Tour De France 2008

Tour De France 2008
Ricco e dopad!!!!!!

Va fan!

452190-3193308-317-238.jpg
riccodopad_687543a.jpg

"Det var viktigt för mig att vinna. Jag är nog en av världens lyckligaste just nu" *suck*
Å spurten i berget var alltså EPO å inte gröt.

Dopade i TDF 2008:

Beltran - EPO
Duenas - EPO
Ricco - EPO

Kan man spela på om fler ska avslöjas?
Typ på svenska spel eller något...

Senast redigerad av en moderator:
Tour De France 2008
Vafan trodde du menade nåt i bilden först. Trist.

Edit: ..att han var dopad alltså, inte att du inte hittade nåt skoj i första bilden.

Tour De France 2008
Jupp, EPO über alles!

Det är ju inte utan att man blir lite vrång, när man vigt tid åt att följa just de Pyreneeska bergsetapperna....åsså är stollen som lekte hem dem dopad!! För att inte tala om hur vrång de icke-dopade (ifall de finns några) skall vara som fick köra sig sönder och samman i tappra försök att hänga med!

Påminner lite om då Mühleg "dominerade" OS i längdåkning genom att bara gasa ifrån allt och alla.

Man funderar ju ifall det är så att Löfkvists prestation är ungefär vad som är möjligt utan konsultation av "farbror sjukhusdoktorn"?

Tour De France 2008
Den med bästa apotekaren vinner :(

Vilken röra det blir nu med poäng å bergströjor å ungdomstrjor mm.
Lövfkvist kanske har bättre chans nu?

Det tråkiga e ju att man bara blir avstängd i 5år o man hittar grejer på rummen. Livstid å sedan tidsbestämt. Fast nu kan man ju åka i finkan några år också....

Undra hur Beltan, Ricco å Duenas skulle må i prisionmiljö? Tajts, rakade ben å inte så mycket muskler på överkroppen :)

Tour De France 2008
Alltså det här är ju helt jälva skittråkigt! Förstör ju hela nöjet med att följa touren! :-(

Verkar som det finns EPO-liknande medel som cyklisterna uppenbarligen inte tror går att spåra, men som ändå fastnar i kontrollerna. Skönt att kontrollerna verkar ligga före i alla fall några av fuskarna, men frågan är hur många andra cyklister som dopar sig med andra ännu icke spårbara preparat?

Jag tycker att man borde spara blodprov från alla deltagare för framtida analyser när kontrollerna kommit ikapp doparna. Jag tror att det skulle stävja dopingen om man riskerade att avslöjas även om det är flera år senare.

Tour De France 2008
Jag såg sketafel!

Hur blir det med lövfkvist nu? Han måste ju ta in några placeringar lr?
floyd.jpg

Obs! Personen på bilden har inget med lövfkvist att göra :)

Tour De France 2008
Den där Cavendish har grymmaste trycket i benen! Schuukt tryck i pedalerna.
Undra vad Ricco gör just nu?

Det där med EPO gen3, låter lite som iPod mini, iPod gen 2 å gen 3 finns jue :)
Men EPO gen 4 som kanske skulle skulle finnas lagom till OS, skrämmande.

Nu kanske man kan köpa Duvalkläder billigt på Components, o man nu vill ha sådana alltså :/

Tour De France 2008
:-( Att Ricco skulle dopingtorska har jag väntat på sen Girot, inte konstigt att han fått det ryktet i cykelvärlden... :-) Hoppas Cavendish är ren iaf, den spurtförmågan var det länge sen man såg / T

Tour De France 2008
Röven.

Man blir trött.

Men, jag kanske bara har en livlig fantasi och inbillar mig... Men det var något skumt med Ricco, kunde inte sätta fingret på det. Men jag fick samma vibbar i år då Ricco smiskade upp resten i backarna som jag fick förra året då Contador flög fram uppför, snabb som en iller med rödchili i rektum... Det var bara en känsla av att något inte stämde. Samma vibbar fick jag också då jag såg Rasmussen. Han log aldrig på riktigt på pallen, han bara flinade osäkert och ögonen sa något annat.
Men det är nog en efterhandskonstruktion i min av cykelabstinens (semester = resor, familjeaktviteter etc. etc.) förvillade hjärna : )

Men ändå: suck och fan.

Taskig reklam för Scott också , som var ett av de få stallen som hade cykeltillverkaren som huvudsponsor.

Tour De France 2008
Rasmussen har fått värsta ersättningen av sittt gamla stall eller komemr jag ihåg fel?
Sedan har han blivit avstängd också av något förbund, det danska kandske?

Sist jag såg honom var i en svart skinnjacka på Girot.

Undra vad han gör nu för tiden.

Ska bli kul när tdf lider mot alperna :)

Tour De France 2008
Jag säger bara Evans!!
Har tidigare vunnit hela pro touren och två WC i MTB 99 o 2000.
Han har länge legat tvåa och lurat. Nu är det dags.

Tillbaka
Topp