Tour de France 2010 - Vem vinner

Vilken vilda-västernavslutning idag. Herregud vad taggade alla var. Cavendish visar återigen att han är ur balans genom att torpedera bort sig själv och ett gäng till.

Kollar eftersnack på dr2. En HTC åkare bröt nyckelbenet. Sportdirektör Brian Holms svar när han får infon: (filmat med kamera inifrån teambilen)

"-killen med brutet nyckelben ska längst fram i klungan o dra, han kan ju ändå inte köra imorron så lika bra han kör slut på sig idag"

InlineOla: det var adam hansen som bröt nyckelbenet. Den andra som bryter hittils. Matthias frank bröt efter prologen. Synd på Adam, som är en enormt viktig hjälpryttare.

http://cykeljonte.blogg.se
En blogg där jag helt enkelt skriver om cykelsportens proffscirkus ;)

InlineOla skrev:
-------------------------------------------------------
> Många vurpor på nerförskörningen genom skogen.
> A schleck såg inte helt kry ut.

Det är rätt många som har trasiga, blodiga och smutsiga tröjor. Tour de Krash. Tråkigt med Andy, han har lite att kämpa för de närmaste veckorna nu, hoppas han är hel nog att fortsätta.

Coolt med HTC-Columbia realtidstrackingen. Får vi samma för mollo och gänget på Miglia?

P

Min son på 3 år satte sig bredvid mig i soffan. Frågade om han ville se på film och han svarade att han ville se cykel med pappa. :)

MTBiker skrev:
> De tar det riktigt doft i klungan. Undrar hur
> poppis chavanell är som har kör för fullt?!?

Tror inte att de är så sura på honom, det är ju bansträckningen de protesterar mot.

AxelSthlm skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > De tar det riktigt doft i klungan. Undrar hur
> > poppis chavanell är som har kör för fullt?!?
>
>
> Tror inte att de är så sura på honom, det är
> ju bansträckningen de protesterar mot.

Hoppas du har rätt.

Vad hände?
Skyndade hem till hotellet för att se slutet.
Men det jag såg var Söndagstempo.
Jag är dålig på vlaams och fattar inget av vad hänt

ändy, fränk och en massa andra vurpade i en utförskörning i skogen.

Chavanel körde på medans övriga konverterade etappen till nån slags protest och rullade i samlad tropp in i mål. Cancellara försökte inte ens försvara tröjan.

Ett par krascher med bl.a. Bröderna Shleck, Armstrong mfl. Så då blev några förbannade, antagligen på bansträckningen och valde att ta det lungt. Snyggt att vänta in bröderna Schleck men sen borde de kört igång tycker jag. Detta är skittrist.

En åkare trampade ju till precis innan målgång och kom in som tvåa. Hånade han Cancellara precis innan han satte fart, eller var det bara min hjärna som spelade mig ett spratt?

Jag sträcker mig så långt som att säga att de förstör cykelsporten en smula. Ingen vill väl kolla på uppgjord söndagsåkning mot mål? Går det att köra? KÖR!

mzi skrev:
> En åkare trampade ju till precis innan målgång
> och kom in som tvåa. Hånade han Cancellara
> precis innan han satte fart, eller var det bara
> min hjärna som spelade mig ett spratt?

Känns som dn liten Fabian protest. Kul!!

Vilket grupptryck stjärnorna kan skapa man föstår dopingproblemet. Kom ni ihåg när Armstrong halade in Simeoni för några år sedan när han kom i blåsväder för att ha anlitat Dr doping Ferrari.

Nu är det ju lite skillnad på att vurpa på asfalt i 60 knyck och att snubbla på skosnörena på en gräsmatta... Men fjantigt var det absolut!

Extra fjantigt var det av de som vurpade flera gånger på samma ställe och TV-motorcyklarna som vurpade. Eller mekanikern som halkade på vägen iförd gummidojor.

Hårda ord från Bruynel och Armstrong efter målgång.

Tittar på reprisen och tycker det ser kul ut att de nyper sig i bröstvårtan när de pratar i radion.

ska bli intressant och se hur långt dagens vinnare når de har ju lite tid att köra in på denr ackarn nu efter dagens kopia på F1´s protest i USA när michelin gänget inte skulle köra loppet.
förbaskat tråkigt var det iaf.
men vilken jädra vurp-soppa alla stjärnor mer eller mindre for som bambi på hal is idag.
trsit men också dramatiskt som cykling ska vara sedan att trampa "luft" resten av loppet var ju barnsligare än ja jag vet inte på rak arm men barnsligt var det.
straffas bör de hela gänget

fyfan för att förstöra cykling på detta vis, såg framemot lite kul tv när man var helt ledig, så bara fjantar dom runt för att banan var "farlig"... gör då som komentatorerna sa på tv... STANNA HEMMA!

de skulle ha behövt köra lite amatörkermesselopp i Belgien. Där är det ingen som gnäller över riskfyllda banor inte! Det blir nog en bättre etapp imorgon! tur att jag inte for hem tidigare från jobbet för att se detta. Men kul för chavanel!!

Tillbaka
Topp