Tips om budgetprylar på Lidl

Cykelprodukter nästa vecka från torsdag. Bland annat säljer dom mekstället igen.
Äh, lägg på 301kr så slipper du vänta en vecka :). Uppgräjd to professionellt också ju! Tyvärr inte PREMIUM.
1755682708601.webp

Jag köpte deras fotokromatiska glajjor och de är ju kanon. Men de verkar ha slutat med dem. Allt annat cykelrelaterat jag har köpt har varit en besvikelse dock. Varje gång man tar av hjulet på cykeln och allt vrider sig på mekstället vill man ju bara åka direkt till tippen.

Jag köpte deras fotokromatiska glajjor och de är ju kanon. Men de verkar ha slutat med dem. Allt annat cykelrelaterat jag har köpt har varit en besvikelse dock. Varje gång man tar av hjulet på cykeln och allt vrider sig på mekstället vill man ju bara åka direkt till tippen.
Japp har dem med - använder dem mer än mina "riktiga" brillor som kostar x20.

Skit i halvsunkiga cykelprylar. Jordgubbsglasspinnarna gjorda på jordgubbspuré är äntligen tillbaka efter några års obegriplig frånvaro. Svårt beroendeframkallande. Ja, de är också fulla med socker och rödbetsfärg, men de smakar mer jordgubbar än alla andra glassar.
IMG_7497.webp

Skit i halvsunkiga cykelprylar. Jordgubbsglasspinnarna gjorda på jordgubbspuré är äntligen tillbaka efter några års obegriplig frånvaro. Svårt beroendeframkallande. Ja, de är också fulla med socker och rödbetsfärg, men de smakar mer jordgubbar än alla andra glassar.
Visa bilaga 788858
Jag vill ha tillbaka citronispinnarna.

Vattenmelonsisglassarna har bytt recept och är mycket godare nu. Smakar bubbelgum.

Visa bilaga 788858
Det är sjukt enkelt att göra egen glass, speciellt fruktglass. Leta upp ett recept på Paletas och tacka mig sedan.

/David

Bra, då blir det ett sånt!
Är det inte lite skumt bara att framlampan har längre lystid än baklampman?
Det låter konstigt. Har inte testat men tvivlar på att det stämmer? Baklampan borde hålla mycket längre än fram. Kanske om man kör framlampan på lägsta ljusstyrkan?
Min gamla framlampa håller väldigt länge på steg 1 och 2 men drar ur rätt snabbt (1,5h ungefär) på högsta läget 3. Som jag pendlar brukar jag köra steg 2 halva vägen och högsta halva vägen. Då räcker den ca 2,5 h.
Men gällande den nya vet jag inte. Vore ju trist om den var sämre?

Det står att framlampan har 9.5 h lystid och baklampan har 6 h.
Men det kanske är feltryckt i annonsen?
Vet ej, men 9,5 h måste verkligen vara på lägsta läget i optimal temperatur om det stämmer gissar jag. (Men jag ska sluta gissa egentligen, jag baserar ju gissningarna på den gamla lampan.)

Golvpumpen för 129:- har varit bra tycker jag.
Nu ser den iofs något annorlunda ut än när jag köpte den.
Jag har en äldre Crivitpump, kikade på den nya, som ser ut att vara någon XL-variant, pumpen är ca 1 meter hög (den gamla är ca 70 cm) och verkade rejäl.

Saknar Radlern! Vafan hände med den egentligen?
Finns åtminstone hos min lokala Lidl numera i det ordinarie sortimentet.

Shoppade loss lite.
2 x Lampan, min gravel och cyklatillaffären-cykel kan ha varsitt fäste.
3 x Handskar, såg bättre ut än dom jag köpte för 2(?) år sedan
1 Styrväska
1 Pakethållarväska.
1 Golvpump
Golvpumpen kändes som hög utväxling, trögt att pumpa även om bara till 6 bar.

20250829_200101~2.webp

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp