Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Gräsänkling så det blev en midsommartur i lunsen. Avslutades med en pytt och fulöl...
075612CD-F960-4B0E-82B1-3B5E56CC105E.jpeg
450E488A-9882-44AB-9839-27E05CA30158.jpeg
02ED1230-2405-4C1B-911F-A7566050BEBC.jpeg

Nu blev det en morgonrunda ändå. Men startade 7.30 så det kändes lite tidigt att styra upp något. Bjuder på hardtail, midsommarblomster och en övergiven bil i Lunsen!

A94DE08E-3C73-4E40-A0C3-64C65A378D05.jpeg

468703D6-5AD6-403A-B3AC-F4FF6C3167E0.jpeg

Tänkte köra en kort och lugn sväng i lunsen. Avfärd från ställverket 19.00.

Det blev ett jävla gnällande. Var det inte myggornas fel att vi inte kom upp för stenpartier så var det vattenbrist.

Men vi hade ändå en oväntad och mysig stund när Mårten tände en eld vid torpet och tog fram gitarren han haft på ryggen under hela turen. Två specialskrivna låtar framfördes: ”Sam Hill you are the greatest” och ”Why you can’t have Hans Dampf in the front”. Jag gjorde en tamburin av skinnet från en ekorre jag kört på och Ari spelade pinnar.

Bilden visar Mårtens kurvtagningsteknik medan Ari och jag stod vid sidan om och gnällde.

3D7C108F-B12D-462C-9986-2CD73D706D47.jpeg

Bedrövligt. Mårten är med och det gnälls för lite. Conan kom tillbaks!!! De här är inte flygfärdiga ännu. Hjälp!

Bedrövligt. Mårten är med och det gnälls för lite. Conan kom tillbaks!!! De här är inte flygfärdiga ännu. Hjälp!

Det är du som är Jedi master S. Kom igen, du får hänga på och visa hur det ska gå till!

En annan sak jag har funderat över, det äts väldigt lite Snickers och gifflar i skogen numera. Vadan detta? Jag inser att jag själv är medskyldig till detta, men vad är det som har hänt?

Edit: Förresten, sist jag cyklade med Conan gnällde han typ inget alls.

Det är du som är Jedi master S. Kom igen, du får hänga på och visa hur det ska gå till!

En annan sak jag har funderat över, det äts väldigt lite Snickers och gifflar i skogen numera. Vadan detta? Jag inser att jag själv är medskyldig till detta, men vad är det som har hänt?

Edit: Förresten, sist jag cyklade med Conan gnällde han typ inget alls.

Jag åt samma mängd kalorier som 3 snickers när jag kom hem, det är iaf bättre än inget och då slipper jag skämmas i skogen.

Ser otrevligt ut.

Funderar också på lite solognäll i eftermiddag. Förslag på tema? Tycker det börjar bli lite kallt, svensk sommar, baah, det var bättre förr.

Haft lite delar liggandes länge nog nu så beställde en On-One Big Dog-ram när det var rea, en kolfibergaffel, ett ss-kit och en dropper för ett tag sen och byggde ihop en ytterst neutral helstel ss för lek med dottern både hemma och på campingar och sånt man hänger på med en 6-åring! Ville ha en som inte stod ut så mycket så man vågar låsa den utanför husvagn och sånt. Praktiskt med nåt billigare än Stumpjumpern, men ändå roligt ??

Provkörde lite i Gozzis idag och de backarna, ss och mina ben är en rätt tuff kombo ?
Annars gick det ju rätt bra, men helstel är ju bra läskigt när det rullar på lite utför med några rötter och stenar. Enfingersgrepp på bromsen är ett måste om man ska lyckas hålla i sig!

20200713_192011-02.jpeg

Haft lite delar liggandes länge nog nu så beställde en On-One Big Dog-ram när det var rea, en kolfibergaffel, ett ss-kit och en dropper för ett tag sen och byggde ihop en ytterst neutral helstel ss för lek med dottern både hemma och på campingar och sånt man hänger på med en 6-åring! Ville ha en som inte stod ut så mycket så man vågar låsa den utanför husvagn och sånt. Praktiskt med nåt billigare än Stumpjumpern, men ändå roligt ??

Provkörde lite i Gozzis idag och de backarna, ss och mina ben är en rätt tuff kombo ?
Annars gick det ju rätt bra, men helstel är ju bra läskigt när det rullar på lite utför med några rötter och stenar. Enfingersgrepp på bromsen är ett måste om man ska lyckas hålla i sig!

Visa bilaga 429406

Sweet. Fostrande med ridgid om inte annat.

Tänkte cykla kort och långsamt på torsdag. Lunsen, men kan även tänka mig Gozzis då jag aldrig varit där.

Tack! Speciellt för en som endast cyklat fs hela karriären! Ägde ju en ht ett tag, men jag är en fs-människa så den gick inte mycket riktig skog. Kände bara att jag villhövde en lekcykel nu och kul att bygga lite!

Blev riktigt kort och framförallt långsamt då jag körde några vändor i Hästskon idag.

Är man gammal och trött så får man ta till lite materialdoping. Ny gaffel och nya däck gjorde susen.
Nya SID:en kändes tokbra, följsammare över småstöket men håller ändå emot riktigt bra när det behövs utför. Styv som attans också och lätt. Galet lätt. Fem tonifiskar av fem möjliga: ?????
Däcken kändes superbra de med. Har iofs bara Ardent Race och Ikon att jämför med i närtid men jösses vilket grepp. Ardent och Ikon är ju ett skämt i jämförelse. Barzo rullar dessutom minst lika bra.
Var ett tag sedan jag körde DHF i skogarna men jag är inte helt säker på att de har mer grepp åtminstone inte med hänsyn till bredden och dagens underlag, torrt, hårdpackat och rötter på skrå. På löst gräver säkert DHF ner sig bättre med sina biffiga kant-dobbar.
Barzo skall dessutom ha bra grepp även i vått. Skall bli spännande att testa. Kanske.
Fem tonfiskar även där: ?????
Kan bli avdrag på några stjärtfenor om de gör bort sig i vått.

Mitt Knä får bara tre tonfiskar, ???. Kändes dock tillräckligt bra för att våga trycka på lite.

Gnällde inte ett skvatt på hela turen. Underkänt: ?

IMG_2242.jpeg

Det var så barnsligt roligt att cykla igår så jag planerar att stick ut på en tur även idag. Någon gång efter lunch tänkte jag. Plantskolan-torpet och södra vändan om jag orkar, typ.

Någon som är sugen på att hänga med?

Tillbaka
Topp