Tjurruset

Tjurruset
Roligast loppet förra året... det var riktigt tufft dessutom, iaf om man jämför med loppet i Skavlöten året innan, som var lite för enkelt och tråkigt.

Får dom bara till det med banan i vid Rudan (?), så blir det nog kalas...

Snart är det dessutom fullbokat, så det är inget att tveka på!

Tjurruset
Jag sprang förra året! Första året som damer officiellt fick delta om jag inte minns helt fel. Grymt kul lopp, men jag tappade som sjutton i terrängen gentemot alla orienterare och lovade mig själv att införskaffa ett par orienteringsskor (klart att löpning är en materialsport!) samt skogslöpningsskills om jag ska springa igen.

Nu sitter jag här med en stukad fot efter att ha snubblat i ett elljusspår... Jag har inte anmält mig (än?) men det känns ju sådär formmässigt :P. Och inga skor med dobbar har jag heller.

//Kristin

Tjurruset
Ja... det var en bra bana i år, med mycket lera och bra stigar, Klart hårdare bana än förra året, som ändå var ganska tuff iaf om man jämför m 2007. Blev lite småsugen på att dra dit i morgon med mtb:n...

Den enda nackdelen om man jämför med fg år var att det var alldels för mycket köbildningar i skogen, jäkligt frustrerande! Att stå i kö i skogen efter ett vattenhinder suger ganska hårt... Kändes som om det var en hel del i första startgrupp som inte platsade där :-/ så fort det blev lite kruxigt så stannade folk upp och började gå.

Sprang på 54 min förra året så i år siktade på en tid runt 50 min, men det blev hela 58 min :-(. Nästa år skall jag stå längre fram i startfältet... Fler startfält, eller seedning till 2010 kanske?

Banan: http://connect.garmin.com/player/16435779

Men som sagt... ändå vansinnigt kul!

Thomas

Tjurruset
Sjukt rolig tävling!! Mitt första rus med en tid på 1,05. Klart nöjd då jag aldrig springer utan endast cyklar. Håller med om att det var frustrerande att det stannade upp alltför ofta och man tvingades gå. Jag var nog en av dom som egentligen inte passade i första startgrupp men jag starta långt bak och kände mig betydligt starkare än många andra i samma grupp och försökte ta placeringar på rakorna, men som sagt synd att det var så trångt, kändes som man tappa säkert 10 min på det då det stod tvärstill stundtals. jag hatar att springa egentligen men det här var extremt underhållande. Rekommenderas.

Tjurruset
wtf?
Har inget hänt på 10 år? Då var det trångt.

Kommer aldrig mer att springa denna tävling, även om idén är kul. Köa kan jag göra på Konsum.

Tjurruset
Totteman skrev:
-------------------------------------------------------
> wtf?
> Har inget hänt på 10 år? Då var det trångt.
>
>

Nåja... så illa är det inte.

Förra året var det flow hela vägen... inte en enda köbildning, inte ens i myren...
Tror att årets startsträcka uppför grustaget inte räckte för att skilja agnarna från vetet riktigt.

Fler startfält med färre löpare eller seedning till första två startfälten för de som vill SPRINGA... så har man nog löst det hela.

Tjurruset
Man får tacka alla er som sprang och därmed såg till att mängden fotboll och ishockey i gårdagens sportnytt blev något lägre. Som solskenscyklist känns det där dock lika avlägset och oaptitligt som Novemberkåsan.

Tjurruset
Knöligare bana och mer köande än i fjol, även om det var kö på sina ställen då också.
Roligt var det iaf! Festligt att man kom med på en av bilderna där också =)

Tillbaka
Topp