Tour de France 2010 - Vem vinner

Globalistic

Aktiv medlem
Något säger mig att Armstrong kommer kamma hem detta. Vad tror ni andra?

Snart är det ju dags :)

lance-armstrong-tdu-trainin.jpg_e_9964e72954eb55faf4c2b1cf1d091eed.jpg

Lagen:

actu_equipes_maillots_300.jpg

Touren:

lacarte.jpg

Körschema:

http://www.letour.fr/2010/TDF/COURSE/us/le_parcours.html

Å sedan det tråkiga, gissa fuskaren. Själv har jag ingen kandidat i dagsläget men får väl återkomma om det under loppets gång...

Edit av the_TnT: Inga rubriksmycken, tack.

Senast redigerad av en moderator:
Ja det givna och tråkiga svaret är Contador. Själv skulle jag hellre se Sastre vinna igen men han är en blek skugga av sitt fornstora jag och lär som bäst hamna tia. Annars vore det kul om Fränk schleck kunde ro hem det, han och brorsan är ju rätt skoj att titta på när de växelstöter i bergen.

Jag tror verkligen Armstrom ger sig fan på att vinna å speciellt vinna över Contador. Känns lite som att det är Armstrong eller Contador, skulle någon annan vinna lär det väl bli någon "okänd" men som råkar ha en bra period just då i Juli.

Bradley Wiggins i brist på något roligare. Ser inte Touren blekare ut på förhand i år än på länge?

Armstrong tror jag inte på, oavsett om han ger sig fan på att vinna har han inte förmåga att hamna på topp tre. Wiggins vore skoj och bra uppbackning har han ju med ett riktigt starkt lag.

Contador är väl det säkra valet, men jag hoppas på Evans faktiskt. Hellre en som ber om ursäkt för att han inte vann än en som snackar om "good sensations in my legs" som alla sydeuropeer.

Topp tre från förra årets upplaga blir nog topp tre i år med. Ska bli kul att se Saxo bank, Radio Shack och Astana gör upp.

Jag skulle blir glad om Armstrong eller Shhläkk vann. Contador känns sådär.

Evans vore kul. Känns som han varit den eviga tvåan tidigare, men jag tror att VM:et lyfte lite mentalt. Kan vara snäppet upp han behövde för att få det där sista självförtroendet för en Tour-seger. Men laget hans, hur är det med det om man jämför förra årets?

jag är nordeuropee och jag snackar om good sensations between my legs

jag hoppas på den eviga torsken evans också
han verkar renast och

Evans lag är väl rätt svagt egentligen. Bookwalter överraskade iofs på tempot på girot, men samtidigt är det kanske ett annat lag på touren. Radioshack ser starka ut nu, med Brajkovic seger på tempot i Dauphine (vilket iofs spär på mina misstankar om doping och Bruyneel, men det är mest en åsikt).

Hoppas iaf på en spännande tour. Åren med Lance som übermensch var ju rätt trista. 2003 utmanade min favorit Ullrich, men körde tyvärr bort sig i bergen.

Contador såg lite seg ut idag på tempot, intressant inför touren... Tror dock han tar hem det ändå iofs, men skulle vara skoj med någon annan, som inte vunnit tidigare =)

Jag tror också att Evans lag inte kommer ge honom chansen till totalen dessvärre :/ Annars är Evans en great prick, synd bara att han bytte stall & cykelsponsor :/

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Annars är Evans en great prick

Ja, Evans verkar vara en "great prick". Eller "skitstövel" som det heter på svenska.

Undrar hur Fabbe ser till att batterierna räcker uppför bergen?
Kommisarie-bilen kan ju dra en EMP-laddning för att se vilka som tappar farten ; )
Ja, jösses...

Nej, jag hoppas att det blir ett skandalfritt TdF i år. Hoppas Contador är lika dopad som att Fabians elmotor finns så ska nog allt gå bra.

Tror och hoppas på Contador, som dessutom vara en schysst snubbe med proffsig attityd. Bra team, bra i bergen och bra på TT (även om han var blek idag). Armstrong kommer nog göra en bra Tour, topp fem. Vilket psykbryt Armstrong kommer få om han torskar mot Contador igen!

zico skrev:
> Tror och hoppas på Contador, som dessutom vara en
> schysst snubbe med proffsig attityd. Bra team, ....
Är Vino med på touren? På tal Astana teamet Han ligger inte på min önskelista precis.
Ja Contador ligger bra ta touren igen.

Gotland är klar och co-kapten för Sky. Saxo Bank har inte tagit ut sitt lag än, men Gustav borde ligga bra till.

Under Girot intervjuade Vacchi Gotland som beskrev att han skulle få en fri roll under Touren. Gotland lär alltså inte ligga och behöva tokdra åt Wiggins utan kan pröva sina egna ben, blir kul att se.

Kyrkoverksamheten:

Contador

Hoppas:

Att det går dåligt för armstark
Att det går bra för Vino
och att Fränk får stå med gul tröja efter Champs-Élysées.

Globalistic skrev:
> Någon som ska ner di. Å kika live?

Kommer nog att kika på någon/några av bergsetapperna 14-17. Ska bli kul!

Tror Contador vinner, men hoppas på Evans, mest för att ingen brötar upp för bergen som han, och så verkar han väldigt sympatisk.

Thomas

Jag hoppas på Armstrong och skulle gärna se Voeckler som segrare men tror det blir någon helt annan.
Säkert någon dopingmisstänkt tråkmåns. (inte L.A.)

Senast redigerad av en moderator:
Frank Schleck verkar ju rätt stark just nu, men efter att ha sett Andy jaga Alberto upp till Verbier live förra året, säger jag Andy. Han såg så frän ut i sin mästartröja.
Heja Andy.

P7190189.JPG ht=544

>
> Tror Contador vinner, men hoppas på Evans, mest
> för att ingen brötar upp för bergen som han,
> och så verkar han väldigt sympatisk.
>
> Thomas

Tycker an verkar lät smålynnig och grinig. Har sett en del klipp på youtube där han blir förbannad på åskådare och press.

Jag tror att bröderna Schleck torskar för doping i år, dom har sett aldeles för obesvärade ut i bergen för att vara rena...

(jag har ju så klart inga bevis, och ja, jag vet att det är moraliskt förbjudet att misstänka någon som inte har torskat, men jag tror det ändå) ;-)

Tillbaka
Topp