Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Är det någon Uppsalacyklist som råkar ha en PM->PM 160->183 bromsoksadapter liggande (Hope typ H eller motsvarande av annan kvalisort)? Färg mindre viktigt.

Jag byter gärna bort en silvrig Hope typ C (PM-PM 203 mm skiva).

/Johan

Fina förhållanden i Nåsten idag på förmiddagen. Inte halt, och inte så blött. Till och med vinterleden var ok.

20161105-1039-IMG_20161105_103912037.jpg

20161105-1040-IMG_20161105_104003085.jpg

20161105-1041-IMG_20161105_104147763.jpg

20161105-1105-IMG_20161105_110516133.jpg

20161105-1115-_1478340936430.jpg

20161105-1116-_1478340959045.jpg

20161105-1120-_1478341242397.jpg

Någon som vet vad det på sista bilden är?

sih sa:
Fina förhållanden i Nåsten idag på förmiddagen. Inte halt, och inte så blött. Till och med vinterleden var ok.

Bra med bilder. Ser riktigt fint ut!

Måste nog försöka komma ut en sväng.

Ingen aning om vad stolpgrejen kan vara :)

/Johan

Mycket fina bilder nu! Nästan så man borde cykla lite imorgon... Någon som är sugen? Har inte kollat hemmastatusen än men någon tid borde jag ha över!

För mig blev det också en sväng i Nåsten. Glömde dock att ta bilder so länge det var ljust...

IMG_20161105_161524573.jpg

Efter det här blev det lite väl stökig i skogen med massa fallna träd.

IMG_20161105_161535789.jpg

Som bonus också en bild från Stenhagen från förra veckan.

IMG_20161028_172839312.jpg

dnleriksson sa:
Mycket fina bilder nu! Nästan så man borde cykla lite imorgon... Någon som är sugen? Har inte kollat hemmastatusen än men någon tid borde jag ha över!

Jag tänkte nog försöka komma ut men jag har ett chaufförsuppdrag vid 10 så det blir först nån gång efter det. Tänkte eventuellt se om jag får med mig grabben ut. 1

Jag bytte hjul (på bilen) och tog en kortis i Nåsten. Hårt och fint och inte särskilt halt alls. Tror cykeln var renare när jag kom hem än när jag åkte :)

20161106_153109.jpg

/Johan

JojjeM sa:
Jag bytte hjul (på bilen) och tog en kortis i Nåsten. Hårt och fint och inte särskilt halt alls. Tror cykeln var renare när jag kom hem än när jag åkte :)

/Johan

Riktigt fint hetsat. Imponerande att du körde 2.07 på Getingstigen, måste varit lite halt på hällarna :)

Verkligen.
I praktiken är det nog bara kallt och jävligt. Och så cyklar man vilse, går genom isen i nåt surhål och får slut på batteri i lampan.

/Johan

I praktiken var det kanon och misär.

Kanon: Ljust (med lampa) och torrt sånär som på något enstaka surhål som ännu inte frusit.
Misär: Bakdäcket tappade luften och var omöjligt att fylla på tillräckligt fort med minipump. Fick slänga i reservslangen. Bara fingrar, minusgrader, snö och tubelessgucka är ingen höjdarkombo.

Bilagor

• WP_20161107_19_43_48_Pro.jpg
    WP_20161107_19_43_48_Pro.jpg
    96.3 KB · Besök: 36
Hehe, jag drog en snakebite precis där man rullar ut från Nåsten till Högen sist. Finns ju nån alternativ väg där med ett halvmetersdropp rakt ner på sten/rot. Lagom glad då i kylan :-)

Herrgård sa:
Hehe, jag drog en snakebite precis där man rullar ut från Nåsten till Högen sist. Finns ju nån alternativ väg där med ett halvmetersdropp rakt ner på sten/rot. Lagom glad då i kylan :-)

Tråkigt med snakebite, men det är ett fint dropp!
Tveksamt om det är ett halvmetersdropp dock ;)

