Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Enligt instruktionerna skulle oljan hällas i innan dämparskaftet skruvades tillbaka och det är ju så svårt att hälla olja uppåt!
Luftningen hade alltså inte riktigt påbörjats...

Senast ändrad:
Kul rapporter.

Jag fortsätter att tvångsmässigt köpa gammalt junk, trots att jag inte ens cyklar :)

Idag knåpade jag ihop en tramshardtail av hetsjägarns gamla Tzar och grejer som blev över när Banditbygget spårade ur:

20170820_173730-01.jpeg

/Johan

ja, bilden var från innan vi plockade ur reboundskaftet. Trodde inte någon skulle plocka min lilla lögn där, men Mårten tog den direkt!

Snygg cykel! Hur många mtbs har du nu Jojje? 4st?

Roade mig med att plocka av underbenen i morse och montera gaffeln ihop igen, så nu funkar allt som det ska. Nu blir det till att börja om på noll och börja labba med tokens/tryck igen.

JojjeM sa:
Kul rapporter.

Jag fortsätter att tvångsmässigt köpa gammalt junk, trots att jag inte ens cyklar :)

Idag knåpade jag ihop en tramshardtail av hetsjägarns gamla Tzar och grejer som blev över när Banditbygget spårade ur:

/Johan

Stiligt! Känns bra att den används. På tok för rolig ram för att samla damm långt in i mitt förråd.

Blev en liten vända idag i Stensture. Vi har dragit en ny liten enduroish slinga, numera med ett litet drop på slutet. Försökte göra ett strava segment av den men banan var för kort. Synd då det hade varit kul att hetsa lite i den.

Försökte ladda upp en film från idag utan lycka så jag lägger den på min instagram istället för den som vill se den nya slingan: marcusjanlindholm

Marcusmedc sa:
Blev en liten vända idag i Stensture. Vi har dragit en ny liten enduroish slinga, numera med ett litet drop på slutet. Försökte göra ett strava segment av den men banan var för kort. Synd då det hade varit kul att hetsa lite i den.

Försökte ladda upp en film från idag utan lycka så jag lägger den på min instagram istället för den som vill se den nya slingan: marcusjanlindholm

Länkar direkt till insta, så Conan och de äldre gardet lättare kan hitta till klippet ;)
https://www.instagram.com/p/BYDzSNMgJgk/

Körde du branten ner mot grillplatsen? Rita gärna ut på en karta hur slingan går.

Shrue: rulla från monumentet förbi grillplatsen så ser du var spåren går in i skogen där.

Typ vid 180-gradaren på segmentet Maxjävlaattack

Skickar en snabb hälsning från Höga Kusten. Det ser verkligen mycket mer dramatiskt ut från vattnet än när man passerar med bil. Potential för cykling, om än i lite dödsigaste laget.
IMG_20170822_212103.jpg

Funkar kalas. Visst hade den kunnat få vara en liten smula längre men den är ändå betydligt bättre än min medium 29" Inbred. Och mycket roligare, Kanske rent av testar en kortare stam än 70 mm som jag kör nu.
26x2.8 fick plats med god marginal och känns riktigt funkis,

/Johan

Redan dags för lampa alltså. Känns som att sommaren försvann lite väl snabbt i år :(

Var en tur till Gozzis idag för att filma lite. Det blir ju lite roligare med olika vinklar, men satan vilken tid det tar att köra om ett segment 15 gånger :P

Nån som är sugen på att torsdagscykla med lampa? Funderar på att ta en sväng ikväll men kommer nog inte loss förrän framåt 19.30.

/Johan

Lampcykla låter ordentligt med mys, men jag får fortsätta nöja mig med hälsningar från Stadsgården.
IMG_20170831_164850-01.jpeg

Snart göra en räd i taxfreen på jakt efter alkoholfri öhl!

Nytt försöka att släpa mig ut. Nån som är sugen på gubbcykling med start inom nån timme eller så? Typ Nåsten men flexibel på den punkten.

/Johan

JojjeM sa:
s sa:

Synd. Det kanske blir en ny chans typ våren 2019 med min nuvarande cykelfrekvens.

Försökte stigleta lite och fick ihop en mix med bekanta och lite nya stigar i Nåsten.

/Johan
Våren 2019 låter jävligt bra. Ungefär då jag kommer kunna cykla i Uppsala nästa gång. Det bokar vi in tycker jag!

Provade mig på en jogg i centrala Stockholm idag medan vi låg till kaj. Betade av Skeppsholmen, Kastellholmen och G:a Stan. Intressant med ny jogging-mark!

Loftberg sa:
Våren 2019 låter jävligt bra. Ungefär då jag kommer kunna cykla i Uppsala nästa gång. Det bokar vi in tycker jag!

Provade mig på en jogg i centrala Stockholm idag medan vi låg till kaj. Betade av Skeppsholmen, Kastellholmen och G:a Stan. Intressant med ny jogging-mark!

dnleriksson kanske kan sätta ett larm. Han är ju bra på det.

Sightseeing per jogg lät tidseffektivt,

En plåt från slutet av premiumhällarna på dagens runda.
DSC_0006.JPG

/Johan

Inte konstigt att alla tycker det är jobbigt att cykla. Ni har ju glömt bakdämparen hemma!

Själv jobbar jag istället så här års. Lägger ändå upp en cykelrelaterad bild då det är maltkorn vi tröskar och dessutom i Hågadalen! Typiskt cykligt ?
20170829_152124.jpg

Förhoppningsvis kommer man ut någon gång om ett par veckor eller så.

Japp! Eller whisky förvisso... Kommer inte ihåg vilken sort det var just där.

Edit: läste på lite mer och vi odlar runt 200 ha whisky-maltkorn vilket kan resultera i 400000-500000 liter whisky som borde täcka Happys behov iaf!

Senast ändrad:
dnleriksson sa:
Japp! Eller whisky förvisso... Kommer inte ihåg vilken sort det var just där.

Edit: läste på lite mer och vi odlar runt 200 ha whisky-maltkorn vilket kan resultera i 400000-500000 liter whisky som borde täcka Happys behov iaf!

Gissar att det är Mackmyra som köper dom där kornen va??

Riktigt coolt yrke du har Daniel! Körde ner till Göteborg i helgen och såg ett stort antal tröskor ute på åkrarna, verkar som alla skördar samtidigt. Allra mest impad blev jag när jag när jag såg att några körde i mörkret igår, det var inte en CREE pannlampa dom hade monterat direkt :p Jävlar vilka lampor

Tillbaka
Topp