Tisdags Hellas?

Jilster

Aktiv medlem
Tisdags Hellas?
Män, kvinnor och era maskiner utan motorer!

Är det aktuellt med den sedvanliga tisdags cyklingen? Vore grymt att köra en liten tur. Är det någon som är intresserad?

Frid!

Patrik

Tisdags Hellas?
Inte omöjligt! Förhoppningsvis klarar mitt bakhjul en runda till! Det sjunger litet på sista versen nämligen. Men om det inte spöregnar så är jag på!

Tisdags Hellas?
Alla som vill får henka på!

Jag kommer vara vid tennisbanan vid 19.00 efter min egen värdering av väder.
Hoppar över om det blir regn och rusk.

Frid från!
Mr solcyklist

Tisdags Hellas?
Jomper och jag kommer också, men skulle vi kunna säga 19:30, jag måste hinna bära ner tvätt och laga mat innan också.

Kjempetorsk: Självklart får du följa med, ju fler desto roligare! Jag vill bara förvarna om att Hellasgården kan vara ganska svårt om man inte är van vid teknisk terräng.

Tisdags Hellas?
Hmmm.. med tanke på vädret ser det nog ut som om det blir närmare 20:00 för min och Jonas del just nu. Det är svart mot Hellas till men blå himmel österut. (Jag bor på Södermalm).

Tisdags Hellas?
Såå, ville bara veta såhär i efterhand om det blev något åka av i Hellas?

Jag hade tänkt att rasta min nyinköpta Avanti med er där, men det blev en tur i ösregnet istället, efter det så var jag alldeles för blöt för att cykla vidare till Hellas.

Tisdags Hellas?
Vi var där exakt 20:00 och avnjöt en klarblå himmel på minst sagt plaskvåta stigar.

Mathias tyckte dock inte att det var blött nog utan passade på att premiärbada i ett dike! Cykeln lade han snyggt på bron över diket. Såg inte hur det gick till, hörde bara ett brak och ett gapskratt.

Lite senare på stigen så blev det taco av Mathias bakhjul också, egentligen hände inget allvarligt, hjulet hade helt enkelt gjort sitt. Mathias min när han såg hur hjulet såg ut var obetalbar!

Lite bilder kommer så småningom, var dock inte så vaken med kameran som jag kunde ha varit :-)

Tisdags Hellas?
Låter härligt.
Man skulle ha pallrat sig dit ändå alltså.
Jaja, får nog bli vid nästa tillfälle då.

Köpte cykeln för en vecka sedan, har varit bortrest sedan dess. Nu står den här brevid mig och ber om att få cyklas på. Samma gäller mig, om jag inte hade varit så trött så hade jag slängt mig upp på cykeln och tagit en tur ut i mörkret.

Tisdags Hellas?
Håhåjaja, vilken utflykt! Jag kanske snor Jompers presumtiva bildtext här - men när jag cyklade ner för en liten brant som gick litet mer vilt till än vad jag kanske hade planerat så vänder jag mig om och säger till Jonas: "Det gick bra!" - för jag ville bara försäkra honom om att jag var ok. Eftersom han tittar väldigt konstigt på mig (eller är det cykeln?) så upprepar jag det. Sen kommer jag inte ihåg om Jonas säger "Titta på hjulet" eller om jag ser det själv. Men jag gissar att jag såg riktigt paff ut.

Sen det lilla doppet ska vi tala tyst om. Det var någon som hade såpat bron, det är jag helt säker på! :-)

Tisdags Hellas?
Blev avskräckt av de mörka molnen och det eviga plaskandet. Jag hakar nästa gång.

Var det månne samma bro som den gode Rippa gjorde ett svan hopp ifrån?

Jilster

Tisdags Hellas?
Bestämde mig i sista sekunden för en sväng till hellas i regnet.
Kom dit ca 19.45 men såg ingen vid tennisbanan så jag tog en liten sväng själv i stället.
Jäklar vad mycket vatten det var i tunneln under vägen mot hellasgården, körde nästan på en betonggris som var helt gömd under vattnet när jag cyklade över till den andra sidan.
Hoppas att XT grejerna är bra tätade annars blir det mycke jobb då det mesta av cykeln var under vatten;)
Man var bra grisig när man kom hem.

Tisdags Hellas?
um, mycke regn blev det... floderna av regn hade gjort fåror i grusvägen på första backen på femkilometers spåret... Kvisten vurpade på en av dessa på vägen ner och spräckte hela hjälmen... kunde blivit farligt det där men efter fem minuter när första chocken lagt sig var han lika glad som vanligt. skönt med coola grabbar :)

Tillbaka
Topp