Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JojjeM sa:Fina bilder.
Bra att nån tar sitt ansvar och faktiskt cyklar :)
/johan
Skral sa:Kommer det inte gå alldeles för fort på en vanlig cykel WSB? :P
Skral sa:Men så jäkla dåligt är det nog inte med cyklister, rätt mycket spår i slasket
WSB sa:Skral sa:Kommer det inte gå alldeles för fort på en vanlig cykel WSB? :P
Jo, men jag har införskaffat alldeles för dyra bromsar så att det inte ska bli ett bekymmer :)
Skral sa:Cykelbilder är alltid kul, de brukar ge mig cyklingsinspiration.
Skogshuggare sa:Hej Uppsala!
jag är ny på forumet..
skönt att det börjar töa upp en hel del, dagens tur bjöd på en hel del lera och isfläckar..
Skogshuggare sa:Hej Uppsala!
jag är ny på forumet..
skönt att det börjar töa upp en hel del, dagens tur bjöd på en hel del lera och isfläckar..
Det är en fin liten dunge med några olika spår, bitvis både tekniska och snabba.dnleriksson sa:Mellan Vittulsberg och Nyby har jag aldrig varit. Finns tydligen en liten dunge för oss i den här tråden också :-)
Boromir sa:Det är en fin liten dunge med några olika spår, bitvis både tekniska och snabba.dnleriksson sa:Mellan Vittulsberg och Nyby har jag aldrig varit. Finns tydligen en liten dunge för oss i den här tråden också :-)
Bild från Min Strava.
Boromir sa:Var bor du då?
dnleriksson sa:Gozzis ligger bra till då! Ligger mellan Lövstalöt och vägen förbi Ärentuna Prästgård. Skriv om du inte känner till området så ska du få mer hjälp :-)
Skral sa:Helgcykling i Gozzis låter kul! Jag hakar gärna på om ni vill ha med en bromskloss :)
dnleriksson sa:Jag kanske ska visa lite stigar i Gozzis istället... Det är ganska gott om dem och man blir lite yr ibland om man inte hittar. På helgerna brukar det passa bäst runt 12 då dottern sover så jag kan smita ut :-) Hör av dig om det passar nån helg! Veckorna är lite svåra än då det är mörkt på kvällarna och då är det omöjligt att lära ut stigar...
Gozzis är inte så tekniskt utan mer släta stigar med många och branta backar i vissa delar :-)
Skral sa:Helgcykling i Gozzis låter kul! Jag hakar gärna på om ni vill ha med en bromskloss :)
dnleriksson sa:Om det är jag som ligger först lär ni få nöta bromsbelägg :-)
Skral sa:Nån som testat den nya BMX-banan i gränby? Är den öppen?
+1dnleriksson sa:Välkommen!
Ja, de stigar i Nåsten som är skyltade är rätt värdelösa, typ. Mest kladdlera och småskravvel.dnleriksson sa:Det området som det tipsades om precis ovanför är nog närmast. Gozzis är på din sida stan och där ska vi tydligen ha guidning om nån helg så häng på där!
Om du vill ha mer teknisk cykling är Nåsten inom räckhåll och Lunsen är ju bara rakt genom hela stan ;-)
Lunsen är lättast utan guide!
Nåsten kommer du högst troligtvis missa allt det bästa i då skyltningen existerar men är inte alls som i Lunsen. Be om guidning här!
Det här får man bara inte missa. Hoppas jag är frisk till dess.dnleriksson sa:Gozzis får du guidning i nästa helg kanske? Vi måste bara bestämma ett datum då flera kan.
Var ligger den?dnleriksson sa:Gubbbacken ovanför får någon annan guida då jag aldrig varit där.
Vedyxa är rätt ok. Finns en del fina partier.dnleriksson sa:Lika med Vedyxa där jag gärna blir guidad själv :-)
Daniel Nstrom sa:Tack! Jag är lätt på. Ska försöka mig på lunsen eller nåsten i helgen, vill se det berömda torpet, tänkte följa någons strava första gången så får vi se vad det blir :) trist att kolla karta konstant men så är det när man är ny!
JojjeM sa:Upplandsleden från Flottsund till torpet är busenkel att hitta och en av Uppsalas finaste cykelstigar om man är lagd åt det lite stökgillande hållet.
Finns som Stravasegment (förstås) https://www.strava.com/segments/1592093 men med tanke på att stigen även är populär för vandring, hund- och familjepromenader får man hetscykla med omdöme ;)
/johan
Jag är också nyfiken Hästägar'n måste göra något.Hetsjägar´n sa:Tänkte efterlysa en rapport på stigstatus igen. Nån som kört idag? Isigt?
s sa:Vedyxa är rätt ok. Finns en del fina partier.
SvenC räcker upp handen och är sugen på att guida. Näha, inte det? Joho! Kom igen nu.