Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
dnleriksson sa:
Snyggt! Måste också hoppa lite nån dag :-)

Tack :)
Jag skulle gärna vara med och träna lite mer målmedvetet. Finns det något bra ställe att hålla till? Gärna ödsligt så man slipper bli utskrattad av några trettonåringar :)

Vad är status på gamla BMX-banan vid Gottsundagipen? Den har (hade?) väl lite dubblar som skulle kunna funka.

/Johan

Den är fin men jag tycker dubblarna är svåra. Lite för långa helt enkelt. Jag gömmer mig nog i Lövstalöt-dirten :-P

Annars finns ju Björklinge-dirten med ett startdropp från en ramp som jag får svindel av att stå på...

dnleriksson sa:
Annars finns ju Björklinge-dirten med ett startdropp från en ramp som jag får svindel av att stå på...

Jag har hört ryktesvägen om en dåre till cyklist som utan någon som helst tvekan körde rätt ut för den där rampen på en cyclocross. Har för mig att han krashade rätt hårt också.

Oj... Bra cykelval! Iofs, kör man ut för den rampen öht har man nog lite taskigt omdöme :-)

Edit: Såg mindre ut nerifrån... Kanske inte är så farlig...

Senast ändrad:
dnleriksson sa:
Oj... Bra cykelval! Iofs, kör man ut för den rampen öht har man nog lite taskigt omdöme :-)

Edit: Såg mindre ut nerifrån... Kanske inte är så farlig...

Oj, Sparken blev lite lessen, men han hade tur som inte gjorde sig illa.
Allt ser ju mindre ut nerifrån. Lurig ramp tycker jag med en liten kick på slutet. Inte för att jag ens överväger att rulla men jag skulle nog föredra en plan kant.

/Johan

Jag med!! Men det spelar ingen roll för om du söker på "Björklinge dirt" på tuben så ser du hoppen efter... Man kör inte sånt som innehåller "döds" helt enkelt :-)

Fler hopptips efterlyses!

Jag var nästan på väg att starta en tråd om det tidigare, men nu dök ju ämnet upp här ändå... Jag är hopplöst feg på att hoppa, och Gottsundas BMX-bana vågar inte jag heller ta dubblarna i. Måste ju finnas fler lite halvsnälla hopp i Uppsalatrakten?

Eftersom Jojje är så onödigt snabb och raderar alla mina tider i Nåsten åkte jag massa asfalt till Röbo och hoppade lite idag istället. Det var kul men som vanligt läskigt så airtimen var väl inte evighetslång direkt...

Uppsalas flowigaste stig
DSC_5216.JPG

Sugen på en simtur
DSC_5219.JPG

A bike with a view
DSC_5220.JPG

Några hopp
DSC_5217.JPG

Ett sista hopp
DSC_5218.JPG

En cyklist med lite lufttid
Screenshot_20160501-205620.png

Samma cyklist med något mer lufttid
Screenshot_20160501-210017.png

Enligt han i det tråkiga mailet åkte jag visst 5 km på 3 hopp :-P
Screenshot_20160501-224914.png

Senast ändrad:
Haha, grym rapport. Ser ut som att det gick bra med hoppandet.
(Och den där KOM:en lär du ta tillbaka nästa runda i Nåsten (om inte WSB hinner före och sabbar som vanligt)).

EDIT: Förutom KOM på rallähmuimerP var jag nog mest nöjd med ordentlig puts av PR på Läbyvadstarmen åt det roliga hållet. Däremot störd på att inte lyckas ta nytt PR på King of the KBH trots idoga försök.

/Johan

Senast ändrad:
Gjorde en liten film så ni får se hoppen "live" :-)

Edit: vet inte riktigt vad som hände med kvaliteten när den laddades upp till Youtube men det får vi leva med...

Senast ändrad:
dnleriksson sa:
Gjorde en liten film så ni får se hoppen "live" :-)

Edit: vet inte riktigt vad som hände med kvaliteten när den laddades upp till Youtube men det får vi leva med...

Grymt!
Är väl bara att fortsätta nöta och ladda på med mer fart :)

Tycker kvalitet såg bra ut. Det var inte så att du kollade innan HD-versionen var färdig?

