Tour de France 2016 - the tråd

Jaha, vad ska man tro om dagens etapp då? Känns som det kommer att bli en ganska delikat balansgång för åkarna att inte gå för hårt i första stigningen, men inte heller ta det för försiktigt. Har en känsla av att en del som har bra tider vid första mellantiden kommer att tappa en del på resten.

GoranS sa:
Jaha, vad ska man tro om dagens etapp då? Känns som det kommer att bli en ganska delikat balansgång för åkarna att inte gå för hårt i första stigningen, men inte heller ta det för försiktigt. Har en känsla av att en del som har bra tider vid första mellantiden kommer att tappa en del på resten.

Jurch Einshaabendv kommer att vinna.

Om det fortfarande är blåsigt kan nog vindförhållandena vara avgörande för vem som vinner etappen idag. Inte för totalen dock eftersom toppen i GC startar ungefär samtidigt.

Igår, 14 juli, var jag tvungen att vara på Astrid Lingrens värld i Småland, som tur är verkar det som jag inte missat något...

me.I.am sa:
Jag har väldigt dålig koll på toppåkarnas tempokapacitet, vilka anses som starkast av top 10 i sammandraget?

Froome är jävligt stark på tempo. Quintana som tunn bergsget är svagare, men alls inte kass. Kan nog skilja 1-1,5 minuter mellan dem idag.

Supertramp sa:
Supertramp sa:
Jenny W sa:
Blir det något race idag då? Mtp vad som skett i Nice?..
Oj shit det hade jag missat!
Gissar att vi får se många svarta armbindlar idag (om det över huvud taget blir någon start).

Edit: Verkar som att starten redan gått för de första åkarna

Ok. Frankrike utlyser 3 dagars landsorg. TdF har redan hög säkerhet med bla 20.000 (?!) poliser som jobbar i anslutning till loppet. De Förstärker ytterligare säkerheten runt loppet nu, sa de på nyheterna.

Jenny W sa:
TdF har redan hög säkerhet med bla 20.000 (?!) poliser som jobbar i anslutning till loppet. De Förstärker ytterligare säkerheten runt loppet nu, sa de på nyheterna.
Om vi tänker på igår och tidigare dagar så...
Eh? Femtontusen Dupont & Dupont då eller? Förstärkta med femtusen Kling & Klang?

emmer sa:
Jenny W sa:
TdF har redan hög säkerhet med bla 20.000 (?!) poliser som jobbar i anslutning till loppet. De Förstärker ytterligare säkerheten runt loppet nu, sa de på nyheterna.
Om vi tänker på igår och tidigare dagar så...
Eh? Femtontusen Dupont & Dupont då eller? Förstärkta med femtusen Kling & Klang?

Hehe. Hoppas att de har högre begåvningspoäng än vad som vankas i den svenska poliskåren.

Dennis Rohan i ledningen, 43 sekunder före Cummings och 51 före Bodnar. Hur långt kommer dessa resultat att räcka månntro?

Man vet att det är riktigt tufft när en så enormt tempostark cyklist som Dennis snittar lite drygt 43 på ett tempolopp. Enligt yr blåser det frisk bris. Tur för Nairo att man numera inte kör old school-sträckor på tempoloppen.

Nu måste det blivit ngt fel, Sicard rapporteras som etta vid andra mellantiden, men han var 1.07 efter vid första. Kan inte stämma ...

Vacchi resonerar lite som jag vad gäller gårdagens incident angående antal MC, avstånd och hastighetsbedömning för främsta MC.

Dumolin hade visst kommenterat tidsjusteringarna med att han blivit hindrad i början av sista backen och förlorat 21 minuter där. Alla verkar inte så nöjda med hur det blev.

Ha ha ha!

Nej, i en sån där situation situation kommer det nog att finnas vissa som är nöjda och andra som missnöjda med utfallet oavsett hur arrangörerna väljer att hantera det.

Vacchi & A nämnde en sak som jag också tänkte på igår. Blev lite imponerad av Froome igår att han inte bara vek ner sig och började gnälla, han fortsatte kämpa för att inte förlora så mycket tid utifrån att dom inte skulle justera tiderna.

Jag klagar inte. 20min kvar till helg.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    208.9 KB · Besök: 216
Henrik_E sa:
Färgtorkningsetapp. När ska de jazza upp TV-sändningar av TT?

Det är helt otroligt hur de aldrig får till det där riktigt. De fokuserar för mkt på att följa cyklisterna flera minuter i taget, man får aldrig någon klar överblick över mellantiderna.

DT sa:
Henrik_E sa:
Färgtorkningsetapp. När ska de jazza upp TV-sändningar av TT?

Det är helt otroligt hur de aldrig får till det där riktigt. De fokuserar för mkt på att följa cyklisterna flera minuter i taget, man får aldrig någon klar överblick över mellantiderna.

Ingen bryr sig om Froomes tid när han passerar 3km-porten...

Tillbaka
Topp