Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Var ute en sväng nyss. Kan meddela att det här på fullaste allvar, och jag som relativt närboende till Lunsen, känner hyfsat stor olust just nu. 500*100 meter, tre helikoptrar och utom kontroll. Blåser dessutom snett hitåt.

Lite bilder jag slängde iväg innan röken stack för mycket...

IMG_20170731_191213.jpg

IMG_20170731_191219.jpg

IMG_20170731_194737.jpg

IMG_20170731_201851.jpg

IMG_20170731_194448.jpg

IMG_20170731_202852.jpg

IMG_20170731_204241.jpg

Angående paywall, det är tydligen så stort att det ligger som 3:e nyhet från toppen på Aftonbladet.

Senast ändrad:
Lite dubbla budskap i UNT-artikeln. Står att kl 21.30 var branden fortf inte under kontroll, men även att "brandförsvaret räknar med att ha kvar full styrka till midnatt och sedan trappa ner. Släckningsarbetet kommer dock pågå hela natten."
Låter ju lite som att de räknar med att ha kontroll snart, kanske får de ihop ringsystemet med slang inom kort (kl 20.15 återstod 400 m enl UNT).
Står även att inga byggnader är hotade.

Vinden har även mojnat till nästan stiltje, så det bör ju ligga till släckningsarbetets favör.

dnl, wtf. Inte bara arkeologi, vad är det för jävla minne? Har du satt ett larm eller?

Jobbigt läge där med branden.
Se de inte att det var 30x30 meter och att de hade den under kontroll i den förra SVT-rapporten?

s sa:
Jobbigt läge där med branden.
Se de inte att det var 30x30 meter och att de hade den under kontroll i den förra SVT-rapporten?
Det jag läst är att den fr början var 200 kvm men att den sedan växt till 100x500m kl 20-21 nångång. Men kan ju hänt att de fått kontroll sedan senaste unt-uppdateringen (kl 21.30).

Senast ändrad:
Har du aldrig cyklat med jojje? Illa! :(

Hoppas de får branden under kontroll så den inte sprider sig till bostadsdelarna. Vad är det som gäller med cykling i skogsbrandsdrabbat naturreservat?

Loftberg sa:
s sa:
Vilken tid är det som gäller imorgon Jojje?
Men vaf**, jag som kanske ska öla med en kollega imorgon. Jag vill ju också cykla med mannen som jag fortfarande inte vet om han ens faktiskt existerar :(

"Some say that it was him who trained Batman in the art of keeping a secret identity, and that he's afraid of ducks.. All we know is, HE'S CALLED THE JOJJE!"

Han existerar. Hittade honom provandes skjortor vid Gränby i lördags ;)

Herrgård sa:
Vad är det som gäller med cykling i skogsbrandsdrabbat naturreservat?
Jag vet inte om det är något särskilt som gäller, förutom det vanliga att man som allmänhet ska hålla sig borta från rök etc och inte störa arbetet. Misstänker att det gäller alla former av utövare. Men några restriktioner tror jag inte det finns. För ett par år sen fick jag faktiskt själv i form av cyklist, ringa in om en skogsbrand i just Lunsen, och visa brandkåren vägen. Då sades inget särskilt alls. Sen bör man väl för sin egen säkerhet och trevnad kanske undvika själva brandområdet även några dagar efteråt kan jag tänka mig. Jag tog en rejäl väg runt vad jag misstänkte var centrum för branden, och ändå var röken rejält tjock och frän. Så att cykla närmare vore nog direkt oklokt.

Men jag känner en av brandmännen som är insatt i den aktuella branden, så jag ska se till att fråga ut honom ordentligt sen!

Haha, vilket ståhej det blev av dnl:s arkeologi. Vet inte riktigt om jag kan få till nån cykling imorrn. Ska synka med familjen.

Håller också tummarna för att de får branden under kontroll så att den inte sprider sig ytterligare.

/Johan

Haha, jag har verkligen inte ett sånt minne så jag hade lagt in det i kalendern, men endast att jag skulle cykla med Jojje! Fattade ingenting själv, men efter ett tag ringde det någon liten klocka och jag backade ett år i tråden och såg vad som stod där ?

Har inte kollat kvällen själv än heller...

Branden verkar vara omringad och 'under kontroll' nu, tack och lov. Vilka kämpar, och snabb respons. Tror det var ett bra beslut att kalla in helikoptrar i ett så tidigt skede, och inte vänta på ett MSB-fiasko.

Dagens happy spotting skedde någon sekund efter denna bild, då WSB susade runt hörnet i full mundering. Undrar om han kände igen mig dock..en svarande nick fick man iaf!

IMG_20170801_175836.jpg

Jag kände igen dig precis när jag nickade, haha. Var helt slut, så saker och ting händer inte så fort i skallen just nu!

Bra dokumenterad happyspotting Loftberg :)

Blev tyvärr inte läge för nån cykling idag så jag blir tvungen att bryta mitt ett år gamla löfte till dnl. Tror även jag befäster min topp(botten?)position som den Uppsalacyklist som har mest happytrams per cyklad meter.

/Johan

JojjeM sa:
...
Tror även jag befäster min topp(botten?)position som den Uppsalacyklist som har mest happytrams per cyklad meter.
...

Jojje har 12170 tramsinlägg!!! Heeelt galet.

Jag har ju bara hunnit med 12098 tramsinlägg. Fan, jag ligger efter!
Nåja, här fick jag till ett till. Bara 72 kvar innan jag är ikapp...

s sa:
JojjeM sa:
...
Tror även jag befäster min topp(botten?)position som den Uppsalacyklist som har mest happytrams per cyklad meter.
...

Jojje har 12170 tramsinlägg!!! Heeelt galet.

Jag har ju bara hunnit med 12098 tramsinlägg. Fan, jag ligger efter!
Nåja, här fick jag till ett till. Bara 72 kvar innan jag är ikapp...

Juniorer. 13 288 inlägg. Plus ca 6 000 som Muerto. :)

Det beror ju på vilka sidor du surfar på under natten... Kanske stänker likt en inlåst tonåring på sitt rum

Tillbaka
Topp