Tips om budgetprylar på Lidl

Finsk lakrits för ynka 5 kr st. Godare är svårt att hitta! Skall rensa hyllan imorgon om det finns ngt kvar

IMG_20180920_190111.jpg

Köpte en plåthylla för 349:- på Lidl idag. Mög! Sämsta lagerhyllan av plåt jag monterat ihop hittills. Kör på Julas för 299:- istället. Visserligen hyllplan av MDF, men klart bättre konstruktion då det gäller sammansättning.

ForesterGuy sa:
Lidl har tjärschampo för 15 kr flaskan, samma flaskor kostar 30-45 kr i andra butiker. Håller kanske myggen borta?
?
Tompot sa:
Det var billigt. Brukar be en kompis som åker till Finland årligen att ta med en platta tjärschampoo-flaskor därifrån. Tror de kostar €1,50 stycket men är nog inte halvliters. Doften är speciell. En gång, efter dusch på jobbet, gick jag förbi en kollega som ställde sig upp och skrek att "det brinner nånstans!!!!!!!!!111!".

ooms sa:
Men varför, varför skulle man vilja tvätta sig med tjärschampo? Det luktade ju inte lite när jag öppnade en flaska på Lidl...
Däremot saknar jag de gamla Terva-pastillerna, finns inte de längre?

Terve! Nu har jag söpt terva-shampoo! Testade idag. Klart speciellt! Det löddrar bra, som det ska. Lukten tröttnar man nog rätt snabbt på även om man gillar det*. Men den går ur efter en stund känns det som.

(* jag sade häromdagen att helst ska man ju röka in sängkläderna vid brasan så det luktar "rätt" när man ska sova inomhus, på den nivån är det, det ska lukta lite natur :) )

IMG_3590.jpg

Hej.. Om man vill gambla något, eller tycker att Lidl är dyra, så ha lite is i magen. På min närmaste Lidlbutik så kommer grejorna på rea om några veckor. Tryckpumpen för 50 svenska kronor?? Billigare än en rampump. Köpte å ställde i cykelrummet, helt OK till pendlaren och MTBn. Försvinner den så har jag tre till.... 8 Torxnycklar å 8 insex i samma sats.. 100 kronor. Finns inget att klaga på, varesej passform eller hårdhet på dom.. Å så har dom fina limpor med valnötter i. mvh borano20

Allroad sa:
Sadeln tänkte jag testa iaf. Resten är väl crap.

Om en sadel passar ens bak eller inte är väldigt individuellt, men Lidl-sadeln (Wittkop) anses av många happyiter vara riktigt högklassig, det var väl någon här som körde PBP med den?

Mekstället är prisvärt för 299.-.

Blev en sadel, ett set väskor, samt massor med vinkelslipstillbehör. Nån som har koll på om kapskivorna är ok eller bara bortkastade pengar?

Köpte en sadel, den var ju så billig. Är inte jätteförtjust i den som satt på Roadliten när jag fick den så tänkte prova den här ett tag och se hur det känns. Kanske är en vanesak. Imorgon drar jag upp och köper ett mekställ med, det var en dags försening i butiken här uppe. :D 299:- är ju rätt billigt, svårslaget pris. Med tanke på att min cykel väger typ 10kg så borde det duga.

1554394359930991288530279894196.jpg

Verkar bra. Över förväntan!

Fast jag har inte kommit på exakt hur framhjulsstabilisatorn skall sitta. Verkar gå att klämma dit lite varsomhelst.

staine sa:

Vet inte om det är samma fortfarande, köpte ett gäng för några år sedan. Dom är väl ok, bra att ha några stycken att byta med. Det är ju självklart sämre kvalité än "dyra" och gelen/kuddarna är sämre, men tycker dom gör sitt jobb. Har inte känsliga händer. Dom gånger jag fått lite domningar vet jag inte om jag sluppit det med dom andra bättre handskar jag har.

Valhalla_ sa:
Knep en ryggsäck. Min nuvarande är så sliten och skitig att jag bara var tvungen. :-)

Ville slå till på en ny ryggsäck också men tyckte den där var lite för liten (var uppe och kände lite påt). Hade varit ett bra pris annars! Ryggsäckar är så dyra, snålsidan i mig tar över. :P

Verktygssatsen såg ok ut, köpte ingen själv men många andra har gjort för det var nästan det enda som började bli helt slut när jag kikade in efter jobbet

Hur veta vilken sadel som passar en bäst? Åker på något liknande den i mitten idag..

Bilagor

• Screenshot_20190405-065450_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190405-065450_Samsung Internet.jpg
    74.3 KB · Besök: 320
Jag tycker det är trevligt att de hade flera olika sorters cykelväskor och det blev den största. Köpte även ett par blå handskar i storlek 9,5 (största jag hittade) och de passar som handsken, även om jag brukar vilja ha 10-11 i vanlig handskstorlek. Tyvärr är det för kallt att använda dem nu på morgonen. Det fanns förresten ganska gott om mekställ i Kungsängen. Ingen som köpte hjälmen? ?

Tillbaka
Topp