Tips på bra och billigt däck som inte ger mig punktering stup i kvarten

Immersion sa:
Henrik_E sa:
Är det elakt att påpeka att loggorna hamnade fel?

hehe är nog bara du som märker en sådan sak hehe :)
Men är inget som kommer ge mig skavsår om nätterna iallafall

Det är faktiskt inte så dumt att alltid ha loggorna likadant i förhållande till ventilen. När man hittat ett hål i slangen är det då väldigt enkelt att lokalisera stället på däcket och därmed undersöka om det sitter kvar något vasst på det stället.

Tänkte cyckla ganska långt imorgon 2 mil.. är det är bra ide att lossa lite på snabbkopplingen som nämns i videon ? tror jag skruvat dit den för hårt.

nu har jag lossat lite på snappkopplingarna på både fram och bakhjul. blev stor skillnad..rullar mkt bättre nu, har dock inte provcycklat ännu det får bli imorgon men det lär märkas större skillnad att cykeln rullar längre... Hoppas på medvind imorgon till jobbet.. (men av erfarnhet brukar det sällan vara det)

Ja idag har jag cycklat 2 mil och kan konstatera att justeringen av snabbkopplingen gjorde susen, nu känns cycken som den gjorde innan däckbytet från orginal däcken. Nämde förut att efter jag justerade snabbkoppllingen första gången så var jag tvungen att hålla ner handtaget för frambromsen mkt längre men efter jag släppte lite på snabbkopplingarna igår så nyper dom mkt snabbare precis som förut.

Provade också min huawei smart watch med google maps navigering för första gången, helt sjukt bra, det plingar till i klockan man får en pil åt vilket håll man ska svänga och den räkner ner i meter när man börjar närma sig..sjukt bra..nu behöver man inte längre hålla på med mobilen samtidigt som man försöker hitta med gpsen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp