Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Ni missade en grym tur (eller inte).

20221117_200728~2.jpg

20221117_200856~2.jpg

/J

Alltså, tycker det är misstänkt mycket "aw" i den här tråden. Lite som när @Conan arkivarien skyller på att han inte kan hitta sina ventilhattar.

Tänker nog försöka ta mig ut en liten sväng om det inte är allt för hemskt väder,

/J
Det kan han inte. Har sett det själv med egna ögon. Hopplöst fall

Tror det blir AW ikväll också

Det gick inte fort, det var inte vackert (själva cyklingen alltså) och en hel del walk of shame över spängerna efter jag halkat av en av de första, men jag kom i varje fall ut i skogen. Ibland får man fira de små segrarna. Rätt ensam, ett par hjulspår av en betydligt duktigare cyklist än mig av spåren att döma, ett fåtal fotspår.
B9DC0191-4BC7-4758-8508-42FF4D6B9816.jpeg

En fråga för en som för stunden inte har särskilt bra koll på varken cykling eller kommunala förändringar i Uppsala-trakten. Hur fortskrider de evigt föränderliga planerna på utbyggnaden av 'Södra staden'? Vad är det senaste? Eftersom Beelzebub Pelling är kvar vid rodret får man förmoda att här fortsättningsvis planeras för glatta livet för både spårväg och grusade skogsstigar? När både Hellas och ÄGB ständigt kastas upp på tapeten, är det inte utan att man undrar lite över statusen på Lunsens framtid...

Det ska ju byggas och spåvägen blir nog också av. Sen räknar jag med att de flesta stigarna kommer tillgänglighetsanpassas så MTB kan man nog glömma. Passa på!

Måste jag adressändra här eller? Har flyttat och härmed insänder jag min adressändring.

I praktiken så kommer jag fortsätta spana här och hålla mig ifrån att cykla i Uppsala som vanligt. Kan hända att jag gnäller lite i tråden, för att hålla er glada.

Här på bästkusten så har jag blivit utlurad av en annan tidigare Uppsalabo som en del av er nog känner igen.. hans internetcykling uppges vara topp 10 i världen och han kan mer om cyklar än din lillebror. Mannen, myten, legenden… Shrue

Du måste fylla i alla blanketter du kommer över och sedan skicka dem till Conan för arkivering. När de väl är insorterade i färgordning (eller hur fan de nu skall ordnas) så är du fri att internetcykla bäst du vill.

Du måste fylla i alla blanketter du kommer över och sedan skicka dem till Conan för arkivering. När de väl är insorterade i färgordning (eller hur fan de nu skall ordnas) så är du fri att internetcykla bäst du vill.

Ska väl kopieras i tre exemplar och attesteras också. Glöm inte att du behöver en blankett för att kunna kvittera ut blanketterna.

Körde MTB-banan i lugnet. Bitvis blött. Needless to say så ska man nog vänta med Lunsen och Nåsten till det torkat upp.

6E28EF2F-9AEF-4AAB-9AA1-06686CF919DF.jpeg
52FC3ADF-04EB-4614-A01B-2C6B7C8F0593.jpeg

Måste ju vara barn som gjort det i ungdomligt oförstånd. Kan ju inte vara vuxna människor.

Det blir ingen 1:a maj-cykling i år va?

Ute och demonstrerar mot randocykling då.

Idag var jag i Enköping och hojade MTB-banan i Gångsta. Kanske inte värt om man inte har något annat ärende men dottern var hos en kompis i Örsa så då passade jag på.

Karta
2CC63867-81F8-4881-AD85-4CFCB387A70F.jpeg

Typisk stig
E99728B2-A808-42D5-8744-07866428B581.jpeg

Fanns t o m med ett drop som skulle passa @Mårten
1B627BC2-C7CC-41B9-A2BA-5E7B424ABA88.jpeg

Hej hej, finns det något aktivt onsdagscyklingsforum för uppsala här på happyride? Vore förstås kul med torsdagscykling också, men onsdagar passar bättre.

Hej!

Onsdagscyklingstråden har inte varit aktiv på många år men vi brukar inte vara så nogräknade med vilken veckodag det cyklas här utan det är främst av tradition som tråden heter Torsdagscykling. Vi cyklar alla dagar, om andan faller på. Vill du ha sällskap en onsdag så släng gärna ut en blänkare här om du känner för det.
Annars finns det minst ett par grupper på Facebook som avhandlar cykling i Uppsala men jag har inte sett så mycket aktivitet där heller i år.

Hej!

Onsdagscyklingstråden har inte varit aktiv på många år men vi brukar inte vara så nogräknade med vilken veckodag det cyklas här utan det är främst av tradition som tråden heter Torsdagscykling. Vi cyklar alla dagar, om andan faller på. Vill du ha sällskap en onsdag så släng gärna ut en blänkare här om du känner för det.
Annars finns det minst ett par grupper på Facebook som avhandlar cykling i Uppsala men jag har inte sett så mycket aktivitet där heller i år.
Okej, jo jag tänkte om det fanns regelbundet cyklande man kunde haka på. Har sett de där sidorna på facebook men har pausat mitt konto där för obestämd framtid. Så då hänger jag väl här då :)

Okej, jo jag tänkte om det fanns regelbundet cyklande man kunde haka på. Har sett de där sidorna på facebook men har pausat mitt konto där för obestämd framtid. Så då hänger jag väl här då :)

Om du vill ha sällskap får du jaga på folk här. Lär nog dröja annars.

Kraven för att utlysa en gruppcykling här är att man kan hitta på en tid och plats. Svårare än så är det inte. Man behöver inte leda den själv om man inte vill, alltid är det någon som har en stig att dela med sig av. Det brukar lösa sig.

Hmm, egentligen behöver man inte ange tid eller plats heller.

Man behöver vid närmare eftertanke inte ens vara med själv…

Tillbaka
Topp