[Tisdagsrajd] 13/5 - Hellas

Mikva skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som minns mig? :-)

Hmmmm, nu skall vi se... tänka tänka tänka.... aaaaha! Det var du som prompt skulle bada på Våta fötter varje gång ;-)

IMG_3698.jpg ht=491

Kan meddela att det numera är sommar så man klarar sig både utan lampa och varma skor. Skum känsla, men det funkar :-)

mk04 skrev:
> Jag kommer fullproppad med doping och ska stressa
> aron hela vägen.

Bra, för tempot var ju åt helsefyr för lugnt i tisdags.

Äsch! Jag kommer nog inte att hinna imorgon =( Men jag gör ett försök genom att ta med grejer och cykel. Det kanske börjar bli så välbesökt så det börjar bli dags att dela i två grupper snart? Ha lite extra kul (dvs kör många backar=) åt mig också om jag inte hinner dit...

Jag har kört solo i skogarna alldeles för länge, hakar kanske på.

Men vad innebär up tempo?
1. lätt svettning?
2. ymnig svettning?
3. uppstötningar?
4. blodsmak?
5. uppkastning?
6. punkterna 2-5?

ruslan skrev:
> Jag har kört solo i skogarna alldeles för
> länge, hakar kanske på.
>
> Men vad innebär up tempo?
> 1. lätt svettning?
> 2. ymnig svettning?
> 3. uppstötningar?
> 4. blodsmak?
> 5. uppkastning?
> 6. punkterna 2-5?

Brukar täcka av de flesta av de där tillstånden en bra tisdag :)

Alla ovanstående punkter. Lägg dessutom till:

7: Cykla vilse
8: Bära cykeln
9: Vada genom ett träsk
10. Njuta av varje sekund

Icke att förglömma:

10. Invänta glitch och
a) Hjälpa honom fixa det som har pajjat.
b) Bistå honom med verktyg medan han mekar med det som har pajjat.

Johan A skrev:
> Icke att förglömma:
>
> 10. Invänta glitch och
> a) Hjälpa honom fixa det som har pajjat.
> b) Bistå honom med verktyg medan han mekar med
> det som har pajjat.

och 10 c) hålla god min när glitch tar sönder ens verktyg i ett försök att laga det som har pajat :)

buhu.. jag kan inte komma.. utan cykel :(

cykeln har rest Canyon i Tyskland-> Sweitch -> Frankrike -> Tillbaka till C i Tyskland -> åker via Hamburg mot Sverige och sägs vara på väg till mig i sthlm .. :P
Hm de borde skickat mig på europaresan istället :-)

Lovade att jag skulle med på en tisdagstur, men det får vänta. Tvättstugan bokad ikväll.. och så har jag några DVDer jag måste spola tillbaka.

olzone skrev:
> buhu.. jag kan inte komma.. utan cykel :(

Jag har en tjunier utan bakhjul du kan låna. Kan bli lite som dom där kvastarna ungar använder som låtsashäst men det kan ju funka. Du lär ju inte bli långsammare än jag i alla fall.

Tack för en najs tur. Sorry att kedjan gick av, kanske det beror på drevbultarna höll på att krypa till skogs så framdrev sladdrade omkring som en solkig flagga. Försökte jaga ikapp er i en timme, så det blev stressigt, å då blire bara mer strul såklart.

Men jag har fasen ingen ork längre... börjar fundera på å dra ned antalet besök på gymmet å cykla mer...

Lite slött idag. Bara 165 i maxpuls. :)
Fast det kanske var för att Aron var fasttejpad vid pedalerna.
Massor med folk, men tyvärr lite förvirring om var alla var nånstans. Att följa gröna är ju lätt - tills den delar sig.
15,6 km från HBB till fältet vid Björkhagen där jag vek av hemåt efter att jag, Johan och Mikva tappat bort de övriga.

Markören i bilden är där vi just kommit ned för det halvt åkbara stupet.

Bilagor

• Picture 2.png
    Picture 2.png
    60.7 KB · Besök: 41
Ja det var en fin tur, åtminstone fram till "det halvt åkbara stupet". Tack för hjälp med hjulet, det höll ända hem till Kungsholmen. Dr Spoke nästa.

DSC00574.jpg ht=450

DSC00576.jpg ht=450

DSC00578.jpg ht=450

DSC00577.jpg ht=450

Senast redigerad av en moderator:
Trist med hjulet Peo. Hoppas det fixar sig. Själv körde jag kvast men på slutet var jag tydligen bara kvast åt Micke och Oskar då det vid 21.40 gled in en kille (som jag pinsamt nog inte vet namnet på) och berättade att han hade fått punka. Vi tre cyklade tydligen någon annan väg sista biten.

Sprockets: Det är rätt uppenbart att du inte var med och rejsade till stenröset om du gnäller på att pulsen inte var hög nog. Där gick det undan!

Johan A: Skulle jag inte påminna dig om att lägga upp dina fina bilder från igår =)

Hepp!

Kul att träffa lite nytt folk.

Dock börjar dessa Tisdags turer bli liiiiiiite för stora. Ojämt tempo mkt väntan.

Trist att lösa det genom att tappa av folk i skogen. Hoppas alla kom hem och att ingen ligger kvar i skogen......

