Tips på momentnyckel.

Tips på momentnyckel.
Just nu finns Wera Bicycle Set Torque 1, 2,5-25 Nm på Amazon för 1895 med gratis frakt till Sverige. Inte gratis men billigt för just det setet.

Tips på momentnyckel.
Är sådana här tillräckligt noggranna för däckbyte på bilen?

EFD0CA48-52BB-42DF-B745-55A34684A187.jpeg

Tips på momentnyckel.
Jag är fortfarande sugen på den....
Köpte min för ett år sen och gillar den skarpt. Vet inte om den är mer exakt än en från Biltema (som ska vara väldigt bra men då var helt slut). Men den är väldigt trevlig att jobba med och bitset passar direkt i och stannar där.
Egentligen lite över budget men ångrar mig inte.

Tips på momentnyckel.
Köpte min för ett år sen och gillar den skarpt. Vet inte om den är mer exakt än en från Biltema (som ska vara väldigt bra men då var helt slut). Men den är väldigt trevlig att jobba med och bitset passar direkt i och stannar där.
Egentligen lite över budget men ångrar mig inte.
Bra verktyg gör det roligare att jobba... Som i torsdags när jag bytte gaffel på en cykel och ehh vad tusan byter styrlagret också eftersom jag hade ett hemma. Verktyg för att knacka ur lagerskålarna, starnut setting verktyg och styrlagerpress låg i verktyslådan så det tog mindre än 5 minuter - det är lite meckarlyx!

Och givetvis momentdra styrstammen - där fuskar jag inte gärna....

Tips på momentnyckel.
Bra verktyg gör det roligare att jobba... Som i torsdags när jag bytte gaffel på en cykel och ehh vad tusan byter styrlagret också eftersom jag hade ett hemma. Verktyg för att knacka ur lagerskålarna, starnut setting verktyg och styrlagerpress låg i verktyslådan så det tog mindre än 5 minuter - det är lite meckarlyx!

Och givetvis momentdra styrstammen - där fuskar jag inte gärna....
Lyxigt ✨. Dit lär jag inte komma, men har en öronriktare. Tyckte det var lyx men helt klart nödvändigt (för mig) har jag insett.

Tillbaka
Topp