[Tisdagsrajd] - 12/5 - Hellas

Aron

Inventarie
Diagnostiskt prov:

Nu ska vi se vad ni lärt er under de 77 veckor som gått sedan detta äventyr startade. Vad ska stå på de tomma raderna nedan?

Samling ..................... kl ............... Tempo: ......................

77 veckor...

Själv känner jag mig 7 timmar jetlaggad och 7 kilo tyngre. Får se om jag känner mig mindre förvirrad imorgon.

Lyckligtvis har jag både konferens och en dunderförkylning att skylla på...eller ju det, det kanske inte var bra alls föresten, skogscykling är ju roligare än båda sakerna :/

Yes! Fick precis byta morgondagens tvätttid mot en tid ikväll (Hummm..."tvättstuga"... ett av dem första ord jag fick lära mig när jag kom till Sverige...), det betyder att jag är med imorgon.
Vi ses.
/G

Nix. det är 18:30 som gäller bara jag kan få ihop Pilen tills imorgon:-)

Vet någon hur många brickor det ska vara imellan i vevpartiet. Hittade ett inkapslat HT2 (gamla typen) + vevsläng som jag tänkte skruva dit. Lite problematiskt blir det nog för växelförarn bak är sned och den mellanklinga jag har kvar ser ut som kriget men det får väl gå på något sätt ...

Tid: 18:30
Tempo: Jerry
Färdplan: HBB - En lagom hemsk backe - Champs Elysee - Längs med Dammtorpssjön - En j-a hemsk backe - Ulvsjöslingan - Tresnåret - Fem Svåra - HBB - Max

Efter en stunds mekande fick jag ihop det. Var tvungen att leta fram en gammal LX - enda någorlunda raka jag hade kvar!? Så 1*9 blev det ivf. Men som sagt, var beredda på mekstop Jerryturen=o)

meteogram.png

Jerry skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter en stunds mekande fick jag ihop det. Var
> tvungen att leta fram en gammal LX - enda
> någorlunda raka jag hade kvar!? Så 1*9 blev det
> ivf. Men som sagt, var beredda på mekstop
> Jerryturen=o)

Vem har bråttom? Vädret ska ju bli toppen och jag vill mest nöta in mina nya bromsar och kolla om dom funkar efter slangkapandet.

"Tisdagsrajd

• Vi har ingen respekt för sporten – all respekt för varandra. Du kommer alltså att få samma trevliga bemötande oavsett om du kommer i jeans eller tempodräkt.

• Vi kör varje tisdag 18:30, året om. Enda undantaget är jul- och nyårsafton.

• Den officiella definitionen av Upbeat illustreras av följande film: [www.youtube.com]

• Ingen bryr sig om väderprognosen. Vi cyklar oavsett väder, även i snö- och/eller hagelstorm.

• Vi väntar in alla. Ingen lämnas i skogen. I gengäld förutsätts alla göra sitt yttersta för att hänga med i tempot.

• Vi tar inga vilopauser, däremot stannar vi till och väntar in alla deltagare. När siste man kommer i fatt kör vi igen.

• Självklart väntar vi in punka- och mekstopp. Det är dock väldigt uppskattat om du ser till att din cykel är i gott skick. Vi vill ju cykla, inte meka.

• Efteråt, ca kl 21, samlas vi alltid vid vårt stambord på Max för att sitta och snacka en stund.

• Du kommer att få bära din cykel uppför ett berg varje tur. Hammarbybacken är dock en backe så den cyklar vi uppför. Och du kommer att bli blöt om fötterna varje tur.

• Vi avskyr grusväg och löparspår.

• Vi älskar teknisk stig. Desto stökigare desto bättre.

• Stivalet är oortordoxt. Vi snokar upp och utforskar nya stigsnuttar varje tur. Räkna med att vara vilse. Sicklaskiftet betraktas för övrigt som en transportsträcka.

• Säsongen pågår året om. Utan pannlampa missar du 60 % av den.

• Under sommarhalvåret brukar det finnas ett par spinn-off turer. Tex ”Jerryride” och ”Korpride”. Bägge håller ett lugnare tempo."

Man kan se det på två sätt, knäckande eller inspirerande. Men att ligga sist och kämpa är iaf fostrande. Tack för ett hårt träningspass.

Så Johan T tog över den gröna hjälmen från Johan A? :oD

Mycket inspirerande tur idag. Skönt att kunna ligga längst fram och braka med helstelt trots axeln (förutom när jag vred den på Tresnåret då). Supertack Jerry för turen.

Tack för dagens tur; fick testa lite av alla olika tempon och hade kul.
Roligt också att vi var så många (30 pers när vi började rulla kl.18:36.

Bilagor

• DSC00371.jpg
    DSC00371.jpg
    45.1 KB · Besök: 55
Tack själv Johan och alla andra som var med denna fantastiska kväll, lagom svalt och torrt och fan va skönt det är att cykla dessa ljusa sommarkvällar.

Blev vääääldigt trött på slutet. Märks att jag har varit borta ett tag. HT ger också betydligt bättre träning än FS:-)

Tyckte att det var bra att gänget på Jerryturen delade upp sig i ett snabbare och ett långsammare fält. Blir bättre flyt så och roligare för alla.

Tillbaka
Topp