Tips på 27,5” enduro

Toerman

Medlem
Tips på 27,5” enduro
Hej alla!

Sitter i startgroparna att byta ut min merida one sixty 8000 (2018 års modell)

Har som mål att försöka bara byta ut ramen och behålla så många komponenter som möjligt då det bytts ut genom åren.

hittar väldigt få modeller som går enbart på 27,5”, det här med mullet verkar ju vara en grej numera.

Så den stora frågan är: vad finns det för moderna alternativ till min gamla 170/160 27,5” kolfiberram idag?

Tips på 27,5” enduro
Sen, om man inte har superfina hjul man absolut måste behålla, är ju ett 29” framhjul en ganska liten investering i sammanhanget och kan utöka alternative drastiskt. Eller ännu coolare, ekra om navet med en 29” fälg.

Nya Specialized Status är kanske ett alternativ för rimlig peng.

Tips på 27,5” enduro
En postordertysk ligger ju inte så långt från kostnaden av en ram och du har du större möjligheter att plocka mellan vad som ska på hojen och vad du kan sälja. Annars är det ju bara att hitta vad man verkligen vill ha.

Tips på 27,5” enduro
Ja, tyee kostar från 2249 utan dämpare verkar det som. Rent ekonomiskt lönar det sig att köpa hel cykel men meck att sälja det man inte vill ha.
Vet inte vad som är mest prisvärt idag men ramlade över one55 som var oväntat snygg. 2625 som jämförelse

Tips på 27,5” enduro
Många trevliga förslag och insikter.
Jag har varit inne på att kasta på ny fälgbana på fram på det bag har till just 29” men då kommer ju också inköpet av ny gaffel, vilket i sig kanske vore bra för prylnördstarmen men jag känner att de komponenter jag har idag faktiskt fortfarande funkar.

Att hålla på med att köp en hel hoj och sen sälja delar känns bara som slöseri på naturens resurser och min tid :p

Jag tackar så jättemycket för alla tips!

Tillbaka
Topp