Tips på prisvärda mtb hjul

LiHa

Medlem
Skulle uppskatta tips på nätbutikslänkar på prisvärda och lätta mtb hjul.
Jag kör inte skivbroms eller tublösa däck.

Senast redigerad av en moderator:
Det är just det...att jag inte vet vilka hjul (inte däck) jag vill ha.
Hoppas kunna få lite tips på några prisvärda hjulpar från forumet.

Är det kompletta hjulset eller är du villig att bygga själv?

Personligen köper jag från chainreactioncycles.com och bygger ihop dom själv, kommer inom kort att sätta ihop ett hjulpar med WTB freeride nav och Mavic XM317 fälgar = pris: 1958kr, vikt: 1741g
http://www.chainreactioncycles.com/WishList.aspx?BasketID=30385510

Kan du tänka dej att köra på Shimano-nav kan du komma ännu billigar undan men då går ju vikten upp en del... Dessutom har dom ofta prisvärda färdigbygda hjul

Kan/vill du inte bygga hjul själv, kan jag göra det åt dej för någon hundring eller så...

// Larsa :D

nån budget? för det finns ju hjul som kostar 8000 kr som ä prisvärda :D o det finns hjul som kostar 2000 kr o ä prisvärda :D allt ä ju relativt :D

Jepp. Två svar vore viktiga:

1) Vad är tillräckligt lätt för dig? 1800 g? 1400? 1200? Snackar vi prisvärt och för fälgbroms borde väl 1600 g uppnås ganska lätt.

2) Vad är prisvärt för dig? Vilken är din budget? För 250-300 € får du rätt fina hjul. Tycker jag.

Kanske?

http://www.actionsports.de/Laufraed...ks-N76-light-Universe-Laufradsatz::10851.html

eller ett par xt eller xtr nav med 517 fälg och dt revo ekrar frn CRC?

Valfria ZTR notubes fälgar (ex. crest) och hope 2 evo nav. Kan bara inte bli fel.

Kostar ~4000 att få de byggda och fraktade till Sverige från merlincycles.com

Köpte SHIMANO WH-MT55 från bd för 140euro. Prisvärda stabila hjul dock kanske i tungsta laget för dig.

jajjemen men det här med hjul är ingenting som ska köpas nu nu nu (tyvärr) men annars såg de ju bra ut. Och lätta som fan.

Jag fattade som om du letade hjul.

Hjulen är annars grymma! Lätta ,snabba och starka. Om jag inte hade bytt ram och gaffel till 27,5 tum skulle jag aldrig sälja dem. Men å andra sidan kommer jag att skrapa ihop pengar och köpa likadana fast då i 27.5.

Tillbaka
Topp