Passade på att utnyttja dagen till max. Innan de sista klapparna skulle handlas, hann jag med både Lunsen, Morga och Nåsten - 57 km blev det. Jag ville mer än vad min kropp ville, och när jag kom till Nåsten var jag i princip helt slut och krampen började göra sig påmind, och det handlade mer om att ta sig igenom i ett stycke. Även om det fortfarande var rätt fuktigt på sina ställen, med många surhål, hala rötter och lagom mycket spångest (dagens misär bestod av för långsamt trevande cykling på en spång vilket slutade med att jag akut fick hoppa av cykeln med vatten en bra bit upp på benen som resultat, men vadfan), så var det galet fina förhållanden i skogarna, och då är det tametusan 22 december också! Hursomhaver, här följer ett gäng bilder (blev nästan som en RR det här, bestämde mig rätt tidigt att kroppen inte ville jaga segment så kameran fick gå varm istället) som jag knäppte iväg. Håll till godo :)
Stordammen i kvällssolen
Utkanten av Lunsen, snart börjar det roliga!
Spångest i Lunsen
Need I say more?
På väg mot Micksmossen
Anslutningen mellan Micksmossen och östra delen av Upplandsleden
Den obligatoriska Torpet-bilden. Bonus för den snygga julkransen de pyntat med, det gillas!
Hällar. Så jag saknat er! Även om jag idag tog lite väl många pinsamt usla linjeval, samt att rötterna lekte rövare med mina nerver, så är det omöjligt att ha tråkigt här. Inte ens när det går skit!
Efter Lunsen följde en kort loop genom Morga - snabbstigen längs Ekoln kommer jag aldrig tröttna på!
Efter lång transport längs andra sidan av Ekoln och förbi Lyssnaängen, kom jag slutligen in i Nåsten längs Stabby-Malmsvägen, och det hade då blixtsnabbt blivit mer eller mindre kolsvart. Den här skylten var jag bara tvungen att fota!
Efter mängder av lurigt blöta rötter och krampkänning så blev det höger ner mot Hällens Gård här. Överlevnaden var nära nu!
Ett stycke stig av den bästa sorten.
Hann med spångest även i Nåsten, joråsatte.
//Erik