Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Saknar verkligen att få höst-hoja :( Snyggt lutat i härliga färger, vilt droppat i semi-Norrland och härligt landsvägsmörker!

Pluscred till B_lund att kliva fram och be om ursäkt och sopa undan. Toppen! Som tidigare sagts, alla gör vi misstag ibland. Men inte alla vill stå för sina misstag.

Var ut och Nåstade mig igår och hittade en liten klippa man kunde hoppa på transporten tillbaka. Självklart kom det massa folk och undrade om man hade krashat när jag satt där vid sidan och försökte få mobilen att stå, "naee tänkte bara hoppa lite och filma det".

Tänkte upplysa om hur torrt och fint det var i Nåsten men nu regnade det ju på morgonen :P

Senast ändrad:
Herrgård sa:
Var ut och Nåstade mig igår och hittade en liten klippa man kunde hoppa på transporten tillbaka. Självklart kom det massa folk och undrade om man hade krashat när jag satt där vid sidan och försökte få mobilen att stå, "naee tänkte bara hoppa lite och filma det".

Tumme upp för hoppfilm!

/Johan

Fint hoppat Herrgård! Var skedde detta?

Solen kom ju fram efter lunch, så jag tänkte passa på att ge mig ut på en runda med HTn. Tyvärr började det regna direkt när jag kom ut ur porten, men jag hade ju redan släpat fram cykeln ur källarförrådet så det var bara att bita ihop. Irrade runt planlöst i regnet ett tag tills jag var lagom blöt, sen cyklade jag hem. Precis när jag kommit in och krängt av mig alla blöta kläder kom solen fram igen :(

Bjuder på en lutning (?) som bevis på att lyckades cykla upp för backen vid rödbospåret.
Photo2016-09-28132851.jpg

Bra av B_lund att borsta bort pilarna!

Shrue sa:
Fint hoppat Herrgård! Var skedde detta?

Solen kom ju fram efter lunch, så jag tänkte passa på att ge mig ut på en runda med HTn. Tyvärr började det regna direkt när jag kom ut ur porten, men jag hade ju redan släpat fram cykeln ur källarförrådet så det var bara att bita ihop. Irrade runt planlöst i regnet ett tag tills jag var lagom blöt, sen cyklade jag hem. Precis när jag kommit in och krängt av mig alla blöta kläder kom solen fram igen :(

Bjuder på en lutning (?) som bevis på att lyckades cykla upp för backen vid rödbospåret.

Bra av B_lund att borsta bort pilarna!

Attans, vilken missär. Hoppet ligger på grusvägen närmast högen. Den man korsar först och den man cyklar på väg tillbaka efter att ha kört "baksidan" tillbaka efter TTn. Just den transporten tillbaka är riktigt flowig och kul :)

Herrgård sa:
Attans, vilken missär. Hoppet ligger på grusvägen närmast högen. Den man korsar först och den man cyklar på väg tillbaka efter att ha kört "baksidan" tillbaka efter TTn. Just den transporten tillbaka är riktigt flowig och kul :)

Ähum, va?

Herrgård sa:
Tror det är vinterleden. Man kommer ut på den efter att ha kört andra sidan kärret, stigen som börjar bli lite igenväxt.

Trodde jag förstod vad du menade i första posten, men nu blev jag förvirrad. Langa upp en karta där du märkt ut hoppet, tack ;)

Kul att du kommer ut lite i skogen Jojje, lagom till hösten med all lera och misär ;)

Var ute på en morgon- (okej, förmiddag) runda idag, körde TTn baklänges (fattar vad S gick på när han tog KOMen, löjligt snabbt kört!) och sen tillbaka över Ekensberg-fäbodarna. Hade förväntat mig en riktig lerfest, men det var faktiskt inte så farligt. Däremot så börjar det komma en hel del förrädiska höstlöv, kan bli spännande på hällarna framöver.

