tja någon som är cykelfantast i Gävle?

Shit va roligt!!
Jag som var på väg att deppa ihop för att jag inte cyklat på länge!!
Räkna med mig.. Vart brukar ni mötas?

blev så glad att jag ska ta ut min hoj idag:)

Det är bara att komma ut till hemlingby på onsdagar (kolla här på forumet först)
Vi är ett blandat gäng bestående av allt från långlopps-svetton till dess motsats, dvs mig.

/ulf

Vad måste man ha för hoj för att hänga på? Har en Kona Cinder Cone nu men står just i kvalet och valet om jag ska sätta på slicks eller ej.

hej, det låter bra Ulf. dags för mig att komma igång ordentligt med cykling igen, är ju sjuukt roligt!
Jag kollar in på forumet innan onsdag.

// Jojjo

hej Linyah

HÄng på på onsdag vet ja, jag har inte cyklat mkt de senaste 2 åren men innna dess en hel del. Din hoj funkar nog utmärkt men vänta lite med slicksen!

Skriv här om du ska ut och cykla innan onsdag så hänger jag på.

// Jojo

Linyah skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad måste man ha för hoj för att hänga på?
> Har en Kona Cinder Cone nu men står just i kvalet
> och valet om jag ska sätta på slicks eller ej.

Vi kör oftast stig, antingen i Hemlingby eller vid Skidstavallen (men om nån har förslag på andra stigar så ropa till). Är det riktigt torrt går det säkert att köra på slicks, även om jag inte skulle rekommendera det.

Huvudsaken är att hojen (och du) klarar någorlunda tekniskt svår stig (stenar, rötter, ...) som t.ex. 10 km spåret i Hemlingby.

Vi brukar köra nån eller några kilometer i stöten och sen vänta in varandra. Det brukar funka ganska bra. De som gillar att pumpa på ordentligt vet att de "bara" behöver köra nån kilometer och kan därför ge allt de har och på så sätt köra nåt som närmast liknar intervallträning.

Jag har planer på att köra någon timme i Hemlingby imorgon lördag. Kl 1000 utgår jag från spårcentralen. Troligen blir det milen + lite extrastigar. Men har någon annan någon bättre idéer är jag nog inte omöjligt att ändra mig.

/Robin

hej Robin, jag hänger gärna på imorgon kl 10.00 om det är ok.

hur fort kör du? JAg har inget problem med sten o rötter... men kanske tar ngn kilometer innan jag kommer igång..

/ Jojo

Skoj med sällskap, självklart är det ok. Annars hade jag bara varit tyst och dragit ut själv :-P

Det blir mer åt fetto hållet än åt svetto hållet så det ska nog inte vara något problem med farten tror jag. :-)

Hoj

Jag och två kumpaner ska köra ett lättare pass idag ca 16:00 17:00 ungefär och det kan bli hemlingby eller bomhusområdet? i rent glädjerus över att det är fredag och semester.

Plats: enligt ovan eller förslag
Tid: 16-17 nångång.
Tempo: Svetto om nån vill, annars ingen stress.

Häng med för guidning och bonding vet ja.

Hänger nog med imorrn också btw.

/Lasse

Tillbaka
Topp