[Torsdagsrajd] - Hellas - 8/7

cruxet

Aktiv medlem
Hittar inget om en torsdagsrajd den här veckan, jag är gräsis och vill ut i skogen, köra slut på mig och sen dricka öl

18:30 HBB
21:00 Öl på Göteborg

Ytterst eventuellt kanske jag kan tänka mig att göra rajdpremiär (ever) imorgon... Tveksamt dock, vet inte om jag måste jobba lite övertid och tveksamt om hinner dit till 18:30 med. Slutar jobbet vid 18...

racemouse skrev:
-------------------------------------------------------
> Ytterst eventuellt kanske jag kan tänka mig att
> göra rajdpremiär (ever) imorgon... Tveksamt
> dock, vet inte om jag måste jobba lite övertid
> och tveksamt om hinner dit till 18:30 med. Slutar
> jobbet vid 18...

Det är bara att slå näven i bordet, kräva högre lön, samt att du skall gå tidigare varje tisdag och eventuellt andra kvällar enligt "happy schema".

Kan vara så att jag är lite för snorig för att orka cykla så mkt.. kanske tar med mig finkameran och övar lite på att fota actionbilder om det är någon som har lust att bli förevigad.. eller kanske testa HD-filmfunktionen.. om jag hinner.. har ett sent möte i eftermiddag. well well.. vi får se!

garpa skrev:
> Kan vara så att jag är lite för snorig för att
> orka cykla så mkt.. kanske tar med mig finkameran
> och övar lite på att fota actionbilder om det
> är någon som har lust att bli förevigad.. eller
> kanske testa HD-filmfunktionen.. om jag hinner..
> har ett sent möte i eftermiddag. well well.. vi
> får se!

Klart du ska komma!

tomcaten skrev:
> ps var ligger göteborg?

Göteborg är en liten restaurang/pub som ligger ca 200m från HBB, vid kanalen i hammarby sjöstad

Barabingbaraboom skrev:
> Jag och min knarkande cykel hakar på.

Den knarkar inte den knakar!

Det här med köttsår är ju alltid lite spännande så jag lägger en kort resumé kring mina egna klanterier i sammanhanget under dagens annars mycket trevliga tur.

I badbergskrokarna fick jag för mig att jag minsann kunde ta mig upp för ett av de där brantaste partierna där även ni som kan cykla "på riktigt" åtminstone mellanåt yttrar "fuck it" och kliver av för att leda upp cykeln. Jag kom väl ungefär ingenstans innan jag fuckade upp och lyckades trycka min egen tyngd via största framklingan rakt in i höger vad. Det gjorde inte speciellt ont så jag blir lite småchockad själv av att det blev ett så djupt sår.

Nacka Närakut bistod förtjänstfullt med söt sköterska, kort kötid och cykelintresserad läkare (jag tipsade om happy) som fick veva runt med tandborste för att göra rent (typ samma behandling jag förstått att Aron fick utstå i tisdags) och sedan sy ihop det hela i "dubbla lager". Ett lager för att få ihop musklerna musklerna och sedan sju yttre stygn för att få ihop huden.

Ingen fara, men nu börjar det faktiskt göra lite ont när bedövningen släpper. Får inte bada på 1,5 vecka, men cykla fick jag göra igen efter bara någon dag.

Tack till hela gruppen för hjälp att tejpa ihop såret ute i skogen (fantastiskt att det fanns en kompress med i någons rygga, tack!) och att Stizze och Barabingbaraboom tog sig tid att följa mig ut ur skogen och sätta mig i en taxi. TACK!

Vad rekommenderar Happy för bash guard förresten? :)

För den splatterintresserade (Varning för starka bilder! haha)
34481_405534627260_541152260_4910501_5862423_n.jpg ht=540

35812_405535182260_541152260_4910503_2171639_n.jpg ht=720

42Hz skrev:
> Fysatan!!! Gott det gick bra trots allt!
>
> Nu skall jag försöka förtränga dom där
> bilderna....

ja, visst fan ser det grisigt ut? att trösta sig med är att en lårkaka gör tusen gånger ondare och att skiten ju läker. jag är förvisso garanterad ett macho-ärr och måste nu enbart försöka ljuga ihop en så tuff story som möjligt to go along with it.

ser ut som att du blev attackerad av en svärdförsedd ninja! hoppas det läker snabbt!

tack alla för en i övrigt grymt trevlig tur! jag var nog den enda som uppskattade att få vila lite när ni lagade punkor. ölen i göteborg är god!

Förlåt! Allt är mitt fel. Jag skulle aldrig nämnt det där om att jag aldrig behövt använda förstaförbandet som jag alltid släpar runt på. http://happymtb.org/forum/read.php/1/1444707/1444878#msg-1444878

Tack annars för en trevlig tur. Kroppen är rejält trött efter att ha kört över sin kapacitet hela vägen. Till sist fick jag fixa en egen punka för att komma undan.
Note to myself: Kontrollera att pumpen funkar innan du skickar iväg resten av sällskapet. Tack Christer för lån av pump.

