Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kommer absolut se Kurt som en värdig
> rekordhållare , men lite synd att han inte kunde
> låta bli att transportera sig så mycket med bil
> tycket jag. OK om han planerar rutterna efter
> väderprognoserna och sover över lite
> strategiskt, men kunde han verkligen inte slå
> rekordet utan att bli transporterad på nätterna?
> Han kan väl inte ha tjänat så himla mycket på
> det, men det ser verkligen inte snyggt ut i mina
> ögon i alla fall.
Jag tycker inte den beskrivningen känns riktigt rättvis. Någon gång - redan innan försöket startades - gjordes en del antaganden som ungefär handlade hur Kurt dagligen skulle köras uppför ett berg och sen glida ned i medvind.
Jag har efter att ha följt deras rapporter och videoklipp på Facebook hela året fått uppfattningen att Kurt själv eller Alicia transportkört på kvällen efter att han avslutat cyklandet och att konceptet med att vara rörlig inte alltid funkat jättebra, vinsten i vind äts upp av allt annat trassel som följer med.
Nu på sistone har de sovit på hotell och haft husbilen stående i en park, Kurt har kört rundor och bättre snitt och färre incidenter han inte knappt haft sedan tidigt i våras då de lyckades med bra vind ute vid Keys. Få höjdmeter, draghjälp och en fast punkt i tillvaron är kanske ett framgångskoncept. Det enda dåliga verkar vara att det är brutalt tråkigt....
Cyklarna har även fått lite bättre vård då de hittat en bra lbs.
Steve har betydligt bättre support men lider av sämre väder generellt. Kurts "team" består ju bara av två personer. Där tycker jag att Kurts teamkamrat och nyblivna hustru Alicia förtjänar en enorm hyllning. :)