dnleriksson
Aktiv medlem
Torsdagscykling i Uppsala - del II
Yes, jag startade något hippt utan att ens veta om det 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mårten sa:Dö på en sten gör man med fördel med huvudet före så hjälmen blir bucklig och spricker. Ni har ju ingen koll.
dnleriksson sa:Mårten sa:Dö på en sten gör man med fördel med huvudet före så hjälmen blir bucklig och spricker. Ni har ju ingen koll.
Just ja, du var ju först...
Edit: för året iaf...
JojjeM sa:Oj, vad det hetsas. Jag är ju trendkänslig så jag kanske måste ge mig ut :)
Stånkan sa:Är det någon som råkar ha en sadelklämma 29.8 (eller 30.0 kan också funka enligt Internet) över? Snabbkoppling eller ej spelar ingen roll.
Det är the missing piece i det nya budgetprojektpusslet. Hade hoppats testrunda och möjligtvis 'ligga död på en sten' ikväll ;)
Budgetbyggen FTW!
Jag har en något skabbig Konaklämma från mitten av 90-talet som borde funka. Ingen märkning men skjutmåttet säger 30,0 mm obelastad. Finns att hämta gratis :)
/Johan
Stånkan sa:Tack och bock. Det blev ju nästan lite för bra ;)
JojjeM sa:Stånkan sa:Tack och bock. Det blev ju nästan lite för bra ;)
Kalas att det funkade!
Bättre att den kommer till användning än ligger och skräpar i ett källarförråd.
Blev det nån testtur?
/Johan
Stånkan sa:Jo, tack. Det blev en runda i Lunsen. Överraskande positivt sånär på ett klånk i styrlager/gaffel. Det brukar kännas avigt med nya cyklar men här kändes det på något sätt skapligt hemma direkt. Ett bredare styre skulle dock sitta fint då jag står och bänder mer utan växlar. Och jag glömde ju helt bort att dö på en sten. Så det var dåligt. Blev det någon runda för dig?
WSB sa:Torsdagshappyuppsalaiter!
Jag kommer behöva hjälp av er inom kort. Det saknas ett par verktyg i min verkstad och jag ska byta ut en ram mot en annan på en stigcykel. Problemet är att jag saknar:
1. Vevlagerdragare för nya hollowtech. (Den lite större nya diametern)
2. Styrlagerverktyg. (För att få ut kopparna)
3. Bleed-kit för Reverb.
Jag skulle vara extremt galet tacksam om detta är något jag kan få låna av någon... Jag betalar gärna tillbaka tjänsten genom att bjuda på ett par finöl (eller fulöl om du är lagd åt det hållet, no shame)
:)
/DesperatP91
WSB sa:2. Styrlagerverktyg. (För att få ut kopparna)
WSB sa:1. Vevlagerdragare för nya hollowtech. (Den lite större nya diametern)
2. Styrlagerverktyg. (För att få ut kopparna)
3. Bleed-kit för Reverb.
+1s sa:Grymt fina bilder Loftberg!
Stånkan sa:Om du vill testa har jag ett DIY-verktyg, a laSånt där, fast köpt, har jag använt förut. De är toppen! Lånar gärna.
s sa:Vad var det för fel på sportbaren? För liten eller oätlig?
Men frågan är väl egentligen om det gjorde någon som helst skillnad efter uppladdningen innan cyklingen =)
s sa:Daniel vinner kommunalarbetarpriset. Han tittar på mer än han jobbar...
Herrgård sa:Ah, tackar! Hade av någon anledning fått för mig att starten var vid första grusvägen, typ precis när man kommit in i skogen från Högen.