Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Grym tur idag!

Start i pannlampssken och magiskt fina stigar.

Skrmavbild2016-10-22kl.10.28.30.png

Krussidullen längst ner bjöd på helt sjukt fina premiumhällar. Måste besökas flera ggr.

JojjeM sa:
Premiumhällar låter väl helt OK, men medge att ni är lite avundsjuka på oss som låg och sov gott vid 7.30.

/Johan

Faktiskt inte, känns rätt bra att ha cyklingen avklarad innan 10. Sen finns det ju flera fördelar att cykla tidigt, inga flanörer som stör ens hets på TTn :)

Det var verkligen en finfin runda idag med helt nya riktigt tekniska stigar! S stod och ropade "PREMIUM" så halva Nåsten hörde det efter ett varv på hällarna :-P
Min fina OTB in i kaklet resulterade bara i lite hudförlust på handen och en decimeterlång reva i smalbenet så det var skönt. Den kunde ju gjort ont på riktigt :-)
Ska bli skönt att få tillbaka stolpen för det där är på gränsen tekniskt utan dropper. Känns som en evighet sen jag lämnade in den.

Jag blev grymt imponerad när du rullade den slänten med stolpen i topp. Det hade jag aldrig gjort. Vilket visade sig vara rätt tänkt ;-)

Skönt att det inte blev värre skador än så.

Det lär ju inte sett särskilt imponerande ut :-)
Du rullar ju massa otäcka grejer så lätt så jag var ju tvungen att prova, men inför just den var jag faktiskt lite tveksam... Med all rätt som sagt. Nästa gång rullar vi tokbranten där vi klättrade med rep på stigen upp till hällarna ;-)

Jag får nog plats med närmare 200mm på min men har 125. Kommer ett byte göra magi för min cykling? Tycker nog att det funkar rätt bra som det är förutom att den är trasig just nu och inte verkar vilja komma tillbaka hem igen.

Är det riktigt brant så hänger man ändå bakom sadeln och då räcker ett litet drop mer än väl. Och innan sänkstolparnas intåg så hängde man ju där med sadeln i magen titt som tätt. Men när man OTB:ar så blir det lättare att skilja sig från cykeln om man inte sitter fast med mage eller skrev i sadelns bakkant.

Förresten, är det någon som varit på nya butiken Cykelgrossisten? Ligger på hörnet vretgränd/dragarbrunnsgatan.

fritz68x sa:
WSB sa:
Förresten, är det någon som varit på nya butiken Cykelgrossisten? Ligger på hörnet vretgränd/dragarbrunnsgatan.

Jag är en av de som är verksam på CykelGross, kom gärna in och tjöta lite cykel och ta en kopp kaffe. Termosen är välfylld ?

/Fritz

Det är ett fint gammalhus där det var järnhandel 1892-1999. Man kanske borde gå dit bara därför. Är något av inredningen bevarat?

http://www.scribo.se/lagerqvists-jarn
http://digitaltmuseum.se/0110139384...-i-hornet-av-kvarteret-atle-uppsala-1901-1902

012s93Joz7Bn.jpg

sih sa:
fritz68x sa:
WSB sa:

Jag är en av de som är verksam på CykelGross, kom gärna in och tjöta lite cykel och ta en kopp kaffe. Termosen är välfylld ?

/Fritz

Det är ett fint gammalhus där det var järnhandel 1892-1999. Man kanske borde gå dit bara därför. Är något av inredningen bevarat?

http://www.scribo.se/lagerqvists-jarn
http://digitaltmuseum.se/0110139384...-i-hornet-av-kvarteret-atle-uppsala-1901-1902

Tyvärr inte, den byggdes först om till lägenhet och sedan tillbaka till butikslokal. Vi har dock fått foton på järnaffärens insida från typ 30-talet av barnvarn till Lagerqvist ?
/Fritz

20161029_154411.jpg

Tog en tur i finvädret och hamnade på en stig i norra lunsen med en massa konstiga stolpar, ngn som vet vad de är tillför?

JojjeM sa:
Mysko stolpe. Den nedre klossen ser ut att kunna vara bra när man ska knyta skorna.

Ska det cyklar nåt imorron?

/Johan

Gärna, om det blir tidig start.

Inte dnl-tidigt nödvändigtvis men helst före 10 så man hinner hem och ladda om inför eftermiddans träningspass =)

Mmm, 9:30 blir bra. Det tog lite längre tid än väntat att skruva ihop hojen så en liten sovmorgon är ju inte fel.

Högen?

Ni får sällskap för jag ska också vara vid högen 9.30 ;-) Lasse möter upp runt 10 vid entrén till de för oss nya stigarna!

Borde man gå och lägga sig kanske? Dottern ställer nog inte om klockan och sover en timme extra som jag tänkte göra :-)

Jag får inte ihop dagens agenda och måste tyvärr stryka cyklingen. =/

Ser ut att kunna bli riktigt fint.

Tack för trevlig tur idag Daniel & Lasse. Blev en bra mix av überteknisk tramscykling och lite sfetto på vägen tillbaka. Fantastiska förhållanden och kul att se lite nytt i Nåsten.

Lite transport genom Nåsten för att komma till lekplatsen
1.jpg

Inne på finstig. Daniel kastar längtansfulla blickar på Lasses Yari
2.jpg

Lasse
4.jpg

Daniel
5.jpg

Lasse studerar drop
6.jpg

Lasse och Daniel studerar stooort drop
7.jpg

Daniel dominerade både uppför och utför idag

/Johan

Senast ändrad:
Gött med bilder och film!

Daniel om du tröttnar på stela stolpen så är det här ett bra alternativ om man vill ha starka ben :)

2016-10-3010.10.03.jpg

Bra fotat Johan! Riktigt kul runda idag och skönt att köra ledningsgatan innan allt regn för den lär inte bli lättare sen...
Var ju ett finfint dropp det där och Shrue, du har varit där och burit cykeln uppför sist vi körde! Första branten när vi kom ut i gamla ledningsgatan. Vi provade åt andra hållet nu också och fortsatte in i misären åt sydväst :-P Inte mycket bra där men mycket som var omöjligt att cykla däremot.

Skral, har du inte läst misärtråden där någon cyklat sönder sadeln i första hoppet och landar på stolpen i andra...
Och tack för stolpen men den får nog bli reserv alltså... Jag har nog inte fattat förrän nu när jag inte har någon hur bra det är med dropper egentligen ;-)

JojjeM sa:
Tack för trevlig tur idag Daniel & Lasse. Blev en bra mix av überteknisk tramscykling och lite sfetto på vägen tillbaka. Fantastiska förhållanden och kul att se lite nytt i Nåsten.

... bildtexter, bla bla bla...

/Johan

Det där såg ju skittråkigt ut. Tur att jag missade.

Tillbaka
Topp