Standardlutat
Photo2016-09-30102659.jpg

Tänkte ge mig ut på söndag, förmiddag/lunch typ. Vart är inte bestämt, men häng gärna på!

Var nere i Sunnersta på kundbesök och produkttest igår. Kändes mest rätt att ta endurohojen på det :) blev lite nerförsåka också då ju. Halt gräs ;)

Bilagor

• IMG_20160929_102855.jpg
    IMG_20160929_102855.jpg
    287.2 KB · Besök: 35
WSB sa:
Var nere i Sunnersta på kundbesök och produkttest igår. Kändes mest rätt att ta endurohojen på det :) blev lite nerförsåka också då ju. Halt gräs ;)

Nu blev man nyfiken på vad för jobb som kan kombineras med sunnerstaåsen..

Såg att Sixtenloppet går på söndag (http://www.knivstack.se/Tavling/Varatavlingarlopp/sixtenloppet210), någon som ska dit?
Låter tungt att köra mtb-banan nonstop i 3 timmar, men man kanske kan kör ett varv och sen äta korv i 2,5 timmar istället :P

Bilderna laddar lite så där halvsegt, så olustigt nog blir jag retad med att bara se de översta 10-15% av varje bild. Kanske lika bra med tanke på att allt ni skriver ger mig grov cykelsaknad!

Men, allt är inte helt jättehemskt här ändå. En gammal dröm har besannats och jag har inte bara fått se, utan även åkt Panamakanalen. Verkligen OT - handlar varken om cykling eller Uppsala - men i min abstinens är jag ju bara tvungen att slänga upp lite bilder. På lutande träd om inte annat.

Slussarna i Gatún, på väg upp i sjöarna och kanalen.
IMG_20160930_181518.jpg

Lago Gatún, sjöarna man slussar upp till för att passera genom Panama.
IMG_20160930_181118.jpg

En sorts skog. Här kan man nog hitta någonstans att cykla!
IMG_20160930_074007.jpg

Och själva kanalen, omgärdad av djungel och nationalpark.
IMG_20160930_180920.jpg

Spanade förgäves med kikaren efter apor i trädtopparna. De kanske inte gillar regn...
Nu styr vi kosan mot USA's västkust.

// Erik

Senast ändrad:
dnleriksson sa:
Vad har vi tänkt oss för tid för söndagsfincyklingen?

Hade tänkt omkring 10-11 typ. Men jag är lite sugen på att köra Sixtenloppet och bli totalkränkt av alla lycrakrigare. Sen finns det ju korv med, det är ju gott.

Vad hade du tänkt för cykling på söndag? Kommer det finnas korv?

Hm, det är ju lunchtid så vi kanske borde grilla vid torpet? Tar ju en jäkla tid bara... Bättre med något snabbare. Tiden låter väl bra. Vi kan ju spika den om någon annan har mer precisa önskemål!
Jag har skaffat en fast sadelstolpe nu och Herrgård borde vara klar nu så vi blir några iaf :-)

dnleriksson sa:
Hm, det är ju lunchtid så vi kanske borde grilla vid torpet? Tar ju en jäkla tid bara... Bättre med något snabbare. Tiden låter väl bra. Vi kan ju spika den om någon annan har mer precisa önskemål!
Jag har skaffat en fast sadelstolpe nu och Herrgård borde vara klar nu så vi blir några iaf :-)

Ok, ska vi ses vid plantskolan vid 10-11 och ta en mysrunda i Lunsen?

Jag siktar gärna på 10 så jag hinner, klippa gräs, måla räcke, mata grannarnas höns och äta chips också! Skönt med mysrunda istället för Sixtenhets :-)
Ska nog äta chips nu förresten för säkerhets skull om jag inte skulle hinna imorgon!

