Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fått lite tid över idag och funderar på en tur i Nåsten. Någon mer som vågar sig ut i solen?
Fått lite tid över idag och funderar på en tur i Nåsten. Någon mer som vågar sig ut i solen?
Har också svårt att se varför.. Stravahetsen lär det inte vara, spången är ju snabbare. Vart är detta i Nåsten? Känner inte igen det riktigt.
Ja det är ytterst märkligt detta beteende. Kanske grupp-cykling där ledaren tar täten i gyttjan och folk bara 'följer efter'. Nej jag inte. Så dumt, bara dumt.Har också svårt att se varför.. Stravahetsen lär det inte vara, spången är ju snabbare. Vart är detta i Nåsten? Känner inte igen det riktigt.
Skogscyklingen ökar ju lavinartat och många nykomlingar har spångest. Det kanske är frågan om bristande kommunikation. Vi behöver kanske skyltar i anslutning till Nåsten och Lunsen som förklarar att man inte cyklar bredvid spången..m.m
Det är ju bra med informationen på Uppsala stigcyklister, men många känner nog inte till dom.
Har också svårt att se varför.. Stravahetsen lär det inte vara, spången är ju snabbare. Vart är detta i Nåsten? Känner inte igen det riktigt.
Jag kan snacka med kommunen om detta om ni tycker det är en bra idé.
Man kanske även skulle lyfta detta (med bilder) i de två stora FB-grupperna Uppsala har för skogscykling. Gissar att det sannolikt är fler potentiellt skyldiga till leråka att finna där.
Sista bilden på leran är kanske lite missvisande då det brukar vara ett par dm vatten över hela biten. Det leriga är stigen och har, vad jag minns, alltid sett ut ungefär sådär. Det kanske blivit dags att prata med kommunen om att göra tt:n till en officiellt uppmärkt stig så att de och USC kan börja med lite stigvård.
Det är inte kommunen utan länsstyrelsen som har tillsynen över både Nåsten och Lunsen (naturreservat till skillnad mot skogen längs Gula) så Åsa Hedin är nog ett bättre namn för kontakt.Kanske föreningen kan kontakta https://www.uppsala.se/organisation-och-styrning/person/rickard-malmstrom/ direkt (tillägg:angående skyltar). Verkar enligt inlägg på FB som han initierade skylar på Gula stigen. https://www.facebook.com/groups/uppsala.stigcyklister/permalink/773550289716576/
Det är inte kommunen utan länsstyrelsen som har tillsynen över både Nåsten och Lunsen (naturreservat till skillnad mot skogen längs Gula) så Åsa Hedin är nog ett bättre namn för kontakt.
Vore kul men tror varken kondition eller fot är helt redo för kompisrajd. Kommer gå försiktigt fram med ffa foten. Börjar kännas bättre med promenader iallafall.
Någon som vill cykla inom skrikavstånd imorgon?
Tänker Lunsen med utgång från Plantis, men är öppen för förslag.
Du vill bara inte cykla med mig, erkänn...
Jag ska inte cykla från plantskolan 18.00. Däremot tror jag det blir rå fisk och malt!Jag ska cykla från plantskolan 18.00
Jag ska cykla från plantskolan 18.00
Jag tror på regelbundenhet. Det är väl vart femte år eller så vi brukar cykla ihop...
Nästa helg däremot, då är jag på.