Tour De France 2008

Globalistic

Aktiv medlem
Tour De France 2008
En samlingstråd för TDF08 :) Vemm vinner, vem e dopad, bästa svensk? Tror det kommer bli ett extra tufft tdf i ¨år. Men det e bara att vänta å se.

DV209432.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Tour De France 2008
Dom största förlorarna är alla vi som blivit av med Eurosport i kabelutbudet. Jag har fått TV4 sport istället och kan njuta av stora sporthändelser som dubbelavsnitt av "American Gladiators" och diverse dokumentärer om mer eller mindre döda idrottsmän. Känns jä....t fräscht!

Tour De France 2008
Kommer Eurosport att sända hela etapper eller blir det som i Girot bara sista biten.
Kanske dags att investera i flera vhs-kassetter :) Jag har ju ingen Bling-HD så det blir vhs :P Saknar TiVo från dagarna i USA :/

tivo-top.jpg

Tour De France 2008
Musashi skrev:
-------------------------------------------------------
> Dom största förlorarna är alla vi som blivit av
> med Eurosport i kabelutbudet. Jag har fått TV4
> sport istället och kan njuta av stora
> sporthändelser som dubbelavsnitt av "American
> Gladiators" och diverse dokumentärer om mer eller
> mindre döda idrottsmän. Känns jä....t
> fräscht!

Här finns lösninmgen för dig
http://www.boxer.se/?page=217
Om du inte redan har en box/TV med CA-modul kan du köpa en box tillsammans med kortet

/Håkan

Tour De France 2008
Zubeldia? Not a chance.

Valverde kanske. Evans förstås. Kanske Sastre, men tempoåkningen blir nog viktig i årets TDF. Nån av Schleck-bröderna?

Dauphine ger väl kanske lite fler ledtrådar.

Tour De France 2008
Röv-Kurt eller Gotland blir bäste nordbo i sammandraget. Själv hoppas jag att Cadel Evans tar hem det. Årets uppstickare: Robert Gesink. Sen lär väl Flecha, Voigt och Montcoutie dra på varsin tokutbrytning.

Tour De France 2008
Bra Thomas!
Visste du förresten att Silence som i Silence - Lotto tillverkar snarkhjälpmedel...
En sarlig blandning när det gäller sponsorer, kul :)

Någon som vet vad Lampre gör för något....glödlampor kanske

Tour De France 2008
Haha! Det tänkte inte jag på.

Jag är typ lika lång som Valverde, skillnaden är bara att tjuren från Lumbreas väger 11kg mindre än jag. Hur gör han likssom.

Rovalhjulen...såg inga under Girot, har Roval sluta sponsra lr har något annat mindre uppseendeväckande modell tagits fram...

4627be1546cf4Specialized.jpg

Tour De France 2008
Bang skrev:
> Jag är typ lika lång som Valverde, skillnaden
> är bara att tjuren från Lumbreas väger 11kg
> mindre än jag. Hur gör han likssom.

Upptäckte under Girot att Andreas Klöden och jag är exakt lika långa och väger lika mycket. dvs 183cm och 63kg. Så allt jag behöver göra nu är att bli snabb. Sen ställer jag nog upp i Tour De France...

Tour De France 2008
Har hört ett litet rykte att Cadel Evans har knäproblem - någon som vet något mera om detta? Han vinner väl ändå!

Annars visar han snart upp sin form i Dauphine Libere (börjar nu på söndag).

Tour De France 2008
1: Cunego (liten hjärterösting som förnuftet inte håller helt med om)
2: Evans
3: Sastre (som vanligt)

Valverde kör bort sig på ett eller annat sätt

Tour De France 2008
Jag hoppas på att det kommer stå mellan Cunego och Evans. Gillar bägge två! Men för en gångs skull har ju Evans ett bra lag som backar upp honom helt.

Cunego har ju en rätt schysst hemsida också: http://www.damianocunego.it/

Senast redigerad av en moderator:
Tour De France 2008
Saestre vinner bara om han fått fart på sitt TT, annars är han rökt igen tror jag. Han klättrar inte bäst men bra, men han är lite rutten på TT som de som klättrar bäst typ.

Evan har ju en rejäl chans nu, vinner han inte nu vinner han aldrig.

Tour De France 2008
bigmollo skrev:
> Jag säger samma som Rock.
> :)

Så du tippar på Cunego. Det är lite modigt det men jag ska vinna Tour spelet i år igen :-)

Tour De France 2008
Den förre cykelvärldsmästaren Tom Boonen, Belgien, har testats positivt för kokain, enligt tidningen Het Laatste Nieuws. Han körde TDF förra året, men kokain är väl inget prestationshöjande medel eller...

Tom Boonen -->
Cykel9_658741a.jpg

Tour De France 2008
Rock skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag säger samma som Rock.
> > :)
>
>
> Så du tippar på Cunego. Det är lite modigt det
> men jag ska vinna Tour spelet i år igen :-)

Vi får väl se hur det blir med den saken ;-)

//j

Tour De France 2008
Är greker i allmänhet cykelintresserade? Jag ska vara nere en vecka i det där landet mitt under touren, hoppas på att nån sylta kör cykel på TV. Vad tror ni, finns det en chans?

Tour De France 2008
Tillbaka
Topp