Pat

Sprockets skrev:
> Nej, där hade ni tappat bort oss fetton på
> slutet så vi visste inte åt vilket håll vi
> skulle rejsa.

Med tanke på att detta var ganska i början på turen så tappade vi er nog redan innan ;-)

Jo, det blev mycket tappade folk. Först ett kedjebrott i "Bruses Backe", sen tappades vi fetton bort i Sicklaskiftet, och sen igen när gröna delade sig. Och så på sista biten nära Björkhagen.

"på slutet" menade jag slutet av deltagarkedjan, inte slutet av turen. Även om vi blev bortkollrade där också.

Det kanske behövs en "svetto-tur" och en "fetto-tur". Eller återsamlingsplatser som man bestämmer när man startar igen. Som vid första tappet och vi samlades vid stenbron igen. De som var efter kunde ju åka en rakare väg.
Grönskan gör ju sitt till också, det är lättare att tappa bort folk, och nu när det är torrare är det svårare att följa vart täten åkt. Men i backen upp från Ältavägen hängde det kvar damm i luften.

He he, kul kartbild det där Sprockets. Skönt med detaljerade kartor. Vi cyklade alltså i en skog och i (eller är det på?) en sankmark :)

Annars så var det som vanligt en helt schyst tur med trevligt folk och bra drag när vi trampade. En iaktagels är i alla fall att det är riktigt dumt att komma på idén "Hmmm, nu ligger jag faktiskt först. Då kan jag stanna och knäppa kort på alla som åker förbi!". Det kom en, och så två, och sen tre och sen.................. Ja, vi var ju några stycken så vipps var man sist (eller var det någon till efter!?) :)

Men men, väl vid röset så var vi väl alla samlade en kort stund i alla fall.

glitch skrev:
> Johan A: Skulle jag inte påminna dig om
> att lägga upp dina fina bilder från igår =)

Bilder kommer upp efter jobbet dagen efter, det vet du ju! ;)

glitch skrev:
> Johan A: Skulle jag inte påminna dig om att
> lägga upp dina fina bilder från igår =)

Näää, det var Hässelbypöjken som tog bilderna.

Ang borttappningen av folk så blev det lite halvmysko då jag försökte invänta folk som sen tog andra vägar så dom var framför mig och sen tappade vi som sagt bort gruppen då jag inväntade lite folk. Men det viktigaste är ju att det var en skön kväll i skogen och när gruppen blir så stor som den blev igår så är det ju svårt att hålla ihop allt.

Johan A skrev:
> glitch skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Johan A: Skulle jag inte påminna dig om att
> > lägga upp dina fina bilder från igår =)
>
> Näää, det var Hässelbypöjken som tog
> bilderna.
>
> Ang borttappningen av folk så blev det lite
> halvmysko då jag försökte invänta folk som sen
> tog andra vägar så dom var framför mig och sen
> tappade vi som sagt bort gruppen då jag
> inväntade lite folk.

Det var mitt fel. Jag tog den i min stress för att hinna ikapp, hela bakvägen förbi klättra-bära-cykel-backarna. Visste inte var ni var.

Johan A skrev:
> glitch skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Johan A: Skulle jag inte påminna dig om att
> > lägga upp dina fina bilder från igår =)
>
> Näää, det var Hässelbypöjken som tog
> bilderna.
>

Må så vara men jag är tämligen säker på att vi enades på Max att jag skulle påminna dig om att lägga upp din endaste bild som blev såååå bra ;-)

Sprockets: Jag har sagt det en längre tid nu att det inte funkar att vara 20 pers om man ska hålla lite tempo. Tisdagsturerna har varit och ska vara snabbare turer, inte happy-alla kan hänga med-tempo.
Då finns det två alternativ, antingen håller man tempo, eller så blir man fråncyklad. Det går liksom inte att hålla reda på 20 personer. Att vänta in lite då och då är ju inget problem men är det helt plötsligt flera minuters gap mellan tätgruppen och sista gänget och det sen dessutom börjar tas olika vägar så är det självklart att man tappar folk till höger och vänster.

Gruppindelning är väl en lösning, men frågan är då vem som vill 'leda' den långsammare gruppen repektive hur man väljer vilken grupp man ska hamna i. Alla som kommer på tisdagarna kommer (utgår jag ifrån) med viljan att cykla lite snabbare än vanligt.
Knepigt värre.

/C

när man cyklar med 10 kmh i snitt så blir en grupp på 20 cyklister lätt utsmetad över fem minuter utan att någon är efter i egentlig mening.

glitch, den här gången var det mitt fel på grund av kedjan samt den efterföljande stressen. Men jag är helt med på en uppdelning, det är inte kul att behöva känna att man sakta ner andra. Varför inte testa några gånger? Jag kan isåfall ta på mig att leda den gruppen. OM vi då har några förutbestämda mötesplatser, som vi försöker träffas på. Försöker träffas på. Det är ju inte säkert det går.

Och vilken grupp ska man vara med i då? Det får var å en själv avgöra. Det fungerar alldeles utmärkt när Fredrikshof kör, en lagomgrupp å en snabbgrupp. De flesta hittar rätt direkt.

Tillbaka
Topp