Stumpy skrev:
> Förlåt! Allt är mitt fel. Jag skulle aldrig
> nämnt det där om att jag aldrig behövt använda
> förstaförbandet som jag alltid släpar runt på.
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1444707/14448
> 78#msg-1444878

Och jag skulle aldrig ha sagt det där om att stereo borde ha en bash förra veckan... : )

Fan, rätt underligt att man har en så vass del som bara sticker rakt upp mot vaden egentligen? Borde ju liksom vara förbjudet....

Stereo: Gnarly. Hoppas det läker fort.

Här är lite filmer från idag. Jag tar inget ansvar för att vissa känner sig yra efter att ha kollat dessa. Skak, skak, sväng, sväng, flås, flås.... De är inte så långa i alla fall. Mycket nöje.

Obs! Utsikten till höger äger.

/Martinpetter

Exodus!
Men en tröst kanske är det faktum att en "vanlig" (läs normalstor) vad hade halverats av ett sådär stort sår, på dej ser det ju ut som en liten skråma...

Krya!

Tjockt coolt, stereo! Jag är mäkta imponerad och en smula avis. Jag hoppas du kom till akuten med silvertejp runt vaden?`;)

Det där är ju helt klart det tuffaste såret i år iallafall, när storyn berättas behöver du ju inte nämna att du var påväg uppför, blir genast ännu tuffare så ;) jag snor bilden för att tuffa till min blogg lite! :)

Skönt att det läker såpass snabbt ändå, hoppas du inte får några jobbiga känningar med stygnen och kan hänga med ut snabbt igen! Nu kommer den svåraste delen i rehabiliteringen, att dodge'a sambos oroliga blick och övertyga att sporten inte är farlig.. ;)

krya på dig!

Usch, saftigt sår där.

Jag kom iväg lite senare och tog en solorunda. Försökte köra John Bauer men svängde för girigt och körde lite annat irr som vanligt. Fördelen med det är ju oftast nya stigar. Blev fast i 10-myggbett-i-minuten-land ett tag.

Fin kväll!

20100708545_x.jpg

20100708555_x.jpg

Stumpy skrev:
> Förlåt! Allt är mitt fel. Jag skulle aldrig
> nämnt det där om att jag aldrig behövt använda
> förstaförbandet som jag alltid släpar runt på.
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1444707/14448
> 78#msg-1444878

är väl medveten om dessa inlägg och jag funderade på dem precis innan rajden igår och funderade på om jag skulle ta med mig något sådant ut i skogen själv. kom ju väldigt lägligt till pass att du hade med dig dock! nu blödde ju mitt sår egentligen märkvärdligt lite, så det var ju inte direkt skillnad på liv och död - har man otur så kan ju dock även ett mindre sår blöda så mycket att man mer eller mindre behöver något att stoppa blödningen med så man kan ta sig ur skogen.
tack för din assistans och din välpackade väska! :)

Rippa skrev:
> Tjockt coolt, stereo! Jag är mäkta imponerad och
> en smula avis. Jag hoppas du kom till akuten med
> silvertejp runt vaden?`;)

haha. det är ganska lätt fixat om du vill testa.
Recept:
- ingen bash guard
- någorlunda välslipad sramklinga i tyskt qualitätsstål
- det underlättar om man är tung, gärna åtminstone lätt överviktig (du kan kompensera med tung väska kanske?)
- kör så okontrollerat som möjligt (behöver inte gå fort) och fippla nervöst ur enbart ena spd-pedalen och dessutom på fel fot när du är på väg att ramla.
- lägg hela tyngden och cykeln mot din egen vad och tryck till så bra du kan.
- voilá, köttsår!

allvarligt talat så inser jag att man potentiellt skulle kunna kapa sin egen hälsena på detta vis och är man på egen hand långt ut i skogen så sitter man eventuellt rätt kraftigt i skiten i sådant fall. ska klämma fast en bash guard tror jag jag, en gång är ingen gång - men detta är inte första gången jag gjort sår i mina vader på detta vis (igår var mitt hantverk dock ytterst gediget).

Eltejp och kompress dök jag upp i på akuten för övrigt och det var såpass snyggt paketerat att jag nästan kände att det inskränkte på mina möjligheter att impa på sköterskan som spritade såret.

stereo skrev:
> Eltejp och kompress dök jag upp i på akuten för
> övrigt och det var såpass snyggt paketerat att
> jag nästan kände att det inskränkte på mina
> möjligheter att impa på sköterskan som spritade
> såret.

