Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Jag trodde arbetsnamnet var Nya Gottsunda? Överhörde det på en restaurang i helgen..

Håller på med ett litet experiment också.. Jag hade glömt av hur jobbigt det är med snö som fastnar i bromsoket när man kör i "puder" och utanför stigarna (något jag aldrig skulle göra i ett naturreservat). Problemet för egen del är primärt bak där öppningen för klotsarna ligger riktigt bra till i framhjulets snöslunga.

Så printade dessa lite snabbt:
Visa bilaga 527218
Stödmaterialet är kvar på bilden så det ser lite shady ut..

Men monterat och klart ser det bättre ut, om än något skumt fortfarande. Borde printat i svart istället.

Visa bilaga 527219

Upplever inte direkt något problem fram, men vad fan.. lika bra att gå all in.
Visa bilaga 527220

Får se om det blir premiär ikväll, minus 17 är inte superlockande..

Snyggt! Egen design?

Hur yttrar sig problemet, klotsarna går inte tillbaks eller?
Har gamla Hope M4 men är obekant med problemet eftersom jag inte cyklat så mycket puder.

Snyggt! Egen design?

Hur yttrar sig problemet, klotsarna går inte tillbaks eller?
Har gamla Hope M4 men är obekant med problemet eftersom jag inte cyklat så mycket puder.
Japp, slängde ihop en snabbdesign för att se om det blir bättre. Fungerar det gör jag något snyggare!

Klotsarna går inte tillbaka fullt ut och snön som samlas smälter -> Det låter från skivorna + att om man inte bromsar på ett tag blir det is -> när du ska bromsa igen tar det några meter innan skivorna biter igen.

Så vi får la se hur det fungerar! Blir inte cykling på den idag, blir lite trial på närmsta skolgård istället. Ingen fartvind som kyler ner då, stod minus 16 i bilen när jag parkerade precis.. Men skolgården borde vara hyffsat snöfri!

Frostigt och lättcyklat i Nåsten ikväll.
Fick sällskap en bit på TT:n av en trevlig herre på en Transition Spur. Vill minnas att han hette Mikael.
Jag är 100% säker på att ha sa Transition Spur men är osäker på namnet. Fokus på rätt saker!!!
Kul var det i alla fall.

Fick sällskap en bit på TT:n av en trevlig herre på en Transition Spur. Vill minnas att han hette Mikael.
Jag är 100% säker på att ha sa Transition Spur men är osäker på namnet. Fokus på rätt saker!!!
Kul var det i alla fall.
Jodå! Både rätt på namn och hoj! Jäkligt kul med sällskap i mörkret. Hoppas resten av turen var till belåtenhet!

Kul var det i alla fall.
Jodå! Både rätt på namn och hoj! Jäkligt kul med sällskap i mörkret. Hoppas resten av turen var till belåtenhet!
Kul, jag har också råkat på "den trevliga herren" Mwikner i Nåsten :) Det var i sensomras och jag trodde först att det var en älg.. Men visade sig vara en trevlig cyklist som också hade hittat en ny slinga i skogen!

Må hända, nu är du lokalkänd på ett nationellt forum som trevlig i alla fall! I en tråd som drivs av gnällgubbar och Mårten. Mårten är något alldeles extra. Lite utav en favorit faktiskt.

Edit: lutar du också cykel Mwikner?

Det är Mårten R du pratar om nu va?
Haha.. #burn

Blev lite cykling i sista minusgraden igår kväll. Nu är det ju slaskigt..

Screenshot_20211209-204852_Messenger.jpg

Må hända, nu är du lokalkänd på ett nationellt forum som trevlig i alla fall! I en tråd som drivs av gnällgubbar och Mårten. Mårten är något alldeles extra. Lite utav en favorit faktiskt.

Edit: lutar du också cykel Mwikner?
Lutar, eller luftar? Trevligt att klassas som trevlig. Det är väl så gubbar i skogen är? I alla fall de jag stött på i lokala skogarna. Synd att helgen bjuder på blötväder, annars hade jag nog varit ute.

Man lutar cykeln mot något och tar ett foto av ekipaget och dess omgivning. Tror det var Loftberg som uppfann konceptet, eller åtminstone gav det ett namn och kultiverade det.
Haha! Ja, det hör till sporten! Jag brukar få höra av min kära sambo att jag tar fler bilder på cykeln än på henne.

Tog en kort sväng i Lugnet och lilla svängen i Granebergsskogen. Torrt och isfritt under snön, konstigt nog. Trodde det skulle vara isgata när det fryste på efter blötan.

Idag besökte jag Nåsten. Ni vet den där skogen där cyklar växer? Passade på att skörda denna från ett fallet cykelträd. Vill ju inte att den faller till marken och blir dålig..

20211228_121115.jpg

Nästa steg är vår, så man kan slippa den skiten. Men ventilhattar kör jag alltid! De är ju cnc-frästa och blåanodiserade, med inbyggt ventilverktyg! Mer hightech än så blir det ju inte.

Efter en skum och lång pnemuthorax-åkomma [1] kom jag ut på cykeln för första gången sedan i höstas och jag kan konstatera några saker:

-jösses så skönt att vara frisk(?) igen!

-jösses så halt det var, jag stod över mina IceSpiker till förmån för Nåstens hällar och rötter, men jag kom inte ens upp dit?

-jösses så gravt otränad man blir av att inte träna? minsta motlut tog precis all fart av mig

-jösses så kallt det blir om tårna när blodcirkulationen blivit kass, trots bra skor och varma strumpor är tårna iskalla och missfärgade nu

[1] Jag gjorde en nödvändig helrenovering av näshålan med en dubbelsidig FESS (städning av bihålorna där alla störande mjukdelar tas bort) och borttagning av nedre näsmusslorna på båda sidorna. Operationen gick jättebra, men något oknytt kröp in den vägen (troligen) under tiden utan slemhinnor, eller så blossade min gamla TWAR upp igen. Hur som ville varken lungor eller hjärta jobba på som de borde fram tills nu. Men nu är det fart igen!???

Tillbaka
Topp