Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Espressionist sa:Nice vid Shrue! Har du redan snackat med Canyon angående ramen?
Shrue sa:Espressionist sa:Nice vid Shrue! Har du redan snackat med Canyon angående ramen?
Har mailat Canyon lite med Canyon, inget besked än dock.
Fina bilder Loftberg! Bra nivå med 3st KOMs, då är du utvilad inför vår tur imorgon mao ;)
Var på Högbo med frun (Mörten) idag, så självklart kommer det en film.
Hemmaplan!!
Espressionist sa:Idag gav jag mig ut på en cykeltur för att ära friherren Karl Drais von Sauerbronn som för nästan exakt 200 år sedan gjorde premiärturen med sin "körmaskin" (Laufmaschine) i Mannheim.
Körmaskinen betraktas ju som anfadern till den moderna cykeln av många (självklart också av mig i och med att Karl Drais härstammar från staden där jag är född och uppvuxen - Karlsruhe).
Färden förlöpte fin genom Nåsten på min omtyckta Scout. Karl hade ju också cyklat i Schwarzwald. Jag följde smala stigar, delvis i spåret av den klassiska time trialn.
Tills jag kom på att Karls cykel hade ju varken pedaler eller kedja!
Jag fattade alltså ett resolut beslut:
På så sätt kunde jag gladeligen fortsätta min färd delvis gåendes och delvis rullandes. Karl klarade av 13km på sin första färd och jag kom ungefär lika långt.
tl, dr:
Jag slog bakväxeln i en jävla sten och fick gå hem.
Ja, verkligen trist, låter oroväckande bekant... :(Shrue sa:Espressionist sa:Idag gav jag mig ut på en cykeltur för att ära friherren Karl Drais von Sauerbronn som för nästan exakt 200 år sedan gjorde premiärturen med sin "körmaskin" (Laufmaschine) i Mannheim.
Körmaskinen betraktas ju som anfadern till den moderna cykeln av många (självklart också av mig i och med att Karl Drais härstammar från staden där jag är född och uppvuxen - Karlsruhe).
Färden förlöpte fin genom Nåsten på min omtyckta Scout. Karl hade ju också cyklat i Schwarzwald. Jag följde smala stigar, delvis i spåret av den klassiska time trialn.
Tills jag kom på att Karls cykel hade ju varken pedaler eller kedja!
Jag fattade alltså ett resolut beslut:
På så sätt kunde jag gladeligen fortsätta min färd delvis gåendes och delvis rullandes. Karl klarade av 13km på sin första färd och jag kom ungefär lika långt.
tl, dr:
Jag slog bakväxeln i en jävla sten och fick gå hem.
Ajaj :(
Var det inte förra sommaren du slog av bakväxeln i Lunsen när vi skulle cykla till Knivsta MTB-bana? Verkar vara en tråkig tradition detta :/
JojjeM sa:Kul med TT-misär Shrue och Loftberg. Ser ett monumentalt KOM i spåkulan
Det är inte jag som släpat pinnen. Men pinnsläparen har nog på ett litet bryskt sätt försökt få folk att hålla sig till den enda rätta vägen(vänster om pinnen är kosher), HALLELUJA. Kanske någon från livets ord? På del 2 la jag några pinnar av samma anledning och för att det är kul att jävlas!Shrue sa:Just det ja, det var ju någon tomte som släpat fram ett 15m långt träd på Lasses. Låg precis ovanför den branta stenen efter den smala passagen och stängde effektivt av hela vägen (precis till höger i bild där filmen startar)
Ta det försiktigt i Nåsten, ifall det ligger fler träd över stigar.
Conan arkivarien sa:Det är inte jag som släpat pinnen. Men pinnsläparen har nog på ett litet bryskt sätt försökt få folk att hålla sig till den enda rätta vägen(vänster om pinnen är kosher), HALLELUJA. Kanske någon från livets ord? På del 2 la jag några pinnar av samma anledning och för att det är kul att jävlas!Shrue sa:Just det ja, det var ju någon tomte som släpat fram ett 15m långt träd på Lasses. Låg precis ovanför den branta stenen efter den smala passagen och stängde effektivt av hela vägen (precis till höger i bild där filmen startar)
Ta det försiktigt i Nåsten, ifall det ligger fler träd över stigar.
Simpanovic sa:Tolkar jag det rätt, att man inte får cykla som man vill?
s sa:Jag är oskylldig. Har gett upp om att få folk att cykla den rätta vägen.
Det som är trist kan jag tycka är att stigen är väldigt bred på sina ställen med tiotalet spårval. Om man kunde få ner antalet så får mossan en chans att återhämta sig så ser det inte så illa ut. Jag tänker mig att utöver orginalspåret så drar man upp ett snabbspår och eller ett chickenspår.
Vad tror ni om det?
Mårten sa:Jag är fortfarande nere för räkning...
s sa:Mårten sa:Jag är fortfarande nere för räkning...
Segt. Hoppas det inte blir något långvarigt eller bestående men efter den där smällen.
dnleriksson sa:Ska ut och hetsa nån dag och testa lite. Kör jag sub29 är jag väldigt nöjd!
JojjeM sa:dnleriksson sa:Ska ut och hetsa nån dag och testa lite. Kör jag sub29 är jag väldigt nöjd!
Nöjd nu? Bra hetsat i värmen :)
/Johan
Stånkan sa:Är det någon som råkar ha en sadelklämma 29.8 (eller 30.0 kan också funka enligt Internet) över? Snabbkoppling eller ej spelar ingen roll.
Det är the missing piece i det nya budgetprojektpusslet. Hade hoppats testrunda och möjligtvis 'ligga död på en sten' ikväll ;)
JojjeM sa:Oj, vad det hetsas. Jag är ju trendkänslig så jag kanske måste ge mig ut :)
/Johan