Tips på en tjejcykel inför långresa!

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur var det nu med Kausalitet. Kanske "fredrikw"
> kan "puttra" lite om det

blup blup blup

Några frågor och arroganta kommentarer:

1. Bromsokfäste
På Roadraten som finns på bild här i tråden ser frambromsoket ut att sitta på gaffelbenets framsida, vilket ju borde eliminera (den omdiskuterade, jag vet!) risken att bromskraften trycker loss hjulet ur gaffeln. Är det någon som vet om det finns dämpargafflar med samma okplacering?

2 [OT]. Om teknisk utveckling
Bigmollo: Det är inte bara alla bromsar som är skit, ALLT är skit och vi har ALLA fel, hela dj-a tiden. Detta är en trist och smärtsam insikt, men jag tror att den är en viktig drivkraft för teknisk utveckling och för utveckling av mänsklighetens sorgligt lilla kunskapskapital. Och nej, jag försöker inte ironisera och göra mig löjlig över dig, du har rätt helt enkelt och jag är bara ledsen och bitter över hur verkligheten faktiskt är.

3 [OT]. Om vuxenlivet
Beroende på hur man lever med och använder sin cykel, är skivbromsar säkert det mest effektiva alternativet när man väger in även kostnader och arbetstid för underhåll etc. Att förneka skivbromsars effektivitet är således självbedrägeri. Om skivbromseffektivitetsförnekande dessutom är att bli vuxen, är det självbedrageri att bli vuxen. Jag har länge känt att det måste vara så, men nu är det dessutom bevisat! Vuxenlivet är en bluff och förtjänar bara att bojkottas!

4 [OT]. Om gubbsjuka
Gubbsjuka har nog inte så mycket med levnadsålder att göra, utan snarare med människosyn och oförmåga att ta ett nej.

Här kommer en liten uppdatering!

Cykeln jag kommer åka på blir min gamla hederliga Kona Cinder Cone -97a.

IMG_2314-724356.jpg

Men den har rätt gräslig färg.. tycker ni inte?

Och jag är en sån där fånig tjej som tycker om estetisk tilltalande prylar, så även cyklar.

Så jag bestämde mig för att måla om den. Vit och rosa. Härligt tjejigt, va? Älskar när fördomar går i uppfyllelse. :P

1412745855_ed64e89fdb.jpg

1412745849_b8470a7330.jpg

1412745859_989186c99e.jpg

Fast jag vet inte om jag vågar posta det slutgiltiga resulatet. Ni kanske anser att jag mördat och hoppat på en fin Konacykels grav. :O

PS. Det blev v-bromsar (för tillfället).

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp