Det finns ju ganska många fabrikat och modeller av cykelshorts, och jag hade nöjet att se många irl (jfrt med svenska lbs t ex) på evanscycles i Brighton för några veckor sedan.
Vad jag minns från surveyen fanns det:
1) Tunna ganska korta shorts med liten tunn vaddering i innerbyxan som sitter i en vanlig fast innermesh - á la badshorts typ.
2) Shorts med bara lös blöja (bara lilla blöjdelen alltså) som satt fast med kardborre. Blir bara en liten plutt att sanera vilket kan vara bra...
3)Shorts med riktig innerbyxa (löstagbar på vissa, fast på andra) vilken inte skiljer sig mycket från vanliga tunna cykelbyxor. Fanns både kortare och 3/4 langd på ytter shortsen.
Jag köpte ett par Endura Humvee med löstagbar innerbyxa. Upplever det som ganska tjockt (och för all del mjukt o skönt) med både innerbyxa och sen shorts utanpå. Men tar shortsen om jag vill vara fin, har blivit mycket café och restaurangcyklande i sommar.
Vill ha en lös innerbyxa med blöja, för jag tycker som sas ovan att man oftast kan ha dem under sina favvoshorts (helst rymliga och loose fit....).
Men tusan vad blöjan i mina innerbyxor/cykelkalsonger torkar långsamt, ser en business opportunity för Pampers technology....