Token hjul vs Noname sub 1kg ram

Deore XT

Ny medlem
Hejhej.
Ska under sommarlovet åka tillbaka till det kära födelselandet(kina) =D
Har tack vare Jensen fastnat för ett företag som heter Cycleway, där de bl.a säljer:

Ett par Token T50(hette T1 förr) för 799$

http://cgi.ebay.com/TOKEN-MONO-Q-T5...2917176QQihZ010QQcategoryZ58099QQcmdZViewItem

Samt ett noname ramset som väger 907 gram, och kostar 849$

http://cgi.ebay.com/No-Logo-Carbon-...4544225QQihZ010QQcategoryZ98084QQcmdZViewItem

Jag kör på fjolårets Trek 1400 , (om det ska vara nödvändigt att ta med i beräkningarna) och har lust att uppgradera grejerna, frågan lyder; Ska jag köpa ramen och därmed vinna runt 700-800 gram, eller ska jag köpa hjulen och vinna på aerodynamik?(Cyklar för nuvarande på ett par Bontrager select)

Ja önskar oxå att få lite feedback angående hjulen, har aldrig hört talas om token förut, och det blev ju inte bättra av att Jensen påpekade att naven liknade de som sitter på vissa AC hjul.

Tack på förhand

我也真喜欢中华人民共和国! Ramen verkar riktigt fin och du sparar massa vikt, hjulen känns rätt tunga men aero... Fundera på att kanske leta rätt på några andra hjul, vet någon som fick hem ett par carbåån tubisar med vikt runt 1300g för runt samma pris...

Ramen var ju onekligen ganska fresh!

Men hur står sig ramen i konkurens med pedalforce-ramen som är uppe för gruppköp nu? Vilken är bättre? Pedelforce-ramen var väl billigare iaf...

Jag misstänker att Token gör grejer åt andra mer välkända märken, men deras egna grejer har jag knappt sett nånstans

Deore XT skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj, måste poängtera att jag kommer att besöka
> butiken irl, jag köper gjärna inte på nätet
> förutom på CC

> Jag är trött på alla omogna fjortis-skit-ungar som varken
> kan stava eller använda komma och punkt rätt.(Om överhuvudtaget alls)

Ärligt talat, med en sån signatur och dessutom såna inlägg är det alldeles för lätt...

Deore XT skrev:
-------------------------------------------------------
> Såja, äre ngn som har mer info ang token hjulen?

Ja, naven är skräp. Lättviktslager som inte håller.

/Kevin

Tillbaka
Topp