Shrue sa:
Herrgård sa:

Tråkigt med snakebite, men det är ett fint dropp!
Tveksamt om det är ett halvmetersdropp dock ;)

Jag brukar välja alternativet att droppa närmare trädet där det inte är någon rot ;-)

sih sa:

Näst sista bilden är en jättetrevlig backe på skidor då den brukar sluta i ett surhål vilket inte är en lika härlig upplevelse på längdskidor som med cykel :-)
Dessutom är den brant och jag har dåliga bromsar på skidorna så jag brukar försöka hoppa över det i v-stil med samma resultat jämt. Resultatet innefattar inte torra fötter och skidor utan en dm snö under.

dnleriksson sa:
sih sa:

Näst sista bilden är en jättetrevlig backe på skidor då den brukar sluta i ett surhål vilket inte är en lika härlig upplevelse på längdskidor som med cykel :-)
Dessutom är den brant och jag har dåliga bromsar på skidorna så jag brukar försöka hoppa över det i v-stil med samma resultat jämt. Resultatet innefattar inte torra fötter och skidor utan en dm snö under.

Det var lite spännande att cykla över för jag visste inte hur mycket vatten det var men det gick bra.

Jag har ägnat mig åt att sova 13h totalt sen jag slutade ploga 12 igår. Nu känner jag mig helskev.
Tre timmars sömn från tisdag morgon till torsdag lunch är inte att rekommendera kan jag ju upplysa om. Har tyvärr inte hunnit cykla något i snön då jag hade lite dagishämtning och sånt att tänka på när vi var lediga :-)

Fanns lite snö att leka med!
DSC_0010.JPG

DSC_0008.JPG

Senast ändrad:
Hur var cykelföret? Måste det vara vältrampat eller funkar mindre trafikerade stigar?
Funderar lite på en kvällstur med lampa. Imorrn ser det ju ut att bli plusgrader=tungcyklat.

/Johan

Vi körde leden upp till torpet ToR. Väl upptrampat men lite lömskt på sina ställen. Det borde gå bra att köra otrampade stigar. Snön är lös och inte så djup. På sin ställen var det enklare att köra bredvid det upptrampade spåret som är ganska isigt på sina ställen.

Vi hade inte tråkigt en enda sekund!

IMG_1151.jpg

Vem fan kom på det där med hardtail? Det är ju svinjobbigt.

IMG_1164.jpg

IMG_1180.jpg

IMG_1178.jpg

Vi kom ikapp lachamello på vägen upp till stugan. Men han hade glömt det viktigaste. Cykeln.

s sa:
Vem fan kom på det där med hardtail? Det är ju svinjobbigt.
...
Vi kom ikapp lachamello på vägen upp till stugan. Men han hade glömt det viktigaste. Cykeln.

Kul med bilder och rapport. Låter ju inte helt fel.
Är det Sultanen som gått och blivit HT? Vad är det för ram (ser lite ut som en Yelli Screamy men du tar ju så suddiga bilder)?

Jag utgår från att lachamello körde MC.

/Johan

Ja, Sultanen fick donera allt till en Dartmoore Primal 29. Den var svinbillig och hade intressant geometri.

Klart jag hade shorts Shrue! Det går inte cykla i knäskydd utan shorts :-)

Det var verkligen urtrevligt att cykla snö! Tom spängerna gick bra om man bara lyckades hålla sig exakt i mitten. Annars gick det sämre... Det var tom roligt att otb:a ordentligt, mest tack vare knäskydden iofs. Utan dem hade det varit skittråkigt.

S grottar ner sig i en grop och grottar ner sig i hardtailens alla fördelar.
DSC_0017.JPG

Vilken bakgrund!
DSC_0019.JPG

Hemma på slätten igen. Hoppas inte grannarna såg mig när jag sprang ut på åkern och fotade...
DSC_0021.JPG

Tillbaka
Topp