Tour de France 2016 - the tråd
me.I.am sa:Ursäkta min okunskap, ASO?
Amaury Sport Organisation is a company that owns, designs and organises top international sporting events that remain true to the values of sport.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
me.I.am sa:Ursäkta min okunskap, ASO?
emmer sa:...sporting events that remain true to the values of sport.
GoranS sa:Jaha, vad ska man tro om dagens etapp då? Känns som det kommer att bli en ganska delikat balansgång för åkarna att inte gå för hårt i första stigningen, men inte heller ta det för försiktigt. Har en känsla av att en del som har bra tider vid första mellantiden kommer att tappa en del på resten.
Oj shit det hade jag missat!Jenny W sa:Blir det något race idag då? Mtp vad som skett i Nice?..
Supertramp sa:Oj shit det hade jag missat!Jenny W sa:Blir det något race idag då? Mtp vad som skett i Nice?..
Gissar att vi får se många svarta armbindlar idag (om det över huvud taget blir någon start).
me.I.am sa:Jag har väldigt dålig koll på toppåkarnas tempokapacitet, vilka anses som starkast av top 10 i sammandraget?
Supertramp sa:Supertramp sa:Oj shit det hade jag missat!Jenny W sa:Blir det något race idag då? Mtp vad som skett i Nice?..
Gissar att vi får se många svarta armbindlar idag (om det över huvud taget blir någon start).
Edit: Verkar som att starten redan gått för de första åkarna
DT sa:me.I.am sa:Jag har väldigt dålig koll på toppåkarnas tempokapacitet, vilka anses som starkast av top 10 i sammandraget?
Froome är jävligt stark på tempo. Quintana som tunn bergsget är svagare, men alls inte kass. Kan nog skilja 1-1,5 minuter mellan dem idag.
Miss Lycka sa:Säkrast idag är Nice.
johanlol sa:När börjar sändningarna på svensk TV? Mobil-webbsidor är inte att föredra...
Om vi tänker på igår och tidigare dagar så...Jenny W sa:TdF har redan hög säkerhet med bla 20.000 (?!) poliser som jobbar i anslutning till loppet. De Förstärker ytterligare säkerheten runt loppet nu, sa de på nyheterna.
Och jag som hade hoppats att han skulle börja med riktig cykling...me.I.am sa:Ok. Froome verkar iofs stark på allt - utom löpning kanske :)
emmer sa:Om vi tänker på igår och tidigare dagar så...Jenny W sa:TdF har redan hög säkerhet med bla 20.000 (?!) poliser som jobbar i anslutning till loppet. De Förstärker ytterligare säkerheten runt loppet nu, sa de på nyheterna.
Eh? Femtontusen Dupont & Dupont då eller? Förstärkta med femtusen Kling & Klang?
GoranS sa:Pinot har verkligen ingen höjdar-tour!
GoranS sa:Hur är Tony Martin på lite mer kuperade tempobanor?
Henrik_E sa:Färgtorkningsetapp. När ska de jazza upp TV-sändningar av TT?
http://racecenter.letour.fr/#/timetrialDT sa:Det är helt otroligt hur de aldrig får till det där riktigt. De fokuserar för mkt på att följa cyklisterna flera minuter i taget, man får aldrig någon klar överblick över mellantiderna.Henrik_E sa:Färgtorkningsetapp. När ska de jazza upp TV-sändningar av TT?
DT sa:Henrik_E sa:Färgtorkningsetapp. När ska de jazza upp TV-sändningar av TT?
Det är helt otroligt hur de aldrig får till det där riktigt. De fokuserar för mkt på att följa cyklisterna flera minuter i taget, man får aldrig någon klar överblick över mellantiderna.