Tour de France 2010 - Vem vinner

Jag funderar starkt även jag på att ta bilen ner dit. Vet dock ej vilken väg som är smidigast. Via Tyskland eller via Danmark. Öresundsbron vs båtfärja....

Det går bra mycket fortare att köra öresundsbron och sedan färja Rödby-Puttgarden. Men det blir ju samtidigt mer att köra. Tar man en längre båttur så kan man ju sova ikapp sig på båten.

JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Det går bra mycket fortare att köra
> öresundsbron och sedan färja Rödby-Puttgarden.
> Men det blir ju samtidigt mer att köra. Tar man
> en längre båttur så kan man ju sova ikapp sig
> på båten.

Vilket blir "billigast"?

Jo, jag vet att ES kommer sända i ESHD men kommer det verkligen vara filmat i HD också å inte bara filmat i digitalt format som man sedan skalar upp? För det finns väl inte plats för fler kamerateam än ett som filmar touren på plats? Alltså typ att ES filmar inte själva utan köper bildproduktonen av tv bolaget som filmar på plats. Läste någonstans att TDF i HD kommer bara vara tillgänglingt för franska tittare på en viss fransk kanal. Å andra sidan spelar det ju egentligen inte så stor roll bara det är filmat i HD eftersom bildkvalitén är mycket bra när den är filmad i HD men visas ej som HD.

Ett exempel, fotbolls vm. Tv4 sänder ju inte i HD, men själva matchen gör det och bilden blir bättre. SVT sänder i HD och digitalt och det blir lite bättre lite skarpare i HD.

Detta blir också Armstrongs sista TDF. Snoop som har spelning samma helg skickade en hälsning :)

Lance via twitter:
"Last hard ride before the TdF. Test on the Col de la Madone. Record time? No. Close to it? Yes. I'm ready."

Jag tror Andy Schleck tar det.

Jag skriver det en gång till: TdF kommer att filmas och sändas i HD. Går reklam om det på ES nu. Det gjordes förra året, det gjordes på Paris-Roubaix (som också är ett ASO-lopp).

clnr skrev:
> Jag skriver det en gång till: TdF kommer att
> filmas och sändas i HD. Går reklam om det på ES
> nu. Det gjordes förra året, det gjordes på
> Paris-Roubaix (som också är ett ASO-lopp).

Härligt!

Då ser jagverkligen fram emot det. Girot blev en besvikelse faktist :/

Det är ju italienare! Jag tycker att årets produktion var ett stort fall framåt produktionsmässigt jämfört med de senaste åren.

GöranH skrev:
> Äntligen, idag börjar det! Klockan 18-20 är det
> dags för lagpresentationer.

Yes. Ska man höra konstant, stäng av den där skiten nu av min bättre hälft.

http://www.talkofbike.com/
Stevenson har hittat nytt lag

Scott tokig skrev:
> Globalistic skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tror ni vi kommer få se den nya uppföljaren
> till
> > addict under touren som det pratas om?
>
> Den kommer inte 2011 först 2012. Istället
> lanserar Scott 2011 en aeromodell som Wilier
> Imperiale eller Happyhaussade Canyon Aerorad, och
> Addict fortsätter som toppmodell under 2011.

"The team will unveil new technology including the exciting new Scott "FO1" bike that the riders will debut on Sunday's stage from Rotterdam to Brussels."
http://www.highroadsports.com/news/...nce-Press-Conference-to-be-Global-Media-Event

el Pistolero vinner, han behöver tydligen inget lag som backar upp honom.
Han kör ifrån alla sista veckan i Pyrenéerna.

Förra året blev jag tipsad om en kanonbra sajt som sände varje dag. Jag har inte Eurosport, så vad är alternativet? Sajten hade suveräna kommentatorer, mer cykel, mindre vinslott och flams än Vacchi och Adamsson.

Någon som vet vad sajten heter? De kommenterade på engelska.

JLarsson skrev:
> Ändy är redan långt efter. Han är slut som
> cyklist.

Han har väl haft knäproblem hela våren, han hinner knappast bli i bättre form än såhär då :-/ T

Vi som inte har någon tv-kanal som sänder Touren - vad på nätet rekommenderas för streaming? Kan även tänka mig att betala lite grann för en sådan tjänst ;)

Eurosport Player, kostar typ 50kr för en månad om jag kommer ihåg rätt. Då vår du Vacchi och Adamsson i högtalarna också

Rock skrev:
> Eurosport Player, kostar typ 50kr för en månad
> om jag kommer ihåg rätt. Då vår du Vacchi och
> Adamsson i högtalarna också

Finns det ingen annan? Kommer inte ihåg vad sajten jag tittade på förra året heter.

Rock skrev:
> hittade den:
> http://www.myp2p.eu/competition.php?&competitionid
> =&part=sports&discipline=cycling&allowedDays=1
>
> Sen gäller det bara att hitta rätt kanal.

Kollat den gamla tråden. Hittade två sajter som jag såklart inte mionns namnet på. steephill.tv och fromsport.com. tror jag att de heter. Säker på att det var någon av dem. Kommer ihåg att det var en svart bakgrund och att man bara behövde klicka på "cycling", så kom tv-sändningen upp direkt.

såg ni prologen igår?
reprisen över målgången de benen tror ni Fabbe behöver nån motor?
det är ju ett påhittt av slisiga tråkiga Italienare är det nån som fuskar i cykel är det väl italienska cyklister mer eller mindre finn andra nationaliteter men att hitta på nåt sånt är väl ändå lägt va?

inte nu för attFabbe är nån idol för mig men det är tråkigt att beskylla folk för nåt som de inte ens har sett på hans hoj, sedan att de säger han trycker på nån knapp på sidan, ja om inte växelspaken sitter där vet jag inte var den sitter på en proffs hoj mina ligger på sidorna, har jag då en motor också som alla andra miljontals amatörer/motionärer?

Tillbaka
Topp