Tommy Godwins rekord ...

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum
Tommy Godwins rekord ...
janolle skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Orolig på allvar nu, Då han tappade ytterligare
> 88km !!!! i går. Tarzans snitt per dag är
> nere på 329,7km.

Vad menar du? Tarzan har ju kört 220 miles per dag de senaste 2 dagarna.

Tommy Godwins rekord ...
silverman834 skrev:
> De senaste fem dagarna så har Kurt tydligen varit
> riktigt nära att avbryta, men ska tydligen känna
> sig starkare igen.

Har han någon som kör med honom som kan ställa upp i denna djupa svacka eller stålsätter han bara sig?

Tommy Godwins rekord ...
Han får sällskap i stort sett varje dag nu. Det framskymtar att det stora problemet för Kurt är regn. Han hatar regn. Och det har tydligen regnat en del senaste tiden.

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:
> Han får sällskap i stort sett varje dag nu. Det
> framskymtar att det stora problemet för Kurt är
> regn. Han hatar regn. Och det har tydligen regnat
> en del senaste tiden.

Tur för honom att han inte cyklar i England då. Där överlever bara impregnerade, brutna tedrickare. Men som de överlever! Hoppas Kurtan mal klart, Lite långt för att sluta med jaså nähä.

Tommy Godwins rekord ...
Avsky mot cykling i regn ser jag som ett sundhetstecken. Å andra sidan är man väl nere på minus oändligheten på sundhetsskalan om man startar ett ettårsrekordförsök så det spelar väl ingen roll!?

Tommy Godwins rekord ...
Han cirklar fortfarande runt Little Rock AR, men det känns som om de är på G att migrera till FL som de startade året i. Hoppas bara att det inte kommer några sena orkaner och stökar till det.

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:
> Han cirklar fortfarande runt Little Rock AR, men
> det känns som om de är på G att migrera till FL
> som de startade året i. Hoppas bara att det inte
> kommer några sena orkaner och stökar till det.

Skulle väl passa honom utmärkt.
Han som bara cyklar medvind och tar cykeln i bussen i motvinden...

Tommy Godwins rekord ...
Vad hände med Tarzan igår 138km!! Efter 295dygn Tarzan 97373km VS Godwin 99780km.
Kurtan ska nu alltså ta in 2407km på 10 Veckor,men det verkar som han kastat in handuken?
Eller kracha han i går

Tommy Godwins rekord ...
Om man ger sig på en sån här sak, ogillar regn, och inte kör med helkåpad liggcykel så får man fan ta sig i kragen. Lösningen finns, är relativt billig och förbaskat bekväm!

Tommy Godwins rekord ...
Gör Tarzan 322 km/dag i snitt under resterande 71 dagar grejar han rekordet. Jag tror inte att det är kört ännu, men han får nog ta och cykla ner till solsäkrare trakter om han tänker sig att klara sig från regncykling och ta rekordet.

Tommy Godwins rekord ...
Sjukt egentligen att tänka sig att han är "på slutet" när det är en dryg Vätternrunda per dag att klämma i över två månader om han skall bärga det.

Konceptet med hög fart och (relativt Steve) lite tid i sadeln verkar ju ha fått sig en törn på sistone. Vågar de inte åka iväg? Det blir ju en del tid i husbilen för att förflytta sig, som jag förstått sköter Steve en hel del av körandet när de kuskar omkring. Men med 13 mil som saldo på en dag och regn som "akilleshäl" (citat från fb) börjar det ju kännas värt att lägga lite tid på att köra bil. :)

Tommy Godwins rekord ...
JLarsson skrev:
> Nu är de på G till Florida. Kurtan gick loss på
> en Dogma med Di2 och 303:or enligt FB.

Gött, såg just inlägget på FB!

Tommy Godwins rekord ...
GoranS skrev:
> Gör Tarzan 322 km/dag i snitt under resterande 71
> dagar grejar han rekordet. Jag tror inte att det
> är kört ännu, men han får nog ta och cykla ner
> till solsäkrare trakter om han tänker sig att
> klara sig från regncykling och ta rekordet.

Han har bara 70 dagar. 9e Januari är sista dan.

Tommy Godwins rekord ...
janolle skrev:
> GoranS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Gör Tarzan 322 km/dag i snitt under resterande
> 71
> > dagar grejar han rekordet. Jag tror inte att
> det
> > är kört ännu, men han får nog ta och cykla
> ner
> > till solsäkrare trakter om han tänker sig att
> > klara sig från regncykling och ta rekordet.
>
>
> Han har bara 70 dagar. 9e Januari är sista dan.

Mm, men 322 km/dag var baserat på den sträcka han hade kvar med 71 dagar kvar (var en "gammal" uppgift jag utgick från uppenbarligen). Med 70 dagar kvar krävs ca 323 km/dag så det är ingen dramatisk förändring där.

Tommy Godwins rekord ...
Kurt har börjat migreringen rakt söderut och ankommit Louisiana. Problem med trasig eker +ANNAT gjorde att han stängde av GPS:en, men den strulade så han tappade uppskattningsvis 12 miles. Nu har han loggat ca 188 för dagen, men 200 behöver han verkligen köra för att ligga på schemat, helst mer.

Tommy Godwins rekord ...
Tarzan körde 194miles igår Vs Godwin 218miles. Så om jag räknar eft,mina uppgifter måste
""KURTAN"" snitta 335,2km för att slå rekordet! Efter 296 dagar Tarzan 97686km VS Godwin 100130km

Tommy Godwins rekord ...
Steve har nu kört i från sig själv med 1675km på försök 2 mot första,inte illa med tanke på
sjukdom eft PBP. Det är ju skottår 2016 så han får ju en extra vinterdag ! Målgång på NR 2
6e Augusti. Efter 86 dygn Steve 28462km- Tarzan 28141km - Godwin 22488km. Men för Steves del
spelar väl vintern ingen roll,han gillar nog kylan mer änn värmen.Steve hade lite problem
med magen i går.Hoppas det är över idag.

Tommy Godwins rekord ...
Oavsett vad man gillar så måste vintern ändå vara en viss nackdel, i synnerhet om det blir halt och/eller kommer snö. Lite grann stöds väl den hypotesen också just av att han ligger "före sig själv".

Tommy Godwins rekord ...
Angående sommar vs. "vinter", är ganska ny på lvg och har faktiskt inte tränat i regn. Hur mycket gör blöt respektive fuktig vägbana vs. torr? Stor skillnad i rullmotstånd?

Tommy Godwins rekord ...
Så länge det inte är alltför kuperat och hyggligt rakt kan jag inte säga att jag märker någon dramatisk skillnad i fart. För min del är det mer allt annat än just farten som gör att jag ogillar att cykla i regn.

Tommy Godwins rekord ...
Något har hänt? Antingen har dom redigerat Tarzans Tracking eller så är det skrivfel. Så nu
är Kurtan bara 1325km efter Godwin. Om nu inte Tarzan körde 74mil igår.

Tommy Godwins rekord ...
GoranS skrev:
> 74 mil låter inte rimligt såvida han inte fått
> en mindre orkan i ryggen.

Nej det är inte rimligt, måste vart nån justering gentemot Srtava?

Dag 299 Tarzan 172miles, dag 300 190miles han tappar 98962km på 300 dagar ger ett snitt
på 329,9km/dygn vilket inte räcker till något rekord,,Frågan är om uppdateringen haltar
ett dygn,??

Tommy Godwins rekord ...
Dag 301 Tarzan 165miles,Godwin vilodag. Efter 301/dygn Godwin 101352km VS Tarzan 99228km,
så "Kurtan har 2124km att ta in på Godwin!!! På 64 dagar ska han slå rekordet och följer
det Godwin körde måste Tarzan köra 21miles längre än Godw varje da. Han måste snitta
340km/dag för att få 121000km,och 337,1km för att tangera Godwin.

"Citat Steve "Kände mig återigen sömnig efter 150miles" Ja vem blir inte det :)

Tommy Godwins rekord ...
Några dagar gammalt inlägg på fb:

There is something to not knowing and just doing. Kurt doesn't know the history of long distance cycling, he is riding to pass an obscure number that is out there. He doesn't know, watch or check what the other competitors are doing or how they are doing unless I tell him. He doesn't know what is being said or written about him either. Not that some of this isn't important or interesting to him, he just doesn't have time right now. If he does comment on anything it's rare. I do read him all the comments and things that I find that hopefully will motivate him, entertain or make him laugh and have him answer questions anyone asks. You could say he is extremley focused (I think he does math and measures in his head all day, it's all about numbers...) with a short attention span for anything else. So, including today, countdown: 65 days to go!!! ~ Alicia

Han ligger på nästan 98% av Goodwins sträcka. Som janolle skriver krävs det mer för att komma ikapp. Det börjar kännas lite som en nagelbitare.

Tommy Godwins rekord ...
Men Kurt ligger ju förre Goodwin om man tänker på Goodwins årsgenomsnitt, dvs att Kurt kan minska sin genomsnittliga dagsetapp och fortfarande klara av det. Så jag tycker att han ligger bra till.

Tommy Godwins rekord ...
Hur skall man räkna egentligen? Alicias inlägg tyder ju på att Kurt har koll på varje meter. Åjämföra dag-för-dag eller kolla på den där specialgrafen (som får mig att känna mig efterbliven....)

Här finns en mer begriplig version som menar att det är 199 miles per dag som krävs, Tarzan försöker få in minst 200 har jag läst.

http://ultracycling.com/sections/records/data/hamr/

Grafen där indikerar att Kurts snittfart under året ligger en aning över Tommys.

Tommy Godwins rekord ...
silverman834 skrev:
> Men Kurt ligger ju förre Goodwin om man tänker
> på Goodwins årsgenomsnitt, dvs att Kurt kan
> minska sin genomsnittliga dagsetapp och
> fortfarande klara av det. Så jag tycker att han
> ligger bra till.

Nja Kurt har snittat 204,84miles,medans Godwin hade snitt på 205,66 miles på 1år.
Ser man det så kan man tycka att Kurtan har goda chanser.

Tommy Godwins rekord ...
janolle skrev:
> silverman834 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men Kurt ligger ju förre Goodwin om man
> tänker
> > på Goodwins årsgenomsnitt, dvs att Kurt kan
> > minska sin genomsnittliga dagsetapp och
> > fortfarande klara av det. Så jag tycker att
> han
> > ligger bra till.
>
>
> Nja Kurt har snittat 204,84miles,medans Godwin
> hade snitt på 205,66 miles på 1år.
> Ser man det så kan man tycka att Kurtan har goda
> chanser.

Kurt har nu ett genomsnitt av 206.96 miles/dag. Källa: http://ultracycling.com/sections/records/data/hamr/

http://gicentre.org/oytt/ grafen visar att Kurt under lång tid har legat över Goodwins årsmedel.

Tommy Godwins rekord ...
janolle: Var kommer dina siffror om Tarzans tillryggalagda sträcka? Du skriver att han efter 301 dygn skulle ha gjort 99228 km.

Enligt http://ultracycling.com/sections/records/data/hamr/ så ligger han just nu (enligt sidan uppdateras inofficiell data var 3:e timme) på 62295 miles, vilket är 100232 km.

Enligt http://gicentre.org/oytt/ så hade han efter 300 dygn gjort 62111 miles, vilket är 99936 km.

Enligt http://www.tarzanrides.com/ så hade han efter 301 dygn 12805 miles kvar. Då rekordet är på 75065 miles innebär det att han skulle ha hunnit 62260 miles, d.v.s. 100176 km.

De tre andra uppgifterna verkar rimliga att de skulle kunna hänga ihop, men dina siffror är alldeles för låga för att de ska vara kompatibla med några av de andra källorna och därav frågan.

Tommy Godwins rekord ...
GoranS skrev:
> janolle: Var kommer dina siffror om Tarzans
> tillryggalagda sträcka? Du skriver att han efter
> 301 dygn skulle ha gjort 99228 km.

Från Tarzanz Time trial tracker.

Tillbaka
Topp