Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
dnleriksson sa:
WSB sa:
Varje gång jag går in på Strava så är Skral aktiv och är ute och cyklar.. Jag är avundsjuk och imponerad!

+1

Han måste ha så sjukt bra kondition nu!

Jag känner faktiskt att jag har jäkligt mycket mer energi under längre pass nu. Noll stress. Sova ut varje morgon och cykla nästan varje dag är win!

Däremot är ju mitt inneboende tempo ganska lågt, men kul är det! :)

Skral sa:
dnleriksson sa:
WSB sa:
Varje gång jag går in på Strava så är Skral aktiv och är ute och cyklar.. Jag är avundsjuk och imponerad!

+1

Han måste ha så sjukt bra kondition nu!

Jag känner faktiskt att jag har jäkligt mycket mer energi under längre pass nu. Noll stress. Sova ut varje morgon och cykla nästan varje dag är win!

Däremot är ju mitt inneboende tempo ganska lågt, men kul är det! :)

Vissa har det bra.. Själv börjar magen växa och benen förtinar till följd av all kontorstid.. Sen hjälper det ju inte att jobba bredvid ekeby pizzeria. Någon som vill köpa 5 cyklar?

Kortkort tur i härligt väder idag. Snöblandat regn som övergick till regn som övergick till hagel...

Men det blev premiär på att klara lasses del 1 utan fotisättning, så helt miserabelt var det ju inte :)

2016-02-1012.22.48.jpg

Jag gick in här enbart för att säga att du var klen som inte cyklade i dagens underbara vinterväder, men tji fick man :-)
Måste varit fantastiskt mysigt!

Skral sa:
Kortkort tur i härligt väder idag. Snöblandat regn som övergick till regn som övergick till hagel...

Härligt var ordet. Cyklade hem från jobbet och gick ute med hunden på lunchen i det där vädret. Fryser fortfarande.

Skral sa:
Men det blev premiär på att klara lasses del 1 utan fotisättning, så helt miserabelt var det ju inte :)

Bra där :)

/Johan

Fick bli fettot till jobbet idag. Om förkylningen släpper under dagen så har jag nära till skogen i alla fall!

Bilagor

• snø.jpg
    snø.jpg
    174.9 KB · Besök: 57
Been there done that Johan. Men tydligen så smädar jag gudarna och skändar gravarna, eller hur det nu lät från "Agda" 175 år när hon var ute och rastade sin golvmopp.

Tur att pendligen bara varar i 7-8 minuter, så något är lagom i alla fall! Haha..

WSB sa:
Been there done that Johan. Men tydligen så smädar jag gudarna och skändar gravarna, eller hur det nu lät från "Agda" 175 år när hon var ute och rastade sin golvmopp.

Misstänkte nästan att så var fallet. Den ser ju klart cykelbar ut den där muren.
Men visst, det kanske inte är optimalt att "leka" på en kyrkogård :)

/Johan

WSB sa:

Tur att pendligen bara varar i 7-8 minuter, så något är lagom i alla fall! Haha..

Jag ber att få ta tillfället i akt att upplysa min omgivning om att när jag dör så vill jag bli begrav vid en kyrkogård där det är tillåtet att cykla på muren.

JojjeM sa:
WSB sa:

Misstänkte nästan att så var fallet. Den ser ju klart cykelbar ut den där muren.

/Johan

Kom osökt att tänka på den här, En annan kyrkogård med bra murar ;)

Klarade mig från tillrättavisningar den gången.
(Och ångrar fortfarande att jag sålde den där Singularen)

/Johan

JojjeM sa:
JojjeM sa:
WSB sa:

/Johan

Kom osökt att tänka på den här, En annan kyrkogård med bra murar ;)

Klarade mig från tillrättavisningar den gången.
(Och ångrar fortfarande att jag sålde den där Singularen)

/Johan

haha snyggt! är det berthåga? ser ut som ett bra ställe att träna drops, fast jag vet inte om jag vågar reta upp den där agda, 175, med tillhörande golvmopp

Wsb: jag har också blivit utskälld där. Liksom Simon när han var på besök från Australien... Känsligt med den där muren tydligen. Vilket jag väl iofs kan förstå.

Mårten sa:
Wsb: jag har också blivit utskälld där. Liksom Simon när han var på besök från Australien... Känsligt med den där muren tydligen. Vilket jag väl iofs kan förstå.

Jo, jag håller väl med om att det inte är optimalt att cykla på en kyrkogårdsmur. Men det finns inte så mycket saker att köra trial på här i Uppsala, det är ju liksom dödstråkigt.

Jag tror min cykel lider av RWS (Restless Wheels Syndrome) för den står bara och tittar ut på dom andra cyklarna som är i det fina vädret.

Bilagor

• IMG_20160213_155615.jpg
    IMG_20160213_155615.jpg
    197.7 KB · Besök: 32
Avis man blir!

Jag var och lämnade in min hoj hos velotek idag för reverbservice. Tydligen så kunde jag lämna in den där (gratis) istället för att skicka iväg den till tyskland för reparation så förhoppningsvis kan jag hoja igen redan i början av nästa vecka :)

Skral sa:
Avis man blir!

Jag var och lämnade in min hoj hos velotek idag för reverbservice. Tydligen så kunde jag lämna in den där (gratis) istället för att skicka iväg den till tyskland för reparation så förhoppningsvis kan jag hoja igen redan i början av nästa vecka :)

Gjorde samma sak med min i november. Inte prövat den sen dess! Hoppas att den nya håller lite längre..

WSB sa:
Skral sa:
Avis man blir!

Gjorde samma sak med min i november. Inte prövat den sen dess! Hoppas att den nya håller lite längre..

Det får man ju verkligen hoppas, även om det inte är så jättejobbigt att lämna in den så länge det är hos LBS. Hur länge höll din?

Behöver man förresten ens en sadel för att trailcykla på kyrkogårdar? ;)

Jo, det är förjävligt. Mina barn är hos morföräldrarna, min fru på spaeftermiddag och jag är hemma med en fet förkylning med feber och all trams som tillhör. Nästan glad att Scouten är inte klar än annars skulle jag väl vara riktig frusterad...

Tog mig dock ut en sväng i Nåsten fotledes och såg en massa färska däckspår i snön, b.a. Fatbike. Blev avundsjuk.

uni sa:
Instämmer. Otroligt fint i lunsen idag

Ja, riktigt bra! Märkte dock att jag var sist ut, spårade både fatbike och xking!
DSC_0242.JPG

Tills kedjan gick av...
DSC_0243.JPG

Bra upptrampade spår var det ju tack vare de ~50 utbytesstudenter som grillade vid torpet. Dock ingen höjdare att komma ikapp dem på smal stig :P

Skral, den höll cirka 6 månader. Den sista månaden ganska hårt visserligen, satt ju typ hela tiden eftersom jag bara hade en fungerande hand... Men dessvärre verkar Reverb kräva en del underhåll och pajar lätt, så det är la bara att låta det vara så. Kommer aldrig gå tillbaka till fast stolpe!

Tommy, alla vet ju att det går fortarare utan kedja (Gwin i Leogang) ;)

Nåsten igår:

Bilagor

• R0011396.jpg
    R0011396.jpg
    309.4 KB · Besök: 31
  • R0011397.jpg
    R0011397.jpg
    308.1 KB · Besök: 39
  • R0011398.jpg
    R0011398.jpg
    254.2 KB · Besök: 38
  • R0011399.jpg
    R0011399.jpg
    146.4 KB · Besök: 33
  • R0011400.jpg
    R0011400.jpg
    221 KB · Besök: 36
  • R0011401.jpg
    R0011401.jpg
    128.9 KB · Besök: 36
Skral sa:
Hetsjägar´n sa:
Jävla smhi. Jag ger mig motvilligt ut och plogar lite på stigarna. Fyfan.

det ser ju ut som att det ska bli kanonväder i veckan så du kan ju se det som att du investerar för framtiden ;)

Jo sant. Blev bara lite knäckt över nysnö när jag hade läge för långcykling för en gångs skull. Körde lite i närområdet i sunnersta. Inte toppen...

Skral sa:
JojjeM sa:
Kort varsel men är det någon som är sugen på en Nåstenklassiker? Start 19.15-ish.

/Johan

Cykla mitt i vinter?! Är du tokig? ;)

Ja, hur tänkte jag där. Gick lite halvdåligt i snön. Har nog aldrig gått så mycket på Nåstenklassikern. Fullt med suriga terränglöpar-/orienterargubbar i skogen :)

Inte blev det nåt fotat heller förutom en mysko selfie i farten på vägen hem
selfie.jpg

/Johan

Tillbaka
Topp