Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bakskärm reducerar det problemet.classic sa:Apropå vattentäta byxor. Tänk på att byxor som inte är cykel orienterade, ofta inte är förstärkta i röven. Blir lätt hål där när man sitter på sadeln o gnider lera o små sten mellan skinkor o sadel
Startgas sa:Är det nån av er som är över 190cm? Byxor blir så jädra breda om de ska vara tillräckligt långa för mig...
Har POC downhillbyxor nu i största storleken, som möjligtvis är lite vattenavstötande. De är tillräckligt långa, men några storlekar för stora i midjan.
cykelärkul sa:Funderar på dessa: https://www.revolutionrace.se/hyper-pro-pants/789-hyper-pro-pants-herr-dark-petrol.html
Tycker dom ser så jävla pösiga ut där nere dock.
https://www.wiggle.se/fox-racing-defend-kevlar-trousers/
Dessa ser riktigt nice ut men synd att dom är så dyra. Enda som finns i lager är dom blåa, 1700kr för ett par mtb byxor :/
Okej, kanon :)jingleyschmidt sa:cykelärkul sa:Funderar på dessa: https://www.revolutionrace.se/hyper-pro-pants/789-hyper-pro-pants-herr-dark-petrol.html
Tycker dom ser så jävla pösiga ut där nere dock.
https://www.wiggle.se/fox-racing-defend-kevlar-trousers/
Dessa ser riktigt nice ut men synd att dom är så dyra. Enda som finns i lager är dom blåa, 1700kr för ett par mtb byxor :/
Det är den modellen från Revolution Race som jag köpt. Återkommer nästa vecka när jag fått hem dom, förutsatt att jag får på mig byxorna överhuvudtaget. Är lite "mellan storlekar" just nu. ;) Haha
jingleyschmidt sa:Fick dom igår, men skickade tillbaka för att testa en Large istället. Men jag kan säga på en gång att dom inte är avsmalnande nertill, rätt pösiga tyvärr. Jag ska testa en storlek mindre bara för att se hur det känns. Byxorna i sig var rätt stretchiga och sköna dock.
jingleyschmidt sa:ÖNSKAR att byxan hade haft den här typen av passform dock: https://www.revolutionrace.com/street-jogger/1394-street-jogger-men-s-black.html :D Blir grymt sugen på att köpa dom där bara för att mysa runt i hemma, haha
alex.asu sa:Jag har beställt hem en hel drös olika långbyxor för att prova hemma nu i veckan och jag skickar tillbaka alla förutom Endura MT500 Burner II, som passade mig bäst.
Byxorna som testades var enligt listan nedan, samtliga i XL/36, förutom Singletrack II som testades i både XL och XXL.
Jag är 197 cm och väger 92 kg för referens.
O'Neal Legacy: Lagom midja, men gränsfallskorta. Lite bylsiga.
Dakine Thrilium: Samma som ovan.
Fox Defend Kevlar: Lagom midja, bra formskärning och smala längst ner. Gränsfallskorta. Snyggaste i testet, och kevlarförstärkt framför knät.
Endura Singletrack II: Lagom midja i XL, men lite bylsiga. Precis tillräckligt långa. XXL aldeles för stora. Gillar inte estetiken, men stretchpanelerna är riktigt bra.
Endura MT500 Burner II: Lagom midja, bra formskärning och smala längst ner. Precis tillräckligt långa. Förstärkta på sidan av knät men inte framför. Bra stretch och stretchpaneler.
Revolution Race Hyper Pro: Bra midja, men lite bylsiga. Precis lagom långa.
Ingen av byxorna är perfekta, men MT500 Burner var en ganska tydlig vinnare ändå. Hade mina ben varit 2 cm kortare hade det dock varit riktigt svårt att välja mellan dem och Fox Defend Kevlar. Dessa är de enda av de jag testat som är formskurna och i mitt tycke tillräckligt smala runt ankeln och nedre smalbenet. Alla andra har ett väldigt rakt snitt som blir lite bylsigt över hela benets längd och även om de går att spänna in runt ankeln är där fortfarande mycket tyg som hänger och slänger.
jingleyschmidt sa:Tights är fan inte min vibe alltså, så det går bort alla gånger. :D
Det är roligt med dom där Revolution Race Hyper-brallorna. I videon så säger karln "Tajtare nertill", men på honom är dom tajta upptill och ser rejält sladdriga ut nertill. :P Vad säger ni som har dom själva?
Vågar man anta att de flesta downhill/enduro/mtb-brallor är vindtäta och lätt vattenavvisande? Tänker mig att en grundförutsättning för MTB-byxor generellt är att dom ska palla lite av allt då sporten i sig är åt det lite extremare hållet, cykelmässigt.
Mycketvillhamer sa:alex.asu sa:Jag har beställt hem en hel drös olika långbyxor för att prova hemma nu i veckan och jag skickar tillbaka alla förutom Endura MT500 Burner II, som passade mig bäst.
Byxorna som testades var enligt listan nedan, samtliga i XL/36, förutom Singletrack II som testades i både XL och XXL.
Fox Defend Kevlar: Lagom midja, bra formskärning och smala längst ner. Gränsfallskorta. Snyggaste i testet, och kevlarförstärkt framför knät.
Endura Singletrack II: Lagom midja i XL, men lite bylsiga. Precis tillräckligt långa. XXL aldeles för stora. Gillar inte estetiken, men stretchpanelerna är riktigt bra.
Endura MT500 Burner II: Lagom midja, bra formskärning och smala längst ner. Precis tillräckligt långa. Förstärkta på sidan av knät men inte framför. Bra stretch och stretchpaneler.
Ingen av byxorna är perfekta, men MT500 Burner var en ganska tydlig vinnare ändå. Hade mina ben varit 2 cm kortare hade det dock varit riktigt svårt att välja mellan dem och Fox Defend Kevlar. Dessa är de enda av de jag testat som är formskurna och i mitt tycke tillräckligt smala runt ankeln och nedre smalbenet. Alla andra har ett väldigt rakt snitt som blir lite bylsigt över hela benets längd och även om de går att spänna in runt ankeln är där fortfarande mycket tyg som hänger och slänger.
Vad har du för innerbensmått och normal stl i jeans?
Jag är 194 cm med 33” i jeans och 93 cm innerben, tror du burnerbrallorna funkar? Vill gärna ha dem lagom långa om man får för sig att knalla runt lite i dem.
alex.asu sa:Mycketvillhamer sa:alex.asu sa:Jag har beställt hem en hel drös olika långbyxor för att prova hemma nu i veckan och jag skickar tillbaka alla förutom Endura MT500 Burner II, som passade mig bäst.
Vad har du för innerbensmått och normal stl i jeans?
Jag är 194 cm med 33” i jeans och 93 cm innerben, tror du burnerbrallorna funkar? Vill gärna ha dem lagom långa om man får för sig att knalla runt lite i dem.
Jag kan inte mitt grenmått, men köper vanligtvis jeans som är 34” långa och 32” eller 33” i midjan. Tror att jag har 96-97 cm i midjemått, vilket utanför jeans-storlekarnas fantasivärld snarare motsvarar 38”...
alex.asu sa:Jag har cyklat både lite stig och liftburet med mt500 burner nu och är mycket nöjd hittills! Inga problem med knäskydd under och de har riktigt bra rörelsefrihet och komfort.
Som nybörjare ställer jag mig frågan om ni som cyklar MTB generellt använder byxor med gelpads i?
Grymt! Testar ett par Endura 500 burner :)