/Johan

Med grymt trötta ben från igår var jag ut och Strava-hetsade lite i Nåsten ikväll.
För det första var det fantastiskt cykelväder!
För det andra tog jag faktiskt en KOM från Johan med en sekund!
För det tredje tangerade jag mitt PR på Läbyvadstarmen för andra gången. Hur svårt ska det vara?
För det fjärde missade jag Johans tid på Premiumhällarna med tre sekunder! WSB:s tid ser jag som relativt omöjlig.
För det femte missade jag Johans KOM på getingstigen med en sekund.

Död efter 22 min cykling med 4 segment
DSC_5225.JPG

Nästa gång...

dnleriksson sa:
Med grymt trötta ben från igår var jag ut och Strava-hetsade lite i Nåsten ikväll.
För det första var det fantastiskt cykelväder!
För det andra tog jag faktiskt en KOM från Johan med en sekund!
För det tredje tangerade jag mitt PR på Läbyvadstarmen för andra gången. Hur svårt ska det vara?
För det fjärde missade jag Johans tid på Premiumhällarna med tre sekunder! WSB:s tid ser jag som relativt omöjlig.
För det femte missade jag Johans KOM på getingstigen med en sekund.
Död efter 22 min cykling med 4 segment
Nästa gång...

Bra hetsat!

JojjeM sa:
(Och den där KOM:en lär du ta tillbaka nästa runda i Nåsten (om inte WSB hinner före och sabbar som vanligt)).

Kalla mig Saida :)

/Johan

Haha, det finns iaf bra mycket att hämta där när det där surhålet torkat för jag kör fast i det. Smalt är det också så styret hakar i några smala grejer, men med lite mer torka går det nog styra förbi iaf. På returen gick jag uppför steget efter för jag fastnade och var slut :-)

Tog en tur i Änggården idag.. Blir hem till Uppsala i helgen! Kan vi inte ligga på lite så kommunen bygger höjdmeter åt oss i Lunsen?

Bilagor

• IMG_20160505_192556.jpg
    IMG_20160505_192556.jpg
    216.7 KB · Besök: 87
  • IMG_20160505_200708.jpg
    IMG_20160505_200708.jpg
    388.3 KB · Besök: 88
  • Burst_Cover_GIF_Action_174271530652178.gif
    Burst_Cover_GIF_Action_174271530652178.gif
    1.3 MB · Besök: 137
  • IMG_20160504_194039.jpg
    IMG_20160504_194039.jpg
    425.4 KB · Besök: 90
Imorgon är det klämdag (ledig dag mellan röd dag som jag jobbat och helg som jag ska jobba...) och alltså cykeldag!
Vem vill cykla vid 12? Om jag blir ensam måste jag ju Stravahetsa och det är jobbigt!

dnleriksson sa:
Imorgon är det klämdag (ledig dag mellan röd dag som jag jobbat och helg som jag ska jobba...) och alltså cykeldag!
Vem vill cykla vid 12? Om jag blir ensam måste jag ju Stravahetsa och det är jobbigt!

Inget sånt lyx för mig så jag kan tyvärr inte rädda dig från Stravahetsandet :)

/Johan

JojjeM sa:
dnleriksson sa:

Inget sånt lyx för mig så jag kan tyvärr inte rädda dig från Stravahetsandet :)

/Johan

Jag är inte heller cyklingsbar. Har inte ens nån hel cykel för närvarande när dämparen är på service i UK.

Nästa vecka kommer jag nog ha byggt ihop en reservcykel så då följer jag gärna med och hindrar dig från att cykla snabbt ;)

dnleriksson sa:
Eftersom Jojje är så onödigt snabb och raderar alla mina tider i Nåsten åkte jag massa asfalt till Röbo och hoppade lite idag istället. Det var kul men som vanligt läskigt så airtimen var väl inte evighetslång direkt...

Uppsalas flowigaste stig

Sugen på en simtur

A bike with a view

Några hopp

Ett sista hopp

En cyklist med lite lufttid

Samma cyklist med något mer lufttid

Enligt han i det tråkiga mailet åkte jag visst 5 km på 3 hopp :-P

Var har ni gömt den här lekstugan? Jag var där på åsen nu nyss och irrade runt. Jag hittade inte lekstugan.

