Tips på en bra HD hjälmkamera?

Budget ca 2500kr.

Sätta fast på styre lr hjälm när jag cyklar mtb i skogen. Helst mkt minne (kort)

Kan denna vara bra. Den verkar bra & är under min budget

Senast ändrad:
Jag har en Contour-kamera som jag är nöjd med. Vilken man bör välja mellan gopro och countour tycker jag är mer om vilket fäste man tycker är bäst. Det har kommit en ny countour som är cykelanpassad och vattentät som verkar trevlig. Skall man ha den gamla vattentät så blir den stor och klumpig.

Altberg: Vad är det som gör gopron så överlägsen countour 1080p?

Senast ändrad:
skogsmulle101 skrev:
-------------------------------------------------------
> GoPro HD Hero 960 ska man väl inte köpa, inte
> ens 720p inspeln bar

Nja, det stämmer inte riktigt.

den klarar inte 720p @60fps
men den klarar det i 30fps

Saxat från Gopro.com

960p = 1280×960 pixels (4:3), 30 fps, 12 Mbit/s data rate
720p = 1280×720 pixels (16:9), 30 fps, 8 Mbit/s data rate
WVGA = 848×480 pixels (16:9), 60 fps, 8 Mbit/s data rate

Jag köpte en gopro hd helmet hero på tyska ebay förra veckan, den levererades innom 24 timmat och kostade 2500:- väldigt prisvärt!

PS På cyberphoto.se har de test där de filmat contour och gopro sida vid sida så kan mam se vilken man gillar bäst.

Senast ändrad:
Billigare Contour på G: http://www.engadget.com/2012/10/16/contour-roam2-action-camera/

The Contour+2 may well be the best digital action camcorder on the market (though Sony and GoPro would beg to differ), but the company knows not everyone wants a $400 shooter to capture their epic runs this ski season. Thus, Contour has introduced the ROAM2, a $199 model that records 1080p 30fps and 720p 60fps video on its included 4GB microSD card. Like the original Roam, it can capture clips up to one meter underwater without an external case, has a 270-degree rotating lens and a laser level to line up your shots.

contourroam2.jpg

Jorå, Roam finns för runt tusenlappen ser jag allt! Dumt att inte invänta tvåan dock, såg något om 21 oktober som releasedatum? Någon som har koll på vad den kommer kosta här?

Tillbaka
Topp