missade tillfället verkar netto sälja snarlikt mekställ för 299kr med start i morgon.
JTF sa:Fina fisken från imorgon 29 maj!
JTF sa:Fina fisken från imorgon 29 maj!
Luzen sa:Då får jag nog köpa en pump ändå. Hur många bar har ni lyckats få ur den?ForesterGuy sa:emmer sa:Vi vet att du helst cyklar genom att titta på red bull tv .-)ForesterGuy sa:Själv kör jag givetvis med en elektrisk, batteridriven pump. ;-)emmer sa:Du vet - det där är inte lätt att veta när den ser i stort sett lika dan ut ännu :-)ForesterGuy sa:;-DFrankenstein's Bike sa:Hej Emmer,emmer sa:Är det samma som tidigare så: -Nej. Det är rena skiten.Luzen sa:Någon som provat golvpumpen?
Nä.
Nä du faan, en riktig pump kostar så lite mer så det är inte värt att tjafsa om :-)Frankenstein's Bike sa:@Emmer, då vevar vi väl igång igen?