Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Okej, jo jag tänkte om det fanns regelbundet cyklande man kunde haka på. Har sett de där sidorna på facebook men har pausat mitt konto där för obestämd framtid. Så då hänger jag väl här då :)
För cykelsugna happyiter utan FB, men tid över på torsdag, kan meddelas att Uppsala Stigcyklister kör gruppcykling enligt nedan:

Screenshot_20230502-123646~2.png

Är nog bara att dyka upp.
Risk att jag missar eftersom Conny slarvat bort mina ventilhattar.

/J

Haha, nej, inget metspö.

Förresten nån som vet vad det är för led som markerats med "senapsgulorange" i västra Nåsten. Ser ganska ordentligt och nygjort ut, men inte ett dugg cykelvänligt. Försökte följa en bit (till fots) men hamnade i blötmark och fick vända.
20230504_211439.JPG

20230504_211925.JPG

Bilderna tagna typ här:
Härnånstans.PNG

/Johan

Dåliga nyheter. Det är torsdag.

Tänker ge mig ut på årets premiärtur i Nåsten om någon stund eller så. Skulle tippa på att jag passerar kung Björns vid 12:00 i sakta mak.
Häng gärna på! Det kommer gå långsamt. Jättelångsamt.

EDIT: Ändrade tiden. Så snabb iväg är jag inte...

Senast ändrad:
Dåliga nyheter. Det är torsdag.

Tänker ge mig ut på årets premiärtur i Nåsten om någon stund eller så. Skulle tippa på att jag passerar kung Björns vid 12:00 i sakta mak.
Häng gärna på! Det kommer gå långsamt. Jättelångsamt.

EDIT: Ändrade tiden. Så snabb iväg är jag inte...

Trevligt initiativ.
Synd att jag 1, upptäckte det försent, 2. var upptagen med annat och 3. drabbats av en konstig muskelbristning (sannolikt Conans fel).

Annars så...

/Johan

Trist där med muskelbristing =(
Kom på lite sent att jag ville cykla. Blir nog en ny chans till helgen. Jag är rätt flexibel vad gäller tid så om någon är sugen på lite gruppcykling kom med förslag på tider!

Söndag morgon/FM funkar för mig. Nu blev jag nyfiken på hur sakta @s kan cykla.

Jag kan vara på om starten inte blir för sen eller för tidig utan alldeles alldeles lagom.
Jag har inbillat mig att jag en gång kunnat trackstands.

Kan vi inte köra jaktstart i Lunsen. Jag börjar cykla 07.00, s 10.00 och Mårten en alldeles alldeles lagom tid. Den som träffar på någon vinner.

När jag scrollar igenom flödet och upptäcker att min partner in crime när det kommer till att 'cykla så lite det bara går', postat inte bara ett, utan TVÅ inlägg med fejkade cykelleenden..ja då blir jag bara tvungen att gräva fram något riktigt gammalt. Bara för att bevisa att vi visst inte cyklar så mycket! Något jag bort gjort redan 25 februari, när det bar av.

Hur mycket snö kan det vara i Lunsen? Ja men så HÄR mycket så klart!
20230225_122142~2.jpg

20230225_123034~2.jpg

Tur man hade med sig en grovjobbare, så jag kunde fokusera på viktigare saker medan dnl högg klabbar.
20230219_134331~2.jpg

Så klart.
20230225_135036~2.jpg

Vi stannade inte vid veganhyllan på Ica direkt...
20230225_135300~2.jpg

Photoshoppat bort alla eventuella cyklar som jag tidigare lyckats photoshoppa in. Klistra även in lite snö och blå himmel. Och en svartklädd nordupplänning.
20230225_145206~2.jpg

Prognosen för dagen var kuling och mulet. Vi var rädda att få slåss mot vältande träd. Istället var det tämligen vindstilla, uppsprickande till klart och perfekt knarrig temp under sulorna. Vi båda var minst sagt positivt överraskade.
20230225_145412~2.jpg

Och här sitter jag nu och drömmer mig tillbaka till skogen och Photoshop, i väntan på att börja lasta kol i Lettland... En något försenad RR är fortfarande en RR, med eller utan cykel. Utan är så klart att föredra.
PXL_20230519_150729268~2.jpg

Jag vaknar tidigt så kom överrens om tid du och F.
Jag lever i samma illusion så du vinner med alla säkerhet.

Vi kör lite vinterkräksjuka här hemma. Hoppas att jag klarar mig men kanske måste lämna walkover beroende på läget.

Vi kan starta 10 också, är vi Lunsen så går det snabbt för mig att cykla hem om ni vill köra längre.

Körde ihop sig lite. Frugan behövde iväg på jobb tidigare än jag trodde. Jag behöver ge mig ut i ottan så kanske nästa gång.

Äschdå.

Vi kan starta senare om du vill Mårten?
Mitt cykelställ är ockuperat så jag måste cykla ut. Tar ett par timmar. Minst.

Det blev en lagom lång tur i väl avvägt torsdagstempo. Torrt och fint!

Dagens kanske bästa bild.
tempImageVo2Mcp.jpg

Tänk vad några kanelgifflar kan göra för humöret.
tempImageQG3n8T.jpg

Kotten är större i verkligheten och är ett av stigens svåraste hinder. Bäst att ladda...
tempImageLXxD4h.jpg

Tillbaka
Topp