Goofy
Aktiv medlem
Tips på resmål i Italien
Skulle gärna vilja få tips på bra resmål till Italien
Tanken är att åka till Italien till nästa sommar, (vet att jag är ute i god tid, men flygbiljetterna brukar släppas 10 mån innan)
Vi kommer förmodligen bli 2-4 familjer, med barn från 8 år och uppåt, och denna gång kommer cyklarna få följa med, så min
fråga till panelen är var i Italien vi ska försöka rikta in oss någonstans?
Några önskemål är:
Närheten till vatten, helst hav
Bra cykling, då menar jag, slätåkning när man vill, men gärna några utmanande berg
Lätt destination att komma till, vi tänkte flyga, någon mellanlandning är inget problem.
Gärna lite genuint Italienskt
Tips på boende? (gärna frukost som ingår, men möjlighet till att laga egen mat)
Vi tänkte åka samma vecka som svensk midsommar och blir väl borta runt 10 dagar.
Eller är Spanien ett bättre alternativ?
Har jag glömt något?
Tack på förhand
/S
Tanken är att åka till Italien till nästa sommar, (vet att jag är ute i god tid, men flygbiljetterna brukar släppas 10 mån innan)
Vi kommer förmodligen bli 2-4 familjer, med barn från 8 år och uppåt, och denna gång kommer cyklarna få följa med, så min
fråga till panelen är var i Italien vi ska försöka rikta in oss någonstans?
Några önskemål är:
Närheten till vatten, helst hav
Bra cykling, då menar jag, slätåkning när man vill, men gärna några utmanande berg
Lätt destination att komma till, vi tänkte flyga, någon mellanlandning är inget problem.
Gärna lite genuint Italienskt
Tips på boende? (gärna frukost som ingår, men möjlighet till att laga egen mat)
Vi tänkte åka samma vecka som svensk midsommar och blir väl borta runt 10 dagar.
Eller är Spanien ett bättre alternativ?
Har jag glömt något?
Tack på förhand
/S