Tips på Cykelshorts

Limpan77

Ny medlem
Tips på Cykelshorts
Är på jakt efter att par shorts som har rumpkudde. Detta eftersom jag aldrig i livet skulle sätta på mig ett par hemska cykelbyxor. Cyklar både Mtb och Landsväg

Tips på Cykelshorts
Jag har ett par Endura-brallor som jag gillar. "Rumpkudden" i dom är dock ganska dålig jämfört med traditionella "hemska cykelbyxor". Se till att få rätt storlek dock, annars har du vadderingen fladdrandes mellan knäna.

T ex cykelcity och CRC (http://www.chainreactioncycles.com) har Endurabrallor.

Senast redigerad av en moderator:
Tips på Cykelshorts
ginnfilt skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är det som är hemskt med cykelbyxor? Om det
> är utseendet så är det ju bara att du har dem
> under dina favoritshorts...

Hahahaha :-) En kompis har så! Han har alltid sina trekvartsbibs under ett par kortare shorts så kanten tittar fram. Han har av någon anledning också svårt att visa sig på cykel (räser) i cykelbyxor.

Tips på Cykelshorts
Jag har ibland (Endura-)shorts över cykelbyxorna för att hålla värmen och för att de är tåligare. Jag har å andra sidan barends på cykeln, så stilpolisen hade tagit mig ändå. Det finns som nämnts ovan innerbyxor med blöja till Endurashortsen, men jag tror det sitter bättre med ett par vanliga hängselcykelbyxor under.

Tips på Cykelshorts
Limpan77 skrev:
> Känslan av att ha cykelbyxor under är lika hemsk
> som tanken på att ha tre veckor gamla kalsonger
> på sig.

Då är du rökt eftersom blöjan sitter i innerbyxorna (som är traditionella "hemska" cykelbyxor), inte i shortsen.

Tips på Cykelshorts
Det finns ju ganska många fabrikat och modeller av cykelshorts, och jag hade nöjet att se många irl (jfrt med svenska lbs t ex) på evanscycles i Brighton för några veckor sedan.

Vad jag minns från surveyen fanns det:

1) Tunna ganska korta shorts med liten tunn vaddering i innerbyxan som sitter i en vanlig fast innermesh - á la badshorts typ.

2) Shorts med bara lös blöja (bara lilla blöjdelen alltså) som satt fast med kardborre. Blir bara en liten plutt att sanera vilket kan vara bra...

3)Shorts med riktig innerbyxa (löstagbar på vissa, fast på andra) vilken inte skiljer sig mycket från vanliga tunna cykelbyxor. Fanns både kortare och 3/4 langd på ytter shortsen.

Jag köpte ett par Endura Humvee med löstagbar innerbyxa. Upplever det som ganska tjockt (och för all del mjukt o skönt) med både innerbyxa och sen shorts utanpå. Men tar shortsen om jag vill vara fin, har blivit mycket café och restaurangcyklande i sommar.
Vill ha en lös innerbyxa med blöja, för jag tycker som sas ovan att man oftast kan ha dem under sina favvoshorts (helst rymliga och loose fit....).
Men tusan vad blöjan i mina innerbyxor/cykelkalsonger torkar långsamt, ser en business opportunity för Pampers technology....

Tips på Cykelshorts
dans skrev:
> Jag köpte ett par Endura Humvee med löstagbar
> innerbyxa. Upplever det som ganska tjockt

> Men tusan vad blöjan i mina
> innerbyxor/cykelkalsonger torkar långsamt, ser en
> business opportunity för Pampers technology....

Om du tycker att Endurablöjan känns tjock, så skulle jag vilja höra kommentaren efter några timmars cyklande med en blöja som kapslar in kroppsvätskorna a'la Pampers.

Tillbaka
Topp