Tour de France 2010 - Vem vinner

Tanken var ju att han skulle gå in och vara hjälpryttare eftersom han inte har chans på totalen. Men hjälpryttare och chans på etappseger har man ju även om man går in nu.

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > n00b heter det väl?
>
> Precis. Pinsamt av Thomas, vilken n00b!!

Herr blåskärm, det här är ett cykelforum och inget dataforum vettu... Btw totalcraschade det för dig på jobbet igår eller gick det att rädda ? :-/ T

Globalistic skrev:
> Okej T. Kört mao.
> Om du vill att jag ska ta åt mig så skriver n00b
> ;)

Fixat nu... ;-) T

Globalistic skrev o MTBiker höll med:

> Vore kul att se Lance i en utbrytning på en
> slätetapp!

...ingen åkare som anses som ett hot för sammandraget skulle ha en chans att hålla undan i utbrytning på en lättåkt etapp. Samtliga lag med någon åkare för sammandraget + alla spurtlag som vill vinna etappen skulle vara intresserade av att köra in honom. Det enda som skulle hända skulle vara att Lance skulle förbruka dubbelt så mycket energi som sina konkurrenter.

Hur kommer det sig att Chavanel fick byta cykel med 15km kvar? Skulle man inte förbjuda cykelbyte på paven i förebyggande syfte med tankte på elmotor-historien? Istället skulle man bara få byta hjul eller uppsöka dem mek-stationer som skulle finnas tull hands utmed paven.

Globalistic skrev:
> Hur kommer det sig att Chavanel fick byta cykel
> med 15km kvar? Skulle man inte förbjuda cykelbyte
> på paven i förebyggande syfte med tankte på
> elmotor-historien?

Fast har gubbarna som bestämmer något under pannbenet har dom mest skrattat åt elmotor historien.

Globalistic skrev:
> Hur kommer det sig att Chavanel fick byta cykel
> med 15km kvar? Skulle man inte förbjuda cykelbyte
> på paven i förebyggande syfte med tankte på
> elmotor-historien? Istället skulle man bara få
> byta hjul eller uppsöka dem mek-stationer som
> skulle finnas tull hands utmed paven.

De fick byta från servicebilen, men inte från utplacerade mekaniker som skulle stå längs vägen o vänta.

Någon som vet vad "MJ" står för som stod skrivet på Armstrongs keps med liknande typsnitt som Atlanta Braves Logga? Kan det vara Michael Jordan då Lance är sponsrad av Nine eller kan det vara Michael Jacksson eller något annat?

Ha, ha! Go Bang, go!

Men annars tycker jag man får vara lite snäll mot folk, det krävs ett stort intresse för att förstå cykelsport.

Ps. Idag lyckas Cav ställa in siktet och tar hem det, hoppas på Alberto i totalen, och Gotland slutar retsamt precis utanför topp 10. Ds.

Senast redigerad av en moderator:
Jag vill se Lance och Cadel på pallen. Är verkligen Cadel en wheelsucker som några av er skriver? Aldrig reflekterat över det när jag sett honom tävla.

Var på Eurosports hemsida kan man lyssna på Adamsson och Vacchi? Letat som en tok. Länk? Någon? Snälla.

InlineOla skrev:
> ...ingen åkare som anses som ett hot för
> sammandraget skulle ha en chans att hålla undan i
> utbrytning på en lättåkt etapp. Samtliga lag

Omöjligt? Nej.
Svårt? Ja.
Har det hänt i modern tid? Ja.

Indurain och Bruyneel på etappen till Liege i Tour de France 1995.
Bruyneel vann etappen före Indurain.
Närmaste därefter kom ca 1 minut efter.

1995 var väl året då bl a Once hade ett rätt starkt lag.

/Fedde

freddan skrev:
> sjooons skrev:
> -----
> > http://video.eurosport.se/audio.shtml, men jag
> vet
> > inte om den funkar langre...
>
>
> Jag kanske är dum, men hur får man igång
> ljudet?

Jag är nog också dum, för jag får inte heller igång ljudet. HJÄLP! Om det går.

InlineOla skrev:
> ...ingen åkare som anses som ett hot för
> sammandraget skulle ha en chans att hålla undan i
> utbrytning på en lättåkt etapp. Samtliga lag

Omöjligt? Nej.
Svårt? Ja.
Har det hänt i modern tid? Ja.

Indurain och Bruyneel på etappen till Liege i Tour de France 1995.
Bruyneel vann etappen före Indurain.
Närmaste därefter kom ca 1 minut efter.

då såg du inte hela etappen. deras "utbrytning" skedde med ungefär milen kvar. Indurain attackerade (vågat att göra något sådant dagen innan tempoetapp) och bruyneel följde efter.
Efter att ha kört i över 80 km/h lätt nedför och indurain tagit det mesta av dragjobbet så spurtade bruyneel mot etappseger.

den som tror att en GC-contender kommer att försöka sig på en 15-20 mils utbrytning på en slätetapp (eller bergsetapp för den delen) komer att bli besviken. det sliter för mkt helt enkelt.

Trist när man lagt en ansenlig del av sin budget på Cav i den där danska tävlingen. Men som Wilier-cyklist håller jag alltid på Lampre, så det var skönt att se Pettachi visa klassen med alla de andra kanonerna omkring sig.

Chitwood skrev:
> Trist när man lagt en ansenlig del av sin budget
> på Cav i den där danska tävlingen. Men som
> Wilier-cyklist håller jag alltid på Lampre, så
> det var skönt att se Pettachi visa klassen med
> alla de andra kanonerna omkring sig.

Han får en chans till, sen säljer jag.

Cav verkar inte alls vara i lika bra form som förra året. Tycker spurtarna är ointressanta. Spurtar hem några etapper, sen när bergen kommer halkar de ner på en 139:e plats. Typ.
Däremot är det riktigt synd att Cancellara är för tung för bergen. Han blev min hjälte efter Paris-Roubaix och Flandern runt. Vilken ensamcyklist den mannen är! Han är grym!

Eurosport Player fungerar bra över Tres mobila bredband, även i avfolkningsbygder. Det fungerade utmärkt fram till 600 m före målgången då jag tappar bild, 200 meter för målgång tappar jag ljudet, 5 meter före målgång får jag tillbaka bild och ser Petacchi korsa mållinjen, 3 meter efter hör jag ljudet igen. Spännande värre, på alla sätt.

Resten av etappen såg jag inte, då var jag ute och cyklade på finfina grusvägar, och det verkar inte varit något att missa. Nu är bara frågan var jag hittar gårdagens etapp, trodde i min enfald att jag skulle få den i Eurosport Player, men kan inte hitta den.

P

Tillbaka
Topp