Var hittar man hoppen vid Röbo som dnleriksson skriver om ovan? Var ute och virrade runt där igår men det enda jag hittade var infiltrationsdammarna

Oggler sa:
Var har ni gömt den här lekstugan? Jag var där på åsen nu nyss och irrade runt. Jag hittade inte lekstugan.

Locke sa:
Var hittar man hoppen vid Röbo som dnleriksson skriver om ovan? Var ute och virrade runt där igår men det enda jag hittade var infiltrationsdammarna

Då var du för långt norrut. Hoppen ligger vid 5-7 km på det här passet: https://www.endomondo.com/users/149858/workouts/715302346

Det vill säga, nästan precis mittemot brandstationen på andra sidan gamla E4:an (innanför gasolmacken).

/Johan

Precis som Johan skriver ligger dammarna på nästa kulle. Åsen är ju avgrävd överallt så det är ju bara några kullar kvar. Gasolmacken ligger verkligen vägg i "vägg" med hoppen. Jag har sprungit "massor" där och har aldrig heller sett dem förr!

Vem vill vara med och cykla i Nåsten kl 06.00 imorgon?
Det enda jag med säkerhet vet är att jag kommer ta mig utan ansträngning till Fäbodarna för att spara kraft till FDH och att krossa Hetsis KOM, eller alltså försöka cykla lite snabbare iaf... en liten sekund snabbare än 41 sek är allt jag ber om :-)

Äh, släpp det där och häng med på rally i östertälje imorn istället. Kan inte lova men jag tror det finns en plats ledig pga avhopp. Fanns iaf i förmiddags.

Råkade ju somna på soffan halvnio igår så jag gubbvaknade 03.45 :-)
Fantastiskt fin cykelmorgon! Inledde med en för mig snabb tid på Lasses del 1 och sen skulle jag ju försöka cykla lite snabbare på FDH. Det gick jättebra ända till sista stenen man hoppar över. Misstajmade bakhjulet lite och otb:ade in i enen till vänster. Den dämpade iofs fallet rätt bra då jag böjde den halvvägs till marken med halsen. Det var fantastiskt jätteskönt!
Blev ju dessutom tvungen att cykla en gång till och då gick det inte lika fort men tillräckligt iaf :-)

Jag fick dessutom sällskap kl 6 på morgonen! Skönt att inte alla ligger och drar sig ;-)

Oggler sa:
OK, nu tror jag att jag vet var de ligger. Jag ska spana mer där nästa gång jag hojar i det området.

Om du svänger in med bil mittemot vägen in till Ärna flygfält har du en vägbom en bit rakt in på vänster sida. Hoppen ligger precis innanför den bommen, så ganska långt ner på sidan av åsen.

Jag testade BMX-banan i gränby igår. Den är i fint skick :)

Ah, jag kanske skrev i fel tråd! Ursäkta :-)

Jag mötte upp en polare vid Ekensberg så det blev lite konstig runda idag.

Med tanke på WSB:s tider vid hällarna räknar jag starkt med sub30 på FDH men det är ju kul att vara snabbast nån dag iaf :-)

Var är de mäktiga hoppbilderna Skogshuggarn? Jag vill se minst lika mycket airtime som på min. Det lär inte vara så svårt att åstadkomma :-P

Senast ändrad:
Skogshuggare sa:
dnleriksson sa:
Var är de mäktiga hoppbilderna Skogshuggarn? Jag vill se minst lika mycket airtime som på min. Det lär inte vara så svårt att åstadkomma :-P
Tar kort med iPhone så de blir svårt att bevisa något hopp ?
Stökade runt på freesbegolf-banan också ?

Proffsigt tips: luta mobiltelefonen mot nåt på marken och spela in video. Screenshotta sedan i mediaplayer och klistra in i paint! ;-)

Skral sa:
Skogshuggare sa:
dnleriksson sa:
Tar kort med iPhone så de blir svårt att bevisa något hopp ?
Stökade runt på freesbegolf-banan också ?

Proffsigt tips: luta mobiltelefonen mot nåt på marken och spela in video. Screenshotta sedan i mediaplayer och klistra in i paint! ;-)

+1
Då kan det se ut såhär :)
filename=skutt.jpg

/Johan

Tillbaka
Topp