Bra prioriteringar du har ;)

Det ser lika läskigt ut på bild som det gjorde i verkligheten, hoppas det läker fort nu bara. Annars var det en riktigt fin tur tycker jag, men jag fick lite äventyr på hemvägen också.

När jag trött och lite ölfryntlig närmar mig hemmet så inser jag att jag glömde hemnycklarna på jobbet, sååååå drygt, mobilen har naturligtvis slut på batterier så jag kan inte ringa någon och heller inte åka tillbaks till jobbet för larmkoderna ligger naturligtvis i telefonen (så att man alltid har dom med sig). Återstår bara att på något annat sätt ta sig in i huset.

Efter ett tag inser jag att balkongdörren på tredje våningen är öppen, det gäller bara att ta sig dit alltså, jag kyckas med en hel del möda klättra upp till verandan på andra våningen men sen tar det stopp, men så kommer jag helt plötsligt på att jag har en stege på baksidan av huset. Jag får hoppa ner till marken och hämta stegen, då flyter allt på lite bättre. Grannen öppnade fönstret och frågade vad som pågick och efter ett tag stod jag triumferande i sovrummet:)

Behöver jag säga att nycklarna låg i camelbaken hela tiden...

Fyyyyfan stereo vilket otäckt sår. Blir kallsvettig av blotta åsynen, vårdyrket är verkligen inget för mig.

Skönt att det inte gick så illa som det såg ut. Hur länge kan du hålla dig från cyklingen tro?

cruxet skrev:
> Behöver jag säga att nycklarna låg i camelbaken
> hela tiden...

så jävla duktigt =) 10 poängare

cruxet skrev:
> Det ser lika läskigt ut på bild som det gjorde i
> verkligheten, hoppas det läker fort nu bara.
> Annars var det en riktigt fin tur tycker jag, men
> jag fick lite äventyr på hemvägen också.
>
> När jag trött och lite ölfryntlig närmar mig
> hemmet så inser jag att jag glömde hemnycklarna
> på jobbet, sååååå drygt, mobilen har
> naturligtvis slut på batterier så jag kan inte
> ringa någon och heller inte åka tillbaks till
> jobbet för larmkoderna ligger naturligtvis i
> telefonen (så att man alltid har dom med sig).
> Återstår bara att på något annat sätt ta sig
> in i huset.
>
> Efter ett tag inser jag att balkongdörren på
> tredje våningen är öppen, det gäller bara att
> ta sig dit alltså, jag kyckas med en hel del
> möda klättra upp till verandan på andra
> våningen men sen tar det stopp, men så kommer
> jag helt plötsligt på att jag har en stege på
> baksidan av huset. Jag får hoppa ner till marken
> och hämta stegen, då flyter allt på lite
> bättre. Grannen öppnade fönstret och frågade
> vad som pågick och efter ett tag stod jag
> triumferande i sovrummet:)
>
> Behöver jag säga att nycklarna låg i camelbaken
> hela tiden...

*GARV!*

Tack för att du delar med dig! Har själv gjort flera likande 'inbrott', en gång var jag helt nykter till på köpet!

Senast redigerad av en moderator:
garpa skrev:
> Nu har jag köpt ett "första hjälpen"-kit på
> apoteket. 166 kronor. hoppas inte det kommer till
> användning!

har precis varit förbi apoteket själv och kompletterade penicillinet med lite förstahjälpen-prylar också - allt enligt principen att det är större risk att det börjar regna om man inte har med sig paraply.

Jag måste säga att du tog det hela med ro ändå stereo, hur lugn som helst aldelles efteråt och sen dök du dessutom upp på Göteborg efter läkarbesöket!

cruxet skrev:
> Det ser lika läskigt ut på bild som det gjorde i
> verkligheten, hoppas det läker fort nu bara.
> Annars var det en riktigt fin tur tycker jag, men
> jag fick lite äventyr på hemvägen också.
>
> När jag trött och lite ölfryntlig närmar mig
> hemmet så inser jag att jag glömde hemnycklarna
> på jobbet, sååååå drygt, mobilen har
> naturligtvis slut på batterier så jag kan inte
> ringa någon och heller inte åka tillbaks till
> jobbet för larmkoderna ligger naturligtvis i
> telefonen (så att man alltid har dom med sig).
> Återstår bara att på något annat sätt ta sig
> in i huset.
>
> Efter ett tag inser jag att balkongdörren på
> tredje våningen är öppen, det gäller bara att
> ta sig dit alltså, jag kyckas med en hel del
> möda klättra upp till verandan på andra
> våningen men sen tar det stopp, men så kommer
> jag helt plötsligt på att jag har en stege på
> baksidan av huset. Jag får hoppa ner till marken
> och hämta stegen, då flyter allt på lite
> bättre. Grannen öppnade fönstret och frågade