Hoppas jag kan sova inatt och inte bara ligga och fundera på hur man cyklar med fast stolpe...

dnleriksson sa:
Jag siktar gärna på 10 så jag hinner, klippa gräs, måla räcke, mata grannarnas höns och äta chips också! Skönt med mysrunda istället för Sixtenhets :-)
Ska nog äta chips nu förresten för säkerhets skull om jag inte skulle hinna imorgon!

Hoppas jag kan sova inatt och inte bara ligga och fundera på hur man cyklar med fast stolpe...

Ok, då ses vi kl 10 vid plantskolan. Alla andra är såklart också välkomna! Glöm inte att ta med kaffe och fika :)

Det blev en riktigt fin runda med Herrgård och Dnleriksson! Strålande sol och 8-13 grader varmt, perfekt temperatur för cykling i ett torrt Lunsen.
Blev en hel del nya stiger också, södra Lunsen vändan var riktigt fin. Kan inte fatta att jag inte kört den tidigare.

Kaffe och bullen vid torpet
Photo2016-10-02112310.jpg

Dnleriksson beskådar cykelröran
Photo2016-10-02120802.jpg

Konversation:
Dnleriksson - "Går det att droppa där?"
Övriga - "Ja, kör bara. Det blir bra TV!"
Photo2016-10-02120829.jpg

Dnleriksson - "Äh, jag rullar den istället.."

Rundan
Skarmavbild2016-10-02kl.14.43.00.png

Senast ändrad:
Nästan lika varmt här nere jadå!

Jäklarns vad fint ni har haft det då. Besviken på utebliven korvgrillning dock. Men vad är det för tur ni tog tillbaka? Är det skidleden ner mot Plantskolan?

Shrue sa:
WSB sa:

Nu blev man nyfiken på vad för jobb som kan kombineras med sunnerstaåsen..

Såg att Sixtenloppet går på söndag (http://www.knivstack.se/Tavling/Varatavlingarlopp/sixtenloppet210), någon som ska dit?
Låter tungt att köra mtb-banan nonstop i 3 timmar, men man kanske kan kör ett varv och sen äta korv i 2,5 timmar istället :P

Hehe, jag är konstruktör och har tagit fram en ny typ av ankarlift åt ett Uppsalaföretag. Så vi gjorde lite produktverifikation i närmsta "skidbacke" ;)

Är vi intresserade av liftassisterad cykling i Sunnersta nästa sommar?

WSB sa:
Är vi intresserade av liftassisterad cykling i Sunnersta nästa sommar?

Vad tror du!

Tack för Lunsenrundan idag! Fantastiska höstförhållanden nu :-)
Jag är så fruktansvärt lat när det gäller att ta fram kameran så jag har lite bilder från samma ställe som Herrgård...

Herrgård känner på lite linjer
PA020101.JPG

Shrue kollar rullet först
PA020102.JPG

Droppelidropp!
PA020105.JPG

Senast ändrad:
Loftberg sa:
Nästan lika varmt här nere jadå!

Jäklarns vad fint ni har haft det då. Besviken på utebliven korvgrillning dock. Men vad är det för tur ni tog tillbaka? Är det skidleden ner mot Plantskolan?

Andkärrsleden heter den. Lunsens blötaste led, typ. Inte särskilt upphetsande cykling men man får lite variation till Upplandsleden.

Och tom den är torr i oktober i år :-) Södra var också torr! Det enda blöta fanns efter torpet i några pölar.

Shrue, du har nästan en bottningsbild från Herrgård va :-)

dnleriksson sa:
Och tom den är torr i oktober i år :-) Södra var också torr! Det enda blöta fanns efter torpet i några pölar.

Shrue, du har nästan en bottningsbild från Herrgård va :-)

Kände aldrig att jag bottnade, det var så mjukt och fint att landa i mossan.

Däremot bottnade jag så det kändes i hela cykeln när WSB och jag doppade slottsmurar för ett tag sen. Bifogar en bild som visar en mur jag rullade.
lul.jpg

Tillbaka
Topp