Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Camelbak.se?

IMG_20200918_194659.jpg

Hej,
Jag ska cykla imorgon runt kl 13. Tänker utgå från Flogsta och rulla teknisk stig till fäbodarna, mtb banan i södra Gottsunda/Sunnersta, Ulleråkeråsen och hem. Cyklar alltid själv men kan tänka mig testa på sällskap.

/Helge

Låter som en bra plan. Imorgon är jag dessvärre upptagen. Blir någon form av cykling på söndag hoppas jag.

Jag cyklade Lunsen ikväll i Lampsken och det var en övernattare i torpet. En märklig figur.
Märkligt att rulla runt där i mörkret. Allt ser väldigt annorlunda ut i mörkret....

Tangentbordscykling är också cykling va?
Nästa helg blir det Åre, tror jag, någon som ska dit och vill hänga på Grädda? Bra bullar där...

ps. Kan bli, andra, bullar i Lunsen imorgon. Eller Nåsten. Eller inget alls. Vi får se. ds.

ps2. Lunsen med pannlampa... åh nu blev jag nostalgisk!

Senast ändrad:
Hej,
Jag ska cykla imorgon runt kl 13. Tänker utgå från Flogsta och rulla teknisk stig till fäbodarna, mtb banan i södra Gottsunda/Sunnersta, Ulleråkeråsen och hem. Cyklar alltid själv men kan tänka mig testa på sällskap.

/Helge

Ändrade planer...Frun vill med och cykla i skogen, vilket inte händer ofta, så det gäller att ta tillfället i akt. Återkommer om jag söker sällskap imorgon istället.

/H

Fint kanelbak med Aribr idag!

Började turen vid Flogstabageriet, Ari letade freeride lines!
Brekkans lines.jpg

Sedan bar det av mot Nåstens konditori, där fanns fina möjligheter att knåda deg!
IMG_20200919_153204.jpg

Dessvärre fick Ari närkontakt med pärlsocker i en bullkista..
Brekkan Bullkista 1.jpg

Och det resulterade i minibullar på innerbenet... Fint att ta med till dagis kanske?
Brekkan minibullar.jpg
Baket avslutades vid högby hatt, där ytterligare en bullkista skördade sina offer..
Brekkan bullkistan.jpg

Summa kardemumma: En bra bakdag med några brända bullar här och där, men det är tydligt att Freeridesverige lever!

Senast ändrad:
Nice, var är det? känner inte igen mig...

Förresten gick det utmärkt att äta bullar i Lunsen idag, och plocka blåbär, helt utan cykel - radikalt! Stötte även på en grinig Conan som tydligen irrat runt och gnällt för sig själv i en timme.

Allt i sin ordning alltså.

ikväll blir det tangentbordscykling på Happy och Pinkbike med en avstickare till Vital via Ridemonkey

Fint kanelbak med Aribr idag!

Summa kardemumma: En bra bakdag med några brända bullar här och där, men det är tydligt att Freeridesverige lever!

man måste knäcka några ägg för att göra en plåt bullar.

Fina bilder!! Där det droppas, brukar det vara så där mycket lösa stenar längst ner? Ser ju nästan flyttade ut? Har inget minne av att jag cyklat över dem nångång...

BTW, har du lyckats cykla upp där än Martin? Du pratade om det för flera år sedan vet jag ??

Fina bilder!! Där det droppas, brukar det vara så där mycket lösa stenar längst ner? Ser ju nästan flyttade ut? Har inget minne av att jag cyklat över dem nångång...

BTW, har du lyckats cykla upp där än Martin? Du pratade om det för flera år sedan vet jag ??
Har gjort ett halvdant försök att komma upp men nej, det gick inget vidare.. nästa bullbak kanske jag provar igen då förväntningarna fortfarande finns!

Vi lade dit några stenar, nu är det väldigt hoppvänligt!

Istället för att baka bullar blev det en sväng i Gozzis med två glada gossar från UA stigcyklister, something something darkside.

Jag har cyklat racer idag. Borstade bort lite spindelväv först och sen dog jag i blåsten. Min kondition efter ett väldigt klent cykelår och två månader i tröska och traktor nu är inte på världselitnivå längre ?
Avslutade nästan hemma med punka som jag nog fixar inför nästa runda som förmodligen blir om 2-3 år om jag ska följa mitt schema sista 7 åren ?

Just ja... Inga bullar hade jag med heller! Ingen öl heller för den delen. Testade en gel som låg i väskan på cykeln, men den gick ut 2016 och var till hälften i fast form så kändes sådär så den vände i munnen och hamnade i diket ?? Johan som jag cyklade med sa innan han hörde datumet att nu blir det raketfart! Jag tänkte genast på en annan typ av raketfart om jag ätit den...

Testade cykelleden längs Gula stigen. Bitvis utmanande i det hala för mig men kul. Kommunen var i full gång och byggde några små broar. Kul att de satsar o bygger vidare.

Svängde förbi föräldrarna på vägen hem och åt en bulle också.

Testade cykelleden längs Gula stigen. Bitvis utmanande i det hala för mig men kul. Kommunen var i full gång och byggde några små broar. Kul att de satsar o bygger vidare.

Svängde förbi föräldrarna på vägen hem och åt en bulle också.

Broar? Vad kommer härnäst tro, linbana?
Dikena är ju bland det som är roligast =(

Däremot kan de gott ta bort alla decimeterlånga stubbar efter slyröjningen. De är farliga på riktigt.

Broar? Vad kommer härnäst tro, linbana?
Dikena är ju bland det som är roligast =(

Däremot kan de gott ta bort alla decimeterlånga stubbar efter slyröjningen. De är farliga på riktigt.

gissar att de inte vill att blöta områden ska köras sönder. Håller med om stubbarna, får kanske ta en promenad med handsågen någon dag. Skulle även behöva schnitzlas på vissa ställen där de inte fått upp skyltar.

Tjena
På väg till Jämtland för att mööörda stackars älgar så stannade jag verkligen inte till och cyklade i Lunsen. Träffade ett gäng från Uppsala Stigcyklister på parkeringen, de fick cykla själva, jag ville kunna åka vidare rätt snart.
20201010_130813.jpg

En timmes njutning på vägen, superkul!

Tjena
På väg till Jämtland för att mööörda stackars älgar så stannade jag verkligen inte till och cyklade i Lunsen. Träffade ett gäng från Uppsala Stigcyklister på parkeringen, de fick cykla själva, jag ville kunna åka vidare rätt snart.
En timmes njutning på vägen, superkul!

Fick du några bullar?

Saxat från Uppsala Stigcyklister: ”Hej alla! Idag anordnar Scouterna Björnkampen i Djupviken (Morga). Det betyder att det kommer röra sig mycket folk och speciellt barn runt det området. Så cykla försiktigt och maxa inte i Morga idag, speciellt nerför, reverse hellclimb). Ha en fin söndag!”

gissar att de inte vill att blöta områden ska köras sönder. Håller med om stubbarna, får kanske ta en promenad med handsågen någon dag. Skulle även behöva schnitzlas på vissa ställen där de inte fått upp skyltar.
Körde förbi där nyss, typ en doserad träramp för att inte komma ut på gula i hög fart, snygg lösning , lite bikepark känsla :)
Håller med om stubbarna, det finns även en kamoflerad sniper sten precis i pedalhöjd som borde flyttas/märkas. Annars superkul att kommunen jobbar på. :)

Haha, ja den där stolpen måste ett stolpskott satt upp! Som tur är har man ju inte direkt mycket fart där så den är ju inget problem. Men den skulle ju gärna kunna ha placerats någon meter åt sidan! Men riktigt kul med nya terrängcykelleden, den har dom fått till bra!

Tillbaka
Topp