Tips om budgetprylar på Lidl

Peth sa:
Ekerreflexer får det bli.

Ja, de brukar ju vara hiskligt dyra i cykelbutiker. Lidl håller nästan Kinapriser...

Jag använde ett par orangeröda reflexer på senaste fjällturen, satte dem på några av tältlinorna på mitt olivgröna tält, det underlättar nattetid så man inte snubblar på linorna. Det gjorde också att tältet syntes dagtid, på någon kilometers håll. Det vore ju synd att tappa bort det... ?
Iofs så hade jag lagt till platsen på Googlemaps...

Frankenstein's Bike sa:
Övriga trevlig varor som ska säljas är mekstället och ekerreflexerna.

+1

Lägger in en dump så ingen missar det. :-)

ld34.png

Jag har äntligen släpat hem ett 10-pack Panaché, Radlerdricka. Det var lyckligtvis förvånansvärt gott. :)
För er som undrar: 86% citronläsk och 14% öl blandat till en 1% törstsläckare.

Frankenstein's Bike sa:
Ekerreflexarna köpta, de brukar gå åt nästan lika snabbt som topfrog-sadlarna. En hjälm i XL bärgades också den.

Marren sa:
"Ekerreflexerna passar alla vanliga ekrar"
Vilka passar den inte till?
Förutom då det givna svaret, de ovanliga.

Har för mig att reflexerna inte funkar med aeroekrar.
3Ms variant funkar sådär på reducerade ekrar av modell 1,5 mm också. De sitter kvar men fäster bara i den tjocka änden precis vid nippeln så de blir snabbt smutsiga om man har fälgbromsar.

Jag köpte meck-ställ det verkar riktigt bra,det vart några reflexer och brillor med men dom va tunga tycker jag men för det priset kan jag träna upp nackmusklerna ;)

Marren sa:

Funkar dåligt på platta ekrar, hade det på en av mina cyklar och dom sitter lite halvtaskigt på den platta biten, man får skjuta ut den ända mot nippeln där ekern är rund en liten bit för att den ska sitta någorlunda bra.

Blev ett mekställ, reflexer, glajjor och ryggan. Ska bli kul att se hur de två senare klarar sig.

Sjukt tacksam för den här tråden, hade nog inte hittat det här annars. Cudos!

Belse sa:
Marren sa:

Funkar dåligt på platta ekrar, hade det på en av mina cyklar och dom sitter lite halvtaskigt på den platta biten, man får skjuta ut den ända mot nippeln där ekern är rund en liten bit för att den ska sitta någorlunda bra.
Tack, har aero på några uppsättningar.

Sambon har (äntligen) börjat cykla till jobbet så hon behövde en hjälm, så jag var in och köpte en sån, och även en mobilhållare som hon också ville ha en. Av bara farten så blev det en ryggsäck också, som jag egentligen inte behöver men den var ju billig så bör väl funka som lite slit o släng, men om jag vill jag en lämplig vattenblåsa till den, var hittar jag en sån hill ett vettigt pris?

Belse sa:
Sambon har (äntligen) börjat cykla till jobbet så hon behövde en hjälm, så jag var in och köpte en sån, och även en mobilhållare som hon också ville ha en. Av bara farten så blev det en ryggsäck också, som jag egentligen inte behöver men den var ju billig så bör väl funka som lite slit o släng, men om jag vill jag en lämplig vattenblåsa till den, var hittar jag en sån hill ett vettigt pris?

Clas? http://www.clasohlson.com/se/Vätskeblåsa-2-liter-Asaklitt/31-1454

Jonatan F sa:
Har någon testat ryggan?

Haft en identisk från Lidl tills för ett år sen då nåt gick sönder (nån söm om jag minns rätt, hade säkert gått att slöjda ihop). Höll ihop ok i +3 år, använd då och då för cykling, några utlandsresor, utflyktsrygga, mindre träningsväska. Använde den inte med vattenblåsa.

Ger inget direkt kvalitétsintryck, men funkar fint för priset så det blev en ny nu! ...och kanske en extra i reserv/till sambon :)

Den där sadeln alla tycker så mycket om på förra rean var sämsta möget jag använt. Två turer så var den fulsliten. Den var inte värd sina 129kronor eller vad den nu kostade.

Atlas sa:
Den där sadeln alla tycker så mycket om på förra rean var sämsta möget jag använt. Två turer så var den fulsliten. Den var inte värd sina 129kronor eller vad den nu kostade.

Den vita? Eller har du sandpappersbrallor?
Jag har kört den svarta dagligen sen jag fick tag på den ifjol. Ser fortfarande ut som ny. Jag har en vit som kommer hamna på en cykel snart, får se hur den håller.
Vad gäller ergonomi verkar den för mig inte vara varken sämre eller bättre än nån annan sadel jag provat. Men helt klart värt sitt pris imho.

138 sa:
Jonatan F sa:
Har någon testat ryggan?

Haft en identisk från Lidl tills för ett år sen då nåt gick sönder (nån söm om jag minns rätt, hade säkert gått att slöjda ihop). Höll ihop ok i +3 år, använd då och då för cykling, några utlandsresor, utflyktsrygga, mindre träningsväska. Använde den inte med vattenblåsa.

Ger inget direkt kvalitétsintryck, men funkar fint för priset så det blev en ny nu! ...och kanske en extra i reserv/till sambon :)

Behövs ett riktigt ställ så kan jag rekommendera https://www.blocket.se/stockholm/Cykel_verktyg_75026879.htm?ca=11&w=1
Har två likadana själv. :)

Jonatan F sa:
Har någon testat ryggan?
Köpt två andra ryggor på Lidl, och de har varit kanon för nisch användande (tex löpning) som man inte gör så ofta, men inte slitstarka. Dvs funktion bra, men tar slut fort. Skall du använda den då och då, absolut, pendla till jobbet, nej, köp ngt annat.

Mycket av grejorna på Lidl, som t.ex ryggorna, är rätt bra för att prova på. Billig läropeng om det visar sig att det inte funkar. Funkar det bra kan man ju investera i kvalité när det går sönder.

Någon som har koll på om LIDL kommer köra en höst/vinter-satsning på cykelkläder? Väntar på deras långa, vadderade BiB-brax som verkar passa min kropp och ingen annans :-)...

Senast ändrad:
Ryggan är kass, om det är samma som tidigare modell. Håller inte ens för sporadisk användning. Min gick sönder i de flesta sömmarna, inkl fästet av bärselen, så tveksam till produkten.

För att vara säker så ska du nog hänga på låset,brukar gå åt ganska fort :) jag köpte ett förra året då en polare såg att det va ganska bra så jag sa att jag kunde köpa ett till honom dagen efter då va dom slut :(

Clinger sa:
Behöver man hänga på låset den 5 april för att hinna få ett mekställ tro? Eller räcker det med att man är där efter arbetstid?
Det beror nog på var det är. Min uppfattning är att hypen kring mekställen lagt sig de senaste åren, och de har funnits kvar flera dagar, i vissa butiker veckor. Sadlarna är värre, de har kunnat vara borta redan på kvällen första dagen...

Jag förstår inte förtjusningen i sadeln. Jag köpte en men det är det jävligaste jag suttit på. Men baken är ju som baken så det är väl kanske så att min inte var kompatibel med sadeln helt enkelt

Foss sa:
Jag förstår inte förtjusningen i sadeln. Jag köpte en men det är det jävligaste jag suttit på. Men baken är ju som baken så det är väl kanske så att min inte var kompatibel med sadeln helt enkelt

Det beror kanske även på vilken Wittkop-sadel Lidl kränger just idag. Wittkop gör dussintalet modeller.
Men det är kanske alltid samma?

Foss sa:

Jag tyckte den var helt ok. Ser dock lite sliten ut efter daglig användning ett år. Ok köp

ooms sa:
Clinger sa:
Behöver man hänga på låset den 5 april för att hinna få ett mekställ tro? Eller räcker det med att man är där efter arbetstid?
Det beror nog på var det är. Min uppfattning är att hypen kring mekställen lagt sig de senaste åren, och de har funnits kvar flera dagar, i vissa butiker veckor. Sadlarna är värre, de har kunnat vara borta redan på kvällen första dagen...

Låter bra